Češi během Velikonoc míří za sluncem

Zimní dovolená již patří mezi tradiční způsoby odpočinku českých domácností. K lyžařské dovolené rodiny využívají buď jarní prázdniny dětí, nebo prodloužené víkendy. Velikonoce se proto nabízí jako další ideální možnost pro pobyt v zahraničí. Většina cestovních kanceláří nabízejících lyžařské pobyty hlásí jejich plnou obsazenost. Společnost GE Money Multiservis však zjistila, že Češi nejezdí během Velikonoc jen lyžovat, ale i na méně tradiční a jižněji položená místa. K vyhledávaným patří hlavně jih Evropy či severní Afrika.

Češi, podle ankety společnosti GE Money Multiservis mezi předními českými cestovními kancelářemi, mění své nákupní chování i v oblasti dovolených. Stále častěji vyhledávají dovolené několikrát během roku. U mnohých rodin je dovolená v zimě i v létě standardem. Rodinná dovolená však, ať již je v jakékoliv podobě umí zatížit rodinný rozpočet. Proto úměrně poptávce zájezdů roste i zájem o financování dovolených na splátky.

„Letos jsme zatím zaznamenali téměř 50% nárůst objemu financovaných dovolených oproti stejnému období loňského roku a tento pozitivní vývoj očekáváme i po zbytek roku. Obvykle se námi financovaná částka za klasický zájezd pohybuje v rozmezí od 20 do 35 tisíc korun,“ uvedl Vladimír Textoris, manažer rozvoje nových segmentů společnosti GE Money Multiservis. „Klienti vyhledávají našich služeb stále častěji, a proto se jim snažíme vyjít více vstříc. Do konce března například zjednodušíme, a tím i zrychlíme proces vyřízení úvěru na dovolenou u našeho partnera společnosti Čedok,“ dodal Textoris.

Češi si také začínají zvykat na krátkodobější pobyty a poptávají například tzv. eurovíkendy, neboli prodloužené víkendy v evropských metropolích. Zajímají se ale také o dovolené na klíč, které lze přizpůsobit vlastním představám o délce i účelu pobytu.

I Velikonoce podle ankety provedené společností GE Money Multiservis podléhají změnám. Svátek tradičně trávený v České republice se mění v další možnost využití prodlouženého víkendu k vycestování do zahraničí. A opět platí, že k vyhledávaným destinacím nepatří pouze lyžařská střediska, ale i jižnější a slunečné země. „Velikonoce jsou obdobím, kdy naše letecká společnost zaznamenává zhruba 20% nárůst zájmu o lety v porovnání se zbytkem roku. Převážně je poptávka po letech na jih Evropy, obzvláště pak do Řecka,“ uvedl v této souvislosti Milan Baka, manažer marketingu a obchodu pro Českou republiku společnosti SkyEurope.