Asociace občanských poraden pořádá seminář ke spotřebitelské problematice pro širokou veřejnost

[Tisková zpráva] Asociace občanských poraden (AOP) již šestým rokem realizuje za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu projekt Spotřebitelské poradenství.

V letošním roce je do projektu zapojeno celkem 29 občanských poraden, kde je prostřednictvím vyškolených a zkušených poradců poskytováno poradenství občanům zejména v otázkách spotřebitelských úvěrů – tedy nákupů na splátky, reklamací, nákupu zboží na předváděcích akcích a odstoupení od kupních smluv.

Na občanské poradny se se svými dotazy obrací stále více lidí. Za první pololetí roku 2011 se na poradny obrátili lidé celkem s 1027 dotazy, zatímco ve stejném období roku 2010 byl počet dotazů 908.

Vzhledem ke stále se zvyšující poptávce po informacích spojených se spotřebitelskou problematikou bude AOP dne 19.9. od 14 hodin pořádat seminář pro širokou odbornou i laickou veřejnost, kde se účastníci budou i moci zeptat na konkrétní dotazy. Seminář se bude konat v prostorách Občanské poradny Praha 1 v ulici Jakubská 3.

„Domnívám se, že osvětové semináře jsou velmi důležité, protože lidé opakují stále stejné chyby. Velmi častým případem jsou předváděcí akce, na kterých se lidé nechají snadno přesvědčit, že velmi nutně potřebují onen kuchyňský robot za několik tisíc korun. Prodejce okamžitě připraví kupní a úvěrovou smlouvu, která musí být na místě a v časové tísni podepsána. Člověk potom přijde domů a teprve následně si uvědomí, že věc vůbec nepotřebuje, ale už se zadlužil a neví jak z toho ven a jak se bránit a případně smlouvu vypovědět.“ Uvádí Kateřina Plháková, realizátorka projektu a dodává: „Toto je jeden z mnoha příkladů, proč lidé poradny navštěvují. Lidé si musí být vědomi toho, že je nikdo nemůže nutit, aby bez rozmyslu utráceli své peníze.“

V rámci projektu byl také vytištěn informační leták, který je distribuován prostřednictvím občanských poraden a který bude k dispozici i na avizovaném semináři.