Aneta Langerová a Světluška otevřou kavárnu POTMĚ

Ve středu 6. června v 11 hodin odstartuje patronka Světlušky Aneta Langerová ojedinělý projekt Kavárna POTMĚ, ve které obsluhují nevidomí. Generálním partnerem projektu Světluška, který pomáhá nevidomým na jejich cestě k samostatnosti, je již druhým rokem finanční skupina AXA. Kavárna POTMĚ bude stát na Ovocném trhu v Praze až do 13. června a bude mít otevřeno „od nevidím do nevidím“ (10 – 22 h).

„Podporu projektu Světluška považujeme v rámci naší charitativní činnosti za velice důležitou a jsme rádi, že můžeme prostřednictvím tohoto projektu podpořit tento ojedinělý počin, který umožní návštěvníkům kavárny vyzkoušet si, jak se žije ve světě nevidomých,“ říká ředitel PR a komunikace skupiny AXA Marek Zeman.

V kavárně si návštěvníci budou moct objednat italské espresso Illy nebo čaj a jednou denně v ní také můžou ochutnat film ušima. Jako zvukovou projekci komentovaných filmů pro nevidomé v pražské kavárně poprvé představíme 8 dílů seriálu Návštěvníci. Projekt je inspirován v zahraničí, avšak systém, jak Kavárna POTMĚ funguje, je zcela původní a vznikl v České republice. Například v Paříži vás obslouží nevidomí, ale příprava pokrmů a nápojů se děje v osvětlené místnosti vidícími. Jinde (v Hamburgu, Vídni nebo v Berlíně) nevidomí kávu připravují samostatné, ale je to káva rozpustná a návštěvník si pro ni musí dojít k baru.

Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu. V roce 2006 rozdělila na přímou pomoc nevidomým dětem a dospělým téměř 11 milionů korun. AXA, jako generální partner projektu, přispěla vloni na jeho úspěšnou realizaci darem ve výši 2 000 000 Kč.

Světluška není jediným charitativním projektem, který skupina AXA aktivně podporuje. Od roku 1999 spolupracuje s Nadací Křižovatka. Jejím cílem je pomoci dětem ohroženým dosud zcela nevysvětleným „syndromem náhlého úmrtí novorozenců“. Zaměřuje se proto především na vybavení českých nemocnic přístroji pro monitoring dechu malých dětí. V letošním roce začala AXA spolupracovat s Nadací Partnerství, když se stala generálním partnerem projektu Na Zelenou! Bezpečné cesty do škol. Cílem projektu je zvýšit bezpečnost dětí při cestách do školy a motivovat je k dojíždění na kole či docházení pěšky.