Americké firmy se více zaměřují na ochranu dat o svých klientech

Telekomunikační společnosti a poskytovatelé internetových služeb ve Spojených státech mají k dispozici ohromné množství citlivých informací o svých klientech – mnohem více, než si většina zákazníků a společností vůbec uvědomuje. Jedná se o telefonní čísla, výpisy z bankovních účtů, výpisy jednotlivých telefonních hovorů, fakturační údaje a adresy či čísla kreditních karet. Pokud by se tato data dostala ke konkurenci nebo dokonce do rukou kriminálních subjektů, mohlo by to pro postižené společnosti znamenat nevyčíslitelné škody, říká studie KPMG LLP, americké členské společnosti KPMG International, s názvem Telcommunications Carriers Respond to Information Security and Privacy Protection Concerns.

Většina tamních společností se snaží maximálně vylepšit ochranu těchto dat, a to i přes to, že nějaké chyby se mohou objevit na jakémkoliv stupni ochrany – od standardů softwarového zabezpečí až po lidské selhání. Podle výzkumu provedeného KPMG LLP v roce 2005 mezi vrcholovými manažery amerických společností figurujících v žebříčku Fortune 1000 jich naprostá většina (87 procent) souhlasila s názorem, že ochrana dat se v budoucnu stane mnohem významnějším prvkem v jejich rozhodování, ale jen 52 procent dotázaných připustilo, že jejich společnost disponuje dostatečnými nástroji pro řešení problémů spojených s ochranou dat. 64 procent dotázaných také potvrdilo, že narušení ochrany dat by vedlo k poškození reputace jejich firmy – ať už v podobě ztráty zákazníků (44 procent) či možnosti soudních sporů (34 procent).