Česká pojišťovna existuje již 180 let

Česká pojišťovna, nejstarší a největší pojišťovna na českém pojistném trhu, slaví zítra významné jubileum – 180. výročí od svého založení.

Historie České pojišťovny se začala psát v Praze 27. října 1827, kdy byly schváleny její stanovy. Přestože zpočátku tento Císařsko-královský privilegovaný pojišťující ústav provozoval pouze pojištění proti požáru, již v roce 1831 bylo proti tomuto riziku pojištěno přes sto tisíc objektů v Království českém. O čtyři desítky let později pak pod svým novým názvem – První česká vzájemná pojišťovna – začala nabízet pojištění proti krupobití a na začátku 20. století byla její činnost rozšířena o pojištění životní, úrazová, zákonné odpovědnosti a proti vloupání.

Česká pojišťovna byla již ve druhé polovině 19. století institucí takové síly, že jí neotřásly ani náhrady škod vzniklých při řadě velkých požárů, včetně požáru rozestavěného Národního divadla z roku 1881, za který vyplatila téměř 300 tisíc zlatých, což bylo v přepočtu více než 150 milionů dnešních korun. Tato okamžitá pomoc splnila svůj účel hned dvakrát – za prvé díky ní mohlo dojít k rychlému obnovení Národního divadla a za druhé si na smutném osudu „zlaté kapličky“ mnoho lidí i institucí uvědomilo důležitost pojištění. I po záplavách roku 2002 věnovala Česká pojišťovna na opravu Národního divadla milion korun. Důvody, proč se pojistné smlouvy uzavírají, nepomíjejí ani s postupem času. O tom se přesvědčili majitelé domů i firem postižených nejen záplavami v letech 1997 a 2002, nebo i letošním řáděním orkánu Kyrill.

„Česká pojišťovna nejen ve vypjatých kalamitních situacích, ale každý den zůstává věrna svému poslání, tedy ochraňovat životy a majetek lidí a svým klientům poskytuje služby, které tuto potřebu naplňují. Zároveň během své existence prokázala, že je schopna fungovat i ve velmi odlišných tržních prostředích – jak za státního vlastnictví, tak i v ostré mezinárodní konkurenci. Je společností, která položila pevné základy českého pojišťovnictví, které je dnes jedním z velmi silných a zároveň stabilních odvětví české ekonomiky,“ uvedl u příležitosti jubilea generální ředitel ČP Lard Friese.

I když Česká pojišťovna předběhla vynález telefonu, žárovky, gramofonu a dokonce i psacího stroje, nežije minulostí, ale současností a budoucností – připravuje a uvádí na trh nové a moderní produkty, z těch nejnovějších je to například jednorázové investiční pojištění Garance v kategorii životního pojištění a jako první přišla s Mazlíčkem – léčebnými výlohami a odpovědností pro pejsky. I v rámci stávajících produktů nadále zkvalitňuje svůj servis, který oceňují klienti v rámci nezávislých výzkumů spokojenosti.

Česká pojišťovna je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF. Skupina PPF úspěšně spravuje aktiva v hodnotě téměř 225 miliard Kč a rozvíjí své obchodní aktivity v České republice, na Slovensku, v Rusku, na Ukrajině, v Kazachstánu, v Bělorusku, na Kypru, ve Vietnamu a v Číně. Skupina PPF se zabývá pojišťovnictvím, spotřebitelským financováním a bankovnictvím a také poskytuje komplexní služby v oblasti správy majetku. Ve společnostech patřících skupině PPF pracuje více než 24 000 zaměstnanců.