Antonín Panenka pokřtil Taurus v barvách českého fotbalového týmu

Zástupci Českých drah a rakouských ÖBB dnes pokřtili lokomotivu Taurus v barvách českého národního fotbalového týmu EURO 2008. Lokomotiva dorazila po deváté ráno na hlavní nádraží v Brně, kde na ni čekal i její „kmotr“ Antonín Panenka. Lokomotiva je součástí společné propagační kampaně výhodného cestování vlakem na zápasy evropského šampionátu.

„Je to výborný nápad,“ pochvaloval si Taurus v českých barvách Antonín Panenka, legenda československého a rakouského fotbalu a současný prezident Bohemians 1905. „Spojení jedné z nejrychlejších evropských lokomotiv a fotbalu, jako rychlé a dynamické hry, mi připadá trefné. Tím, že bude zajíždět kromě Česka a Rakouska také do Itálie a Slovinska, udělá reklamu nejen železnici, ale i celé České republice a hlavně našemu fotbalu.“

Organizátoři Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 počítají s tím, že budou zápasy přímo na stadionech sledovat desetitisíce fanoušků. Velká část z nich přitom do místa konání přijede právě vlakem. „Český tým vyběhne na trávník už 7. června v Basileji. Naši fanoušci tak mohou využít přímý vlak Euronight Johannes Kepler, který odjíždí z hlavního nádraží v Praze ve 20:25 a do Basileje přijíždí ráno před půl jedenáctou. Když si cestující zaplatí lehátko nebo lůžko, celou cestu pohodlně prospí,“ doplňuje Aleš Ondrůj, ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD.

"Už delší čas se rakouské dráhy pečlivě připravují na Mistrovství Evropy 2008. Taková akce je pro nás velkou šancí a výzvou. Nabídneme několik tisíc vlaků a návazných autobusů tak, abychom zabezpečili spolehlivou přepravu pro očekávaný milion návštěvníků,“ říká Josef Halbmayr, člen představenstva ÖBB pro osobní dopravu. „Lokomotivy v barvách národních fotbalových týmů budou jezdit po celé Evropě a jsou tak s nadsázkou fotbalovým symbolem mobility. Lokomotivu ve svých barvách bude mít všech 16 účastnických zemích. Jak bude vypadat společná sedmnáctá, bude ještě překvapení.“

Nabídka Českých drah pro UEFA EURO 2008®

Budu hodně cestovat, protože chci vidět co nejvíce zápasů

Nejvhodnější jízdenkou je v tomto případě síťová jízdenka pro celé Rakousko nebo Švýcarsko s názvem InterRail. Cestovat můžete bez omezení a placení jakýchkoli příplatků (rezervace se platí v plné výši) po celé železniční síti v Rakousku a Švýcarsku. V rámci platnosti jednoho měsíce můžete uskutečnit libovolný počet jízd na rakouských nebo švýcarských tratích v dny, které si zvolíte. Pokud plánujete během šampionátu návštěvu v obou zemích, můžete si pořídit jízdenku InterRail Euro08, která platí pro oba státy a její cena je výrazně výhodnější. InterRail lze zakoupit s 3-, 4-, 6-, a 8-denní platností jak pro 2., tak i pro 1. třídu. Jízdenka InterRail se vydává na jméno a je nepřenosná.

Mám svého favorita, vím kdy hraje a jízdenku kupuji v předstihu

Jízdenku City Star může využít jednotlivec i malá skupina (nevýše 5 dospělých osob), kdy je zvýhodnění největší, protože každý 2. až 5. cestující má slevu 50% z jízdného prvního cestujícího. Další zvýhodnění navíc získají cestující s In-kartou/Rail plus. City Star je nutné zakoupit nejméně 3 dny před odjezdem a mezi cestou tam a zpět musí být neméně jedna noc ze soboty na neděli strávená v cílové stanici. Veškeré rezervace se platí v plné výši. Jedete-li na Euro z Ostravy do Vídně, zaplatíte tak se zpáteční jízdenkou City Star 1 194 Kč.

Chci si užít atmosféru, vyrazit někam blízko a navíc moc neutratit

Nejvhodnější variantou je jízdenka EURegio Rakousko, která se vydává jednosměrně i jako zpáteční jízdenka. Zakoupit ji lze pouze pro 2. třídu a platí v kategoriích vlaků EC, Ex, R, Sp, Os. Zpáteční jízdenky je možné koupit na níže uvedených tratích do vyjmenovaných stanic v Rakousku:

  • Znojmo – Šatov – Retz – Platt – Hollabrunn – Stockerau – Wien Nord – Wien Mitte – Wien Südbahnhof
  • České Budějovice – Kaplice – Rybník – Horní Dvořiště – Summerau – Freistadt – Pregarten – Linz Hbf
  • Plzeň – České Budějovice – České Velenice – Gmünd NO – Schwarzenau – Göpfritz – Eggenburg – Ziersdorf – Tulln – Wien FJB

Držitelé In-karty/Rail plus zaplatí v Rakousku jízdné se slevou 77%. Při cestě z Plzně do Vídně a zpět zaplatíte s In-kartou/Rail plus pouhých 720 Kč.

Jízdenku Wien Spezial je možné zakoupit v úseku Brno – Břeclav – Hohenau – Wien Südbahnhof. Platí ve 2. třídě všech kategorií vlaků (pro spoje SC je nutné zakoupit povinnou rezervaci). Wien Spezial se vydává i ve variantě s celodenní jízdenkou pro vídeňskou MHD.

Akviziční sleva Wien SCspezial nabízí omezený kontingent míst v relacích Praha -Wien či Brno – Wien. Je určena pouze cestujícím ve 2. vozové třídě ve vlacích SuperCity. Z Brna do Vídně stojí 297,– a z Prahy do Vídně 593 korun.

Chci jet na první utkání ČR a současně mít dostatek času na prohlídku města

Český národní tým hraje své první utkání ve švýcarské Basileji. Přímý vlak (Euronight) z Prahy odjíždí ve 20.25 hod. s příjezdem do Basileje v 10:37 hod. Při včasném nákupu můžete s jízdenkou SparNight cestovat do Švýcarska již od 29 € v sedačce, od 39 € v lehátku a od 69 € v lůžku. Výměna ani vrácení jízdenek není možná. Předprodej je zahájen 3 měsíce před odjezdem vlaku, kontingent jízdenek je omezený. Stená nabídka platí i pro cestu z Prahy do Curychu.

Ještě nevím kdy pojedu a zda do Rakouska nebo Švýcarska – vyrazím na poslední chvíli

Všichni držitelé In-karty s aplikací Rail plus mohou využít při cestě do Rakouska nebo Švýcarska slevu 25%. Z Českých Budějovic se tak do Salcburku dostanete již za 26,50 € jednosměrně.