Banka první volby: ČS snižuje poplatky za výběr v bankomatu z 25 Kč + 0,5 % na 6 Kč ve všech bankomatech skupiny Erste

Pohodová pobočka; výběry z více než 5 500 bankomatů skupiny Erste za 6 Kč; nové pobočky či elektronické faktury – to je jen několik příkladů milníků, které pro nejbližší dobu plánuje, nebo kterých čerstvě dosáhla Česká spořitelna v rámci svého strategického programu Banka první volby. Od zahájení programu v červenci roku 2006 banka dokončila již 75 milníků, deset z nich pak úspěšně uzavřela ve třetím čtvrtletí roku 2007. ČS tak pevně nastavila podmínky pro splnění obchodních cílů programu Banka první volby do konce roku 2008.

Program byl zahájen v červenci 2006 s jasným cílem upevnit vedoucí postavení České spořitelny na trhu v oblasti retailu a finančních trhů a posílit pozici a význam banky v oblasti služeb firemní klientele. Program Banka první volby se skládá ze sedmi stavebních kamenů. Každý z nich je základnou pro plnění strategických milníků.

  • Klienti
  • Společenská odpovědnost
  • Distribuční síť
  • Firemní kultura
  • Řízení služeb
  • Procesy
  • Služby a produkty

Výčet milníků, kterých ČS dosáhla v rámci programu Banka první volby ve třetím čtvrtletí 2007

  • Klienti
    Snadné kontaktování privátních poradců: telefonické sjednání schůzky mimo pracovní dobu; bez čekání. Klienti ČS se mohou setkat se svým osobním poradcem kdykoli a kdekoli. Jediné, co je třeba udělat, je telefonicky se spojit s bankéřem a dohodnout místo a čas setkání. Servis je určen spíše sofistikovanějším druhům produktů a služeb než k ukládání a výběru hotovosti.
  • Společenská odpovědnost
    Zaměstnanci mohou využít dva své pracovní dny pro charitu (21. září 2007 proběhl druhý hromadný den organizovaný Českou spořitelnou, kterého se zúčastnilo 160 zaměstnanců). Možnosti práce pro charitu využilo k 30. září 2007 celkem cca 570 zaměstnanců.
  • Distribuční síť
    Pohodová pobočka: Klienti ČS si mohou svou návštěvu na pobočce zpříjemnit kávou, čtením časopisů nebo tím, že nechají děti, aby si hrály v dětském koutku. Pohodová pobočka je zaměřena na to, aby se klienti v bance cítili dobře a vraceli se nejen proto, že musejí, ale také proto, že se v pobočkách ČS cítí dobře.
    K 30. září 2007 ČS zrekonstruovala 30 ze 100 poboček plánovaných k rekonstrukci v rámci programu Banka první volby. Rozsáhlou rekonstrukcí mimo jiné nyní prochází i pobočka v Rytířské ulici v Praze. Zdejší prostory se během příštích 12 měsíců změní v moderní centrum setkání – nebude zde jen bankovní pobočka, ale také kongresové centrum, výstavní síň.
    Centra privátního bankovnictví v Praze, Ostravě a Brně jsou v plném provozu.
  • Firemní kultura
    Školení zaměstnanců pomohou ČS naplnit misi, vizi a hodnoty; vytvořit atmosféru, kde zájmy klienta stojí na prvním místě a zvyšovat profesionalitu všech zaměstnanců. Rozšíření certifikace Six Sigma, účast zaměstnanců na jazykových kurzech.
    Zapojení interních klientů do utváření a hodnocení klíčových výkonnostních indexů.
  • Služby a produkty
    Cash back (vrácení hotovosti při placení kartou) implementován.
    Elektronická fakturace – @FAKTURA 24 (B2B): Obchodníci / účastníci systému mohou užívat internetový portál pro přijímání a ukládání faktur, nebo se fakturační údaje mohou automaticky přenášet do jejich účetních systémů.
    Nový Osobní účet je nejpřizpůsobivějším účtem na trhu. Flexibilní osobní účet, který si klienti mohou nastavit podle svých potřeb z 30 produktů a služeb. K tomu dostanou zdarma vedení účtu, výpisy, nastavení trvalých příkazů a spořící účet. Za krátkou existenci od srpna 2007 do konce září 2007 si jej sjednalo více než 175 000, z nichž 20 % jsou nově příchozí klienti.

Aktivity plánované na 4. čtvrtletí 2007 a 1. čtvrtletí 2008

  • Otevření nezávislého poradenského úvěrového centra
  • 100 nových bankomatů každý rok (včetně výměn)
  • Elektronická fakturace – @FAKTURA 24 pro operace od obchodníků k zákazníkům (B2C)
  • Renovace dalších poboček z celkového plánovaného počtu 100 (lepší regionální pokrytí)
  • 80 % klientských podání bude vyřízeno do 24 hodin
  • Speciální program pro společnosti z oblasti turistického ruchu
  • Speciální program pro společnosti z oblasti HiTech
  • Výběry ve všech 5 531 bankomatech skupiny Erste za jednotný poplatek 6 Kč
  • Otevření nových poboček
  • Oboustranné výpisy z účtů
  • Zveřejnění zůstatků kreditních karet prostřednictvím Internetbankingu