Analytici CYRRUS, a.s. vítají Strategii konkurenceschopnosti pro roky 2012 – 2020

[Tisková zpráva] Začíná se nám zdát, že se opět blýská na lepší časy. Česká vláda po měsících interních bojůvek své opravdové reformní úsilí soustředila na Ministerstvu průmyslu a obchodu. Dnešní vydání Strategie konkurenceschopnosti k veřejné diskuzi tomu nasvědčuje.

Již prvotní dokument vládního poradního orgánu NERV – Rámec strategie konkurenceschop­nosti byl plný dobrých nápadů, nyní se jim dostává i reálného zpracování. Harmonogram a Karty opatření nám připomínají skandinávský model vydávání dlouhodobých strategických dokumentů.

Analytici společnosti CYRRUS, a.s. takovýto dokument vítají. „Cenný je pro nás zvláště časovač konkrétních reformních kroků. Pro naše zahraniční klienty můžeme nyní lépe a s dostatečným předstihem připravovat reporty o chystaném dění v České republice“ řekl k dokumentu vedoucí analytického oddělení společnosti CYRRUS, a.s. Marek Hatlapatka.

Karel Potměšil (senior analytik, odborník na farmaceutický trh) hodnotí problematiku zdravotnictví takto: „V kapitole zdravotnictví vítáme konečně posun od obecných prohlášení o nutnosti úspor ke snaze o jejich nalezení a jasné identifikaci úzkých míst v systému, to vše zároveň při lepších možnostech pacientů čerpat nadstandardní péči dle svých možností“.

„V dokumentu představené záměry jasně shrnují potřeby v oblasti IT, od důrazu na zefektivnění státní správy při komunikaci s občany a podniky, přes zvýšení počítačové gramotnosti a přístupu k internetu pro širokou veřejnost, až po podporu nových inovativních projektů v perspektivních oborech vědy a ekonomiky. Zvyšování kvalifikace a kompetencí jak mezi specializovanými subjekty, tak v rámci široké veřejnosti, dává budoucí konkurenceschop­nosti potřebný základ“, hodnotí zatím oznámené body Ondřej Moravanský.

Analytik Jan Roh zabývající se dopravou přidává: „V problematice infrastruktury podporujeme především návrh opatření vedoucí k provázanosti na evropské dopravní sítě. Spřažení těchto činností s nastolením řízení kvality údržby a rekonstrukcí dopravních cest pak považujeme za nezbytné pro dosažení vyšší konkurenceschop­nosti země v dlouhodobém horizontu“.

„Pevně věřím, že tento dokument nezanikne a že se i veřejnost zúčastní diskuze k této problematice. Rozhodně to není zbytečné, stačí se podívat na veřejnou debatu k penzijní reformě a následné úpravě maximálních poplatků penzijních fondů“, uzavírá hlavní analytik a člen NERV Jan Procházka.