British Airways oznámily hospodářské výsledky za 2. čtvrtletí fiskálního roku 2006

/Praha, 3. 11. 2006/ – Letecká společnost British Airways dnes oznámila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí k 30. 9. 2006 včetně jednorázového odpisu hodnoty regionální pobočky BA Connect ve výši 106 miliónů britských liber.

  • Náklady spojené se zvýšenými bezpečnostními opatřeními 100 milionů britských liber
  • • Provozní zisk 240 milionů britských liber před odpisem BA Connect v hodnotě 106 miliónů britských liber
  • • Provozní zisk 134 milionů britských liber
  • • Zisk před zdaněním 176 milionů britských liber
  • • Výnosy vzrostly o 4.9 procenta
  • • Schválený prodej společnosti BA Connect

Provozní zisk za druhé čtvrtletí činí 134 milionů britských liber (rok 2005: 261 mil.), přičemž půlroční provozní zisk činí 345 milionů britských liber (rok 2005: 437 mil.) a znamená provozní marži 5,8  respektive 7,5 . Zisk před zdaněním za druhé čtvrtletí činí 176 milionů britských liber (rok 2005: 241 mil.) a za první pololetí 371 milionů britských liber (rok 2005: 365 mil.).

Bez odpisu hodnoty společnosti BA Connect činí provozní zisk za druhé čtvrtletí 240 milionu britských liber a za první pololetí 451 milionů britských liber , což tvoří provozní marži 10,4 , respektive 9,7 . Zisk před zdaněním za druhé čtvrtletí činí 282 milionů britských liber a za první pololetí 477 milionů britských liber.

Willie Walsh, ředitel British Airways, k výsledkům uvedl: “Jsou to dobré výsledky vzhledem k zásadnímu dopadu zvýšených bezpečnostních opatření, jejichž celkové náklady jsou odhadovány na 100 milionů britských liber. I přes extrémně náročné provozní podmínky se nám podařilo zvýšit obrat.“

Anna Chmelíková, obchodní ředitelka British Airways pro ČR, SR a Maďarsko, doplňuje: „I výsledky pro Českou republiku jsou velmi dobré. Za první pololetí fiskálního roku vzrostl počet přepravených cestujících o 11,2 % oproti stejnému období roku loňského. Zároveň jsme zaznamenali velmi dobré výsledky v oblasti online služeb, na které se dlouhodobě zaměřujeme. Počet zákazníků v ČR, kteří si zakoupili letenku na ba.com vzrostl za první pololetí oproti stejnému období v loňském roce o 50.5  a využití služby online check-in v září 2006 se zvýšilo o 62  oproti září 2005. I s ohledem na takto pozitivní výsledky chystáme pro české zákazníky další novinky v této oblasti.“