Asistenční služba pomáhá chránit před nekvalitními lékařskými zákroky v zahraničí

[Tisková zpráva] Využívání asistenčních služeb poskytovaných k cestovnímu pojištění pomáhá v zahraničí najít správné lékařské zařízení. Klienti se tak mohou vyhnout situaci, kdy jsou kvůli neznalosti místních poměrů ošetřeni v zařízení s nedostatečným odborným, personálním i technickým vybavením. Potvrzují to zkušenosti AXA pojišťovny, u které si během prvního čtvrtletí letošního roku uzavřelo cestovní pojištění 2200 klientů.

„Naše asistenční linka přijala během prvního čtvrtletí 197 hovorů, pomoc v zahraničí tedy potřeboval každý jedenáctý klient,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA.

Asistenční linka slouží klientům pro řešení jakýchkoliv pojistných událostí, ať už jde o nemoc, úraz, nebo třeba ztrátu zavazadel. Operátor na lince klientovi poradí, jak v dané situaci nejlépe postupovat. V případě, že klient potřebuje ošetření, zajistí mu asistenční služba převoz do spolehlivého a prověřeného lékařského zařízení. Právě na tuto funkci asistenční služby by klienti neměli zapomínat. Vždy by měli s operátorem konzultovat, v jaké nemocnici či klinice se nechají ošetřit. Pomůže to správně vyřešit pojistnou událost, ale hlavně se tak klient může vyhnout zdravotním komplikacím způsobeným nekvalitním lékařským zákrokem.

„Víme o případu devítiletého českého lyžaře v zahraničí, který byl po zranění na svahu převezen horskou službou do zdravotnického zařízení přímo pod svahem. Lékař ho po dvouhodinovém čekání ošetřil a doporučil okamžitou operaci, se kterou rodiče chlapce ve stresové situaci souhlasili. Okamžité provedení jinak odkladné operace v místě s nedostatečným odborným, personálním a technickým vybavením mělo za následek zdlouhavé léčení zranění i po návratu do ČR,“ řekl k tomu Marek Zeman. Asistenční služba byla o události informována až po několika dalších hodinách a nedostala možnost zajistit zraněnému převoz do spolehlivé a prověřené nemocnice, která se nacházela jen o několik kilometrů dál.

„Se začínající sezonou letních dovolených se toto téma stává opět aktuální, a proto varujeme české občany cestující do zahraničí před využíváním neprověřených nemocnic a klinik. Našim klientům doporučujeme vždy kontaktovat asistenční službu, která je součástí balíčku cestovního pojištění od AXA pojišťovny,“ uzavřel Marek Zeman.

Cestovní pojištění AXA

Balíček cestovního pojištění poskytuje komplexní pojištění léčebných výloh společně s úrazovým pojištěním, pojištěním odpovědnosti za škodu na zdraví i majetku, pojištěním zavazadel, zpoždění letu či právní asistence při cestování. Lze jej zakoupit ve dvou variantách lišících se rozsahem pojistné ochrany a výší pojistných limitů. Lze jej také darovat či rozdělit pojistnou ochranu mezi více osob – patnáctidenní balíček například tříčlenné rodině zajistí pojištění po dobu pěti dní v zahraničí.