Allianz poskytuje kromě náhrady škody z pojištění také odbornou pomoc v nouzi. Domácí asistence Allianz slaví již deset let

[Tisková zpráva] Počet zásahů domácí asistenční služby Allianz pojišťovny dosáhl v loňském roce dvou tisíc a neustále roste. Těch, kteří rychle potřebují instalatéra, zámečníka, pokrývače, ale také deratizéra nebo specialistu na desinsekci, je rok od roku více.

Když Allianz tuto službu právě před 10 lety zavedla, využilo ji pouze několik desítek lidí v nouzi. V roce 2007 to bylo zhruba 300 pojištěných a letos se očekává, že jejich počet bude až desetinásobný. Jak se ale v záplavě řemeslníků vyznat a nenaletět podvodníkům s předraženými službami, nebo fušerům?

Základem servisu pro klienty jsou urgentní asistenční služby, tedy rychlá technická pomoc v kteroukoliv denní či noční dobu. Jde hlavně o služby profesionálů v situacích, které vyžadují bezodkladnou opravu. V nejširší variantě pojištění domácnosti Exkluziv pak může zákazník využít také služeb opravářů domácích elektrospotřebičů, nebo již zmíněných odborníků na deratizaci a dezinsekci.

„Nad rámec těchto služeb nabízíme klientům tzv. Modré stránky Allianz. Jejich prostřednictvím si mohou objednat i placené služby smluvních partnerů Allianz a využít je k provedení oprav nebo stavebním úpravám jejich bytů a domů bez ohledu na vazbu k pojištění. Na Modré stránky se totiž dostanou pouze námi prověřené firmy, takže klienti mají zaručenu jak kvalitu díla, tak dodržení termínů a solidní cenu,“ doplňuje Zdeněk Kučera, ředitel úseku pojištění majetku Allianz pojišťovny.

„V prvních měsících, kdy jsme asistenční služby spustili, v podstatě lidé ani nevěděli, na co všechno se vztahují a přestože je ve své smlouvě měli, tak je nevyužívali. Havarijní čety vyjížděly k urgentním případům zhruba 300krát ročně. V loňském roce už byl tento počet téměř sedminásobný. A dosavadní letošní ukazují, že jich bude opět ještě více,“ říká Jiří Brůžek, vedoucí podpory provozu asistenční společnosti Allianz – Mondial Assistance, která garantuje kvalitu služeb a spolupracuje s desítkami jejich dodavatelů po celé republice.

Allianz pojišťovna také pravidelně zjišťuje spokojenost svých zákazníků prostřednictvím zpětného dotazování a z něho vyplývá, že služby domácí asistence by doporučilo svým známým 87 % klientů, 93 % klientů bylo spokojeno s dobou příjezdu řemeslníka a v 89 % případů služba naplnila všechna jejich očekávání.

„Pokud lidé mají jakýkoliv problém, přijíždíme znovu a starosti nájemníků řešíme buď okamžitým odstraněním závady, nebo návrhem dalšího postupu. Na reklamační opravy, kterých evidujeme v dlouhodobém horizontu maximálně 2 – 3 procenta, garantujeme příjezd do 24 hodin, v případě havarijního stavu do 120 minut,“ uvádí Kamila Plicková z Pražského technického servisu, který je jedním z dodavatelů urgentních asistenčních služeb. „Největší pochvalou je pro nás každý vracející se zákazník. Někteří z nich si přes asistenční službu vyžádají dokonce konkrétního technika, který již u nich něco opravoval. A minimálně čtvrtina všech zákazníků volá znovu a poptává služby, které se vůbec nevztahují k pojištění a hradí si je sami,“ doplňuje K. Plicková.

A jakým profesím adresují klienti své SOS nejčastěji? Bez ohledu na roční období a další faktory jednoznačně vedou instalatéři, kterým jde na vrub zhruba čtvrtina výjezdů. 

Na dalších místech jsou zámečníci, topenáři a elektrikáři. O něco méně práce pak mají sklenáři, pokrývači a opraváři elektrospotřebičů všeho druhu. Výjimkou však byl loňský srpen, kdy se po krupobití v Praze stali sklenáři a pokrývači jednoznačně úzkoprofilovými profesemi. Mezi notoricky se opakující situace patří výměny baterií, řešení havarijních situací s prasklými hadičkami, prosakující vodou nebo neodtékajícím WC. Dále jde o zasklívání dveří a oken a také o elektrikářské práce v případech, kdy přestane fungovat elektřina v bytě či celém domě. V zimním období bývá častý výskyt opravy tekoucích radiátorů nebo výměny jejich nefunkčních hlavic.

Při asistenčních zásazích se stávají i úsměvné příběhy. Technik asistenční služby, který vyjížděl k nefunkčnímu topidlu, se nestačil divit. Na místě totiž zjistil, že jde o klasická kamna na uhlí. Nájemník však pocházel z „teplých krajů“ a netušil, že do kamen musí přikládat uhlí či dřevo, aby fungovaly a chtěl je seřídit tak, aby topily samy. V tomto případě postačila informace o tom, kde mají nejbližší sídlo uhelné sklady…

Několik praktických rad, jak se zachovat v krizové domácí situaci

 Pokud přestane fungovat elektřina, rozhodně nezasahujte do rozvodů, ale obratem zavolejte dispečink asistenční služby.

 Praskne-li voda, pokuste se najít hlavní uzávěr (ať už bytový či domovní), aby se minimalizoval vznik škod před příjezdem technika.

  V případě úniku plynu jej musíte uzavřít (v nových domech bývají samostatné uzávěry pro každý spotřebič či byt, ve starých domech se musí uzavřít například část plynové stoupačky), každopádně se doporučuje větrat a ihned volat dispečink asistenční služby.

 Předcházet vzniku havarijních situací může každý občan – například tím, že bude provádět pravidelné revize elektrických a plynových rozvodů a na opravy a rekonstrukce rozvodů bude objednávat pouze fundované firmy.

 Je třeba také dávat si pozor na součástky, které řemeslníci používají montují do rozvodů, protože český trh je zahlcen i nekvalitním materiálem, který má sice lákavou cenu, ale velmi nízkou kvalitu. To může být velice nebezpečné.

 Ani ten nejšikovnější domácí kutil by nikdy neměl zasahovat do rozvodů plynu či elektřiny – tyto rozvody náleží opravovat pouze školeným technikům.