Klientům České pojišťovny bez euroformulářů je po havárii na místo doveze asistenční služba ČP

Česká pojišťovna eviduje od počátku ledna více než poloviční nárůst hlášení dopravních nehod bez policejního protokolu. Evropský záznam o dopravní nehodě, takzvaný Euroformulář, použilo k hlášení již téměř 6000 řidičů. Podle prvních poznatků likvidátorů jej klienti vyplňují pečlivě a čitelně.

Pokud by si i přesto někdo nevěděl rady, může se obrátit na pracovníky zasahující asistenční služby ČP Asistent. Ta pro své pojištěné přidala jednu novinku – při asistenčním zásahu přiveze na místo nehody také Euroformulář a pomůže s jeho vyplněním.

Nové zákony nepřinesly významnou změnu pro pojišťovny, ale spíš pro řidiče, a jak je vidět, poradili si s ní bez větších nesnází. Od začátku letošního roku likvidovala Česká pojišťovna na základě telefonického hlášení a následně záznamů o nehodě zhruba u 6000 nehod z více než 13 500 registrovaných.

Pokud klient České pojišťovny Euroformulář ve vozidle nemá a přijde na to až po dopravní nehodě, může se obrátit na svoji asistenční službu. Jestliže po nehodě vznikne klientovi nárok na poskytnutí asistenčních služeb, jež jsou k našemu povinnému ručení zdarma, radíme mu, aby zavolal linku ČP Asistent (+420 224 557 004). Ta na vyžádání přiveze k místu nehody klientovi i Euroformulář a v případě potřeby pomůže s jeho vyplněním, představuje novou službu ředitelka odboru pojištění motorových vozidel ČP Šárka Dušková.

Kromě unifikovaných formulářů mají naši likvidátoři k dispozici také data, která zjistí operátoři od klientů při telefonické registraci. U sporných pojistných událostí, které jsou zatím jen výjimečné, přihlížejí také k fotodokumentaci, svědeckým výpovědím a dalším dokumentům. V rámci urychlení a zjednodušení likvidace je určitě užitečné, aby řidiči na formulář napsali i jeden nepovinný údaj – e-mail. Likvidátor je pak může operativně kontaktovat kvůli případnému doplnění chybějících údajů, či vysvětlení, radí ředitel odboru likvidace pojistných událostí ČP Radim Nekov.

Euroformulář dostávají klienti České pojišťovny ke každé pojistné smlouvě o povinném ručení nebo havarijním pojištění, mohou si jej vytisknout i z internetových stránek České pojišťovny, kde je zveřejněn také v anglickém a německém jazyce pro případ nehody v zahraničí nebo si jej mohou vyzvednout na všech obchodních místech České pojišťovny či u svého pojišťovacího poradce.

Pokud klient potřebuje radu, jak formulář vyplnit nebo jak sepsat záznam o dopravní nehodě a nemá-li u sebe unifikovaný formulář, může také zavolat na Klientský servis ČP. Jeho operátoři jsou připraveni poskytnout potřebné informace, co třeba i na obyčejný list papíru nezapomenout napsat. Radí rovněž klientům v komplikovaných situacích, kdy se účastníci nehody nemohou na míře zavinění dohodnout a nehoda proběhla beze svědků. V těchto případech Česká pojišťovna doporučuje policii raději zavolat. Ročně totiž musí odmítnout odškodnění zhruba tisícovce motoristů, jejichž nároky se nepodařilo nijak prokázat a strůjci nehody svoji vinu nakonec popřeli.