Češi budou letos na dovolených šetřit

Zhruba tři čtvrtiny obyvatel České republiky, kteří letos plánují letní dovolenou, se bude snažit na jejím pořízení ušetřit. Ve srovnání s minulými roky se mezi nimi zvyšuje podíl těch, kteří za dovolenou plánují utratit méně než v minulých letech. Více než polovina z nich letos plánuje na dovolenou vydat do 10 tis. Kč na osobu (celkem 53 %). Dovolenou za více než 20 tis. Kč si dopřeje jen 11 % z nich. Vyplývá to z červnového průzkumu veřejného mínění Citibank, který zpracovala agentura Factum Invenio. Průzkum dále potvrdil, že Češi na cestách stále častěji využívají k platbě platební karty – v rámci letošní dovolené je plánuje využívat 25 % respondentů.

Češi se při svých cestách do zahraničí postupně učí využívat i jiné platební nástroje, než jen peníze v hotovosti. Především roste zájem o platební karty včetně kreditních. Stejně jako v tuzemsku, jsou platby kreditní kartou v zahraničí bez poplatku. Platit kreditní kartou v zahraničí je navíc výhodnější, protože banky pro přepočet hodnoty nákupu za zboží či služby kreditní kartou používají jiný směnný kurz, který je v drtivé většině případů výhodnější, než je při výměně hotovosti ve směnárně či na pobočce banky, doplňuje Milan Řezníček, produktový manažer Citi kreditních karet. Ve prospěch využití kreditních karet hovoří i větší bezpečnost pro případ ztráty či krádeže karty nebo výhodné cestovní pojištění. Například Rodinné pojištění pro cesty a pobyt k Citi kreditním kartám se vztahuje nejen na držitele kreditní karty, ale také na ostatní členy jeho rodiny, tedy manžela/ku, partnera/ku a všechny jeho děti, pokud mají trvalé bydliště na území téhož státu jako držitel kreditní karty. Toto pojištění kryje 10 rizik za cenu 79 Kč měsíčně a je platné po celou dobu platnosti kreditní karty. J možné jej sjednat jednoduše přes zákaznickou linku CitiPhone, doplňuje Zuzana Radimská, produktová manažerka pojišťovacích produktů Citibank.

V porovnání s minulými lety se podle výše zmíněného průzkumu téměř nemění procento Čechů, kteří se letos chystají na letní dovolenou. Každoročně je to více než polovina populace. Poměr těch, kteří tráví dovolenou v tuzemsku a v zahraničí je vyrovnaný. V letošním roce plánuje strávit dovolenou v ČR 52 % a v zahraničí 56 % respondentů. To znamená, že někteří plánují jak tuzemskou, tak zahraniční dovolenou. Snižuje se však procento těch, kteří využijí služeb cestovních kanceláří. Na „vlastní pěst“ se letos plánují vydat téměř dvě třetiny (63 %) Čechů. Služeb cestovních kanceláří využije 39 % respondentů, což je o 5 % méně než vloni. Přibližně pro polovinu populace, která plánuje dovolenou, znamená dovolená nutnost omezení výdajů před nebo po návratu z dovolené. Také proto se téměř tři čtvrtiny respondentů chystají své náklady na dovolenou snížit. Nejčastěji tak, že budou šetřit během dovolené (26 %), využijí levnějšího ubytování (18 %), pojednou mimo hlavní sezónu (17 %) nebo si koupí last minute dovolenou (15 %).

Ušetřit se dá i díky výhodným slevám. Držitelé jakékoliv Citi kreditní karty mohou získat slevu 8 % na zájezdy cestovní kanceláře EXIM tours, a to pro všechny, kdo cestují s držitelem kterékoli Citi kreditní karty. U last minutových zájezdů je sleva pro držitele Citi kreditní karty 4 % při platbě zájezdu Citi kreditní kartou.

Zajímavou alternativou pro cestovatele je Citi ČSA kreditní karta, která kombinuje výhody kreditní karty s věrnostním programem OK Plus Českých aerolinií. Během jednoho měsíce používání držitel této kreditní karty velmi snadno nastřádá ve věrnostním programu OK Plus 20 000 mil, za které pořídí například obousměrnou bonusovou letenku do vybraných evropských zemí.

Kdo hodně cestuje autem a tímto dopravním prostředkem hodlá jet také na dovolenou, ocení výhody kreditní karty Shell MasterCard od Citibank, která umožňuje svému držiteli ušetřit 3% z ceny pohonných hmot na čerpacích stanicích Shell v České republice a 1 % absolutně ze všech nákupů zaplacených touto kreditní kartou kdekoli.

Pokud lidé stráví dovolenou v České republice, mohou ušetřit až 10 % na nákupech potravin například v hypermarketech či supermarketech, v restauracích a barech či při nákupu sportovních potřeby, a to pomocí kreditní karty Citi Výhodný nákup.