Celoživotní vztah založený na důvěře základem strategie ČSOB pro malé a střední firmy a drobné klienty

ČSOB dnes představila řadu iniciativ, které dokládají, že prohlubuje svůj zájem o segment drobných klientů, malých a středních firem. Proto přichází s uživatelsky jednoduchými, podstatně vylepšenými produktovými balíčky. Doba, kdy klient byl často zmaten nad seznamem jednotlivých produktů, je nenávratně pryč. Podle typologie spotřebního chování mu ČSOB nabídne produktové balíčky, které komplexně řeší jeho potřeby. Hierarchie „balíčkových“ kont zaručuje to správné řešení pro celoživotní vztah klienta s bankou. Klient se už nemusí zajímat o technické detaily produktů. Balíčky obsahují určitý objem transakcí a elektronické bankovnictví zcela zdarma. Tím ČSOB podstatně zjednodušila a zpřehlednila produktovou nabídku a klientovi tak nabízí uživatelsky příjemné a nenákladné řešení.
Základním kamenem balíčkové nabídky ČSOB je ČSOB Osobní konto plus pro běžné zákazníky, ČSOB Aktivní konto a ČSOB Aktivní konto plus pro movitější či náročnější zákazníky. Každý z vyšších balíčků přitom obsahuje více benefitů dodávaných v rámci jedné smlouvy o vedení účtu. Základní odlišností v hierarchii balíčkové řady je počet transakcí zdarma, různé druhy platebních karet, povolené přečerpání účtu či investice do podílových fondů.
Pro malé a střední firmy bude nejpodstatnějším zjištění, že ČSOB zjednodušila úvěrový proces a zahrnula zprostředkování leasingu a factoringu do smlouvy o vedení ČSOB Firemního konta. Součástí benefitů spjatých s tímto kontem je totiž povolené přečerpání účtů a také deset, resp. dvacet elektronických transakcí zdarma.
Cílená produktová řešení, s nimiž ČSOB přichází, jsou založena na hluboké analýze trhu. Na velkém vzorku klientů ČSOB, zákazníků konkurenčních bank i neklientů byly testovány jak produktové, tak cenové preference a podle výsledků byla sestavena nová balíčková konta.
Jejich prodej je podpořen cíleným modelem obsluhy, který je nově zaváděn v pobočkách ČSOB od 1. listopadu. Soustřeďuje se na rychlost transakcí a špičkové finanční poradenství. Všem klientům bez rozdílu budou na pobočkách k dispozici poradenské zóny, klientům s náročnějšími požadavky či s velkým objemem transakcí bude dostupná individualizovaná obsluha osobními bankéři. Jejich obdobou pro segment malých a středních firem se stane více než 250 firemních bankéřů ve zhruba 50 centrech. Až 60 % svého času budou firemní bankéři věnovat návštěvám klientů v jejich firmách či sídlech.
Vylepšený model klade důraz na efektivní obsluhu, diferencovanou podle typu a potřeb klienta, která spoří klientův čas a je založen na vysoké profesionalitě klientských pracovníků. Dříve než ČSOB zavedla tento model věnovala celkem 36 tisíc hodin k individuálnímu a skupinovému tréninku bezmála 1.800 pracovníků poboček.

Milan Tománek
výkonný ředitel
Řízení komunikace Skupiny ČSOB