Asistenční službu vloni v zahraničí kontaktovalo 17 a půl tisíce klientů Allianz pojišťovny. Volali z Rakouska, ale i z Fidži

[Tisková zpráva] loňského roku kontaktovalo kvůli asistenci Allianz pojišťovnu 17 a půl tisíce lidí a po celém světě zajišťovala 2220 asistenčních zásahů.

V meziročním porovnání se počet kontaktů zvýšil o téměř tři a půl tisíce.  Nejčastěji šlo o zranění na dovolené, při sportování nebo po autonehodě, ale také o zdravotní komplikace, které se bohužel neohlížejí na zemi, v níž člověka postihnou. Zatímco doma je automaticky kryje povinné zdravotní pojištění, v zahraničí už tvoří součást cestovního pojištění. Allianz pojišťovna jako jediná na našem trhu nemá žádné omezení u limitu plnění v rámci léčebných výloh. Vloni vyjelo do zahraničí s cestovním pojištěním Allianz 493 tisíc turistů. Za jejich léčení, léky a dopravu zpět do vlasti pojišťovna zaplatila téměř 30 milionů korun.

„Asistenční služba je nedílnou a z našeho pohledu zcela samozřejmou součástí cestovního pojištění,“ tvrdí ředitelka úseku cestovního pojištění Allianz pojišťovny Jana Slavíková. „Nejvíce medicínských asistencí jsme vloni měli v Egyptě, konkrétně 652 a v Řecku, odkud jich evidujeme 280. Prakticky ve všech hlavních destinacích českých turistů se jejich počet zvýšil. Řešili jsme ale i případy ve vzdálených lokalitách, např. v africkém Kongu, asijském Hongkongu, jihoamerickém Trinidadu a Tobagu nebo na tichomořských ostrovech Fidži,“ popisuje Slavíková. Potěšitelné je, že se snížil počet repatriací, vloni jich pod vlajkou Allianz pojišťovny proběhlo 79, zatímco v roce 2009 jich bylo o 82.

Prostřednictvím asistenční společnosti Mondial Assistance se klienti Allianz pojišťovny dovolají pomoci všude na světě a to doslova ve dne v noci. Vrtulníky a záchranářské týmy nejsou v žádné zemi ve vlastnictví asistenčních společností. Vždy totiž tvoří součást záchranného systému v konkrétním státu. Prostřednictvím smluvních vztahů, které má Allianz díky své celosvětové působnosti, však garantuje českým turistům 24 hodinovou péči a v případě nutnosti i operativní a efektivní pomoc. Její součástí je také tzv. domácí asistence. Cestovatel z České republiky vloni na Novém Zélandu dostal zprávu o tom, že mu jeho dům mezitím doma postihla přírodní kalamita. Domácí asistence u cestovního pojištění Allianz pojišťovny mu bez problémů dokázala pomoci i na vzdálenost 18 tisíc kilometrů.

Vloni vysvobodil v nouzi klienty Allianz pojišťovny prostřednictvím domácí asistence 389krát instalatér, 275krát zámečník a 145krát topenář. Pokud měli havárii topení, ztratili klíče od bytu nebo jim vytekla pračka, vždy se dovolali pomoci, protože byli pojištěni u Allianz.

Asistenční služba ale v roce 2010 často vycházela vstříc turistům i nad rámec smluvního ujednání. Vloni Allianz pojišťovna zprostředkovala například přistavení vozidla taxislužby české lékařce, které se v Rakousku porouchalo auto v době sněhové kalamity a ona původně požadovala pouze jeho odtah do servisu. Nestihla by však službu v nemocnici, a tak jí operátor zajistil i rychlý odvoz taxíkem. V létě zase po dopravní nehodě v Chorvatsku asistence zajišťovala tříčlenné české rodině nejenom ubytování a letecký návrat do vlasti, ale nad rámec pojistných podmínek dokázala „repatriovat“ do Čech i jejich nabourané auto.