Česká pojišťovna překvapila diváky silvestrovským reklamním spotem

Praha (7. ledna 2005) – „Musím do pojišťovny kvůli té bouračce…,“ říká v reklamním spotu České pojišťovny sympatický ředitel své sekretářce, když odchází z kanceláře s tenisovou raketou na rameni. Vtipnou reklamu, která propaguje klientské centrum ČP, všichni důvěrně znají. Mnoha divákům proto doslova vyrazilo dech, když poslední den v roce spatřili na televizní obrazovce známého pana ředitele, jak se z kanceláře potácí notně opilý a jen s obtížemi hovoří s asistentkou. Česká pojišťovna se totiž spolu se svou reklamní agenturou BBK Advertising na Silvestra loučila se starým rokem netradičně pojatou modifikací známého reklamního spotu.

Chtěli jsme jako poděkování klientům na konci roku použít něco neotřelého, něco, co tu zkrátka ještě nebylo, vysvětluje Miroslav Řezník, vrchní ředitel marketingu České pojišťovny (www.cpoj.cz). S nápadem natočit vtipnou verzi standardně nasazovaného reklamního spotu přišla reklamní agentura BBK Advertising (www.bbk.cz), která pro Českou pojišťovnu zajišťuje komunikaci a kreativu už dlouhá léta. Ocenili jsme, že se klient nebál, byť po zralé úvaze, dát našemu nápadu zelenou, potvrzuje šéf BBK Ondřej Obluk.

Uvedený spot paroduje úspěšnou reklamu, která je součástí kampaně ČP od července loňského roku. Ředitele vymlouvajícího se na zdlouhavé vyřizování v pojišťovně zahrál brněnský herec Aleš Jarý, známý divákům hlavně coby člen pátračky z televizního seriálu Četnické humoresky. V roli asistentky mu skvěle sekundovala herecká kolegyně Radka Stupková. „Povedlo se nám to i díky skvělému a profesionálnímu castingu,“ vysvětluje Ondřej Obluk z BBK. Navíc parodie vznikla s minimálními náklady, protože se točila najednou se svou „seriózní“ verzí.

Podle Miroslava ŘezníkaČeské pojišťovny je to také dobrá příležitost k tzv. virálnímu marketingu. Jeho princip spočívá v tom, že si lidé mezi sebou spontánně a rychle předávají zajímavá sdělení, nejčastěji elektronickou poštou. Ohlas na netradiční spot, který bylo možné vidět v televizi pouze na Silvestra, byl okamžitý. Ozývají se nám diváci a chtějí vědět, kde je možné klip znovu vidět, říká Řezník. Spot už začal putovat po internetu, lidé si jej mezi sebou přeposílají. Podle Obluka je ideální, když reklama funguje nejen na obrazovce, ale úspěšně pokračuje ve svém tažení i na internetu.