Bankomaty České spořitelny nabízejí klientům desítku funkcí, nově i sjednání kontokorentu

[Tisková zpráva] Klienti České spořitelny nemusí od 1. prosince 2009 pro kontokorentní úvěr vždy do pobočky, nyní si jej mohou sjednat či navýšit přes více než 800 bankomatů ČS.

Klient prostřednictvím PIN jednoduše nabídku potvrdí na obrazovce bankomatu a prostředky se mu automaticky připíší na účet. Do pobočky klient nemusí. Vyřízení nebo navýšení kontokorentu přes bankomat, tedy možnost okamžitého přístupu k hotovosti, je rychlé a jednoduché.

Kontokorent nebo jeho navýšení konkrétním klientům umíme nabídnout díky pečlivému zpracování a vyhodnocování klientských dat. Nabízíme takovou výši kontokorentu, která daného klienta nepředluží. Zodpovědně volíme i to, zda je nabídka pro klienta vhodná. Klientovi nabízíme adekvátní řešení pro jeho momentální situaci, uvedl Michal Seifert, ředitel direct marketingu České spořitelny. Řečeno metaforou, nevnucujeme při každé příležitosti pivo tomu, o kom víme, že ho má pravděpodobně rád, to už dnes dovede celá řada institucí. My umíme postavit orosenou sklenici před klienta přesně v okamžiku, kdy si on sám uvědomil, že dostal žízeň, dodal Michal Seifert.

Bankomaty už totiž dávno neslouží pouze pro výběr hotovosti. Prostřednictvím bankomatů lze uskutečnit řadu  dalších  transakcí, např.  zdarma zjistit zůstatek na účtu, zaplatit levně složenku či posílat peníze na jiné účty, vkládat hotovost nebo dobít kredit mobilního telefonu. Počet různých funkcí bankomatů už přesáhl desítku.

Klienti, kteří díky své schopnosti dlouhodobě splácet dosáhnou na určitou úvěrovou částku, mohou v téměř všech bankomatech získat tzv. kontokorent, který umožní dostat se do povoleného mínusu na jejich účtu či si kontokorentní úvěr navýšit, pokud už ho mají sjednaný. Kolik klientovi banka půjčí, se po zadání PIN kódu své karty dozví v Osobním menu bankomatu. Pokud se pro kontokorent rozhodne, potvrdí svou volbu na obrazovce bankomatu opět PIN kódem. Banku už navštívit nemusí, částka se automaticky připíše na účet. Konečné rozhodnutí, zda se pro kontokorent rozhodne či nikoli, je samozřejmě na klientovi.

Sjednání kontokorentu je už 14. funkcí bankomatů České spořitelny. Všechny bankomaty umožňují výběr hotovosti, bezplatné zjištění zůstatku na účtu, změnu PIN ke kartě, zadání jednorázového příkazu až do výše 200 tis. Kč, dobití kreditu mobilního telefonu, aktivaci platební karty, zjištění počtu bodů věrnostního Bonus programu, uložení a následné vyvolání úspěšně zadaných platebních příkazů (tzv. služba Moje platby v Osobním menu) a zjištění limitů platební karty. Některé bankomaty mají ale i další zajímavé funkce: v současné době je klientům k dispozici šest depozitních bankomatů pro vklad hotovosti, na vybraných bankomatech lze zaplatit složenku SIPO prostřednictvím  čtečky čárového kódu a 52 bankomatů je specielně upraveno pro obsluhu nevidovými spoluobčany. Letošní říjnovou novinkou je také automatické zobrazení zůstatku na stvrzence, pokud si ji klient nechá při výběru hotovosti vytisknout.

Počet bankomatů České spořitelny dosáhl na konci letošního října 1200 a drží tak pozici jedničky na trhu s nejširší bankomatovou sítí v České republice. V letošním roce instalovala přes 60 bankomatů do nových lokalit. První bankomat v ČR instalovala právě Česká spořitelna, a to v roce 1989 na Václavském náměstí.