České dráhy pokračují v obnově interiéru rychlíkových vagónů

Obnova interiéru osobních vozů 1. třídy Českých drah pokračuje. Po první desetikusové sérii z letošního léta prochází omlazovací kúrou další desítka vozů 1. třídy. Hotový je také prototyp renovace interiéru rychlíkového vozu 2. třídy. Tento program nazývají České dráhy humanizací rychlíkových vozů. Při ní neprochází vagóny kompletní modernizací, přesto je významně vylepšen jejich interiér. Jde o finančně nenáročné a rychlé vylepšení kvality cestování v rychlících. V příštích měsících by touto omlazovací kúrou měly projít desítky vagónů.

Jednou z cest, jak rychle zlepšit kulturu cestování v rychlících, je vylepšení interiéru běžných vozů bez dalších finančně a časově náročných prací v oblasti technických dílů. Cestující tak poznají výrazné zlepšení kultury cestování. Náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek vysvětluje rozsah oprav: Vozy při této omlazovací kúře dostávají například nové podlahové krytiny, opraveny a natřeny jsou záchody, nové potahy mají sedačky. Ty procházejí také celkovou opravou. Ve druhé třídě chceme nahradit nepohodlnou koženku novým příjemným prodyšným materiálem, který interiér vagónu také výrazně oživí. Cestující tak na první pohled vidí značnou změnu k lepšímu.

První desítka vozů 1. třídy prošla obnovou v létě a nyní na ně navázala druhá také desetikusová série, která bude hotová do konce roku. Hotová je také prototypová obnova interiéru vozu 2. třídy, který je vybavený sedačkami potaženými výrazně modrou textilií.

Rekonstrukce interiéru je podle náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu Antonína Blažka jednou, nikoli však jedinou, cestou ke zlepšení kvality dálkové dopravy. Vedle prosté obnovy interiéru osobních vozů Českých drah nyní probíhá také výběrové řízení na nákup stovky používaných nicméně moderně vybavených rychlíkových vozů ze zahraničí. Dalším projektem je komplexní modernizace vhodných typů vagónů Českých drah. Příkladem je přestavba bufetových vagónů z 80. let na moderní bistrovozy s oddíly 1. třídy a s klimatizací. Prototyp tohoto vagónu bude představen příští týden na Strojírenském veletrhu v Brně.