B2B tržiště usnadňují českým firmám export – počet uživatelů oproti loňsku stoupl desetkrát

Snadný export výrobků a služeb do zahraničí s nižšími náklady, rychlé nalezení partnera pro business a úspora ve výběrových řízeních patří mezi základní výhody B2B obchodování. Díky B2B roste i možnost exportu a to především do zemí Evropské unie.

PRAHA, 3. června 2005 – Nový boom B2B tržišť nabírá v Česku na intenzitě. Výhoda internetového obchodování totiž spočívá i v jednoduché možnosti získat zakázky ze zahraničí. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie.

Internetové obchodování prostřednictvím B2B tržišť zažívá za poslední rok nový boom. Jen v naší společnosti se počet uživatelů oproti loňsku zvýšil desetkrát. Na obrátkách začíná nabírat i export zboží. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registrujeme ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem, vyjmenovala Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Největší a nejstarší tuzemské B2B tržiště ABC Českého Hospodářství registruje v současnosti více než 23 tisíc aktivních uživatelů. Každý den systém tržiště rozesílá více než 21 tisíc e-mailů podle profesního zaměření klienta, které informují o aktuálně zadaných poptávkách a nabídkách. Více než 80 procent nabídek či poptávek je díky elektronickému systému B2B tržiště rychle spárováno.

Možnost bez obtíží realizovat zakázky do ciziny vyhovuje společnostem ze všech sektorů ekonomiky. B2B tržiště využívám již několik let a díky této službě jsem už realizoval několik exportních zakázek do USA. Jde o nabídku kvalitních služeb, uvedl René Šmerda, majitel stejnojmenné společnosti, která se zabývá prodejem uměleckého skla.

Největší zájem o tento typ obchodů evidujeme ze sféry strojírenství, ze stavebnictví a ze strany finančních a obchodních služeb. Společnosti si uvědomují, že B2B obchody jsou rychlé a efektivní. Probíhají navíc za velmi rozumných a výhodných podmínek pro obě strany, protože odpadají standardní náklady, upřesnila Lucie Vojtová.

V případě B2B obchodování totiž stačí zadat poptávku do tržiště. Ta je spárována s nabídkou a rozeslána všem firmám, které jsou schopny danou poptávku realizovat. Přehledným a jednoduchým způsobem získávají firmy nové zákazníky a dodavatele. Díky pružnosti systému odpadají papírová výběrová řízení. Tedy sestavování nákladných inzerátů, sbírání papírových nabídek do výběrového řízení a organizace týmů lidí, kteří nabídky vyhodnotí. B2B tržiště www.abc.cz nabízí klientům dále i informace například o vypsaných výběrových řízeních.

Obchodování přes internet využívají firmy napříč trhem. Internetové obchodování slouží totiž nejen ke spárování aktuální poptávky a nabídky, ale i k růstu businessu jako takového. Díky B2B tržišti registruji pravidelně velké množství poptávek na marketingové, propagační, prezentační a prodejní služby. Jednu třetinu mých klientů tvoří ti, kteří kontakt na moji společnost získali právě přes internetové tržiště, potvrdil Marcel Winter, majitel marketingové firmy WMC.

Díky faktu, že na internetovém tržišti obchodují společnosti ze všech odvětví, není v tomto typu businessu žádných sezónních výkyvů. Pohyb na tržišti lehce ustává v době dovolených – tedy v létě především červenec srpen. A také mezi svátky na konci roku. Ale není to tak, že podnikatelé na námi posílané zakázky vůbec nereagují, spíš se doba reakce jen trošku prodlužuje. A samozřejmě se to netýká všech oborů, protože každý z nich má svou sezonu, uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.