Allianz pojišťovně vzrostl v roce 2007 čistý zisk o 53,8 % (podle IFRS)

Allianz pojišťovna vytvořila v roce 2007 zisk po zdanění podle IFRS ve výši 1,11 mld. Kč. To představuje v meziročním srovnání nárůst o 53,8 %. Jedná se o nejlepší výsledek v celé patnáctileté historii Allianz pojišťovny.

Předseda představenstva Allianz pojišťovny Miroslav Tacl řekl: „Rok 2007 byl pro Allianz pojišťovnu velmi úspěšný. V oblasti životního pojištění jsme rostli rychleji než český pojistný trh, v neživotním pojištění se nám dařilo postupně nahrazovat odchod nadnárodních klientů z českého trhu díky cílené orientaci na české podnikatelské subjekty. Je to výsledek týmové práce a vysokého nasazení všech zaměstnanců, pojišťovacích poradců i obchodních partnerů. Všem patří poděkování za jejich profesionalitu, elán a zaujetí pro společné cíle. Jsem přesvědčen o tom, že Allianz pojišťovna má všechny předpoklady pro další upevňování své pozice jako jedné ze tří největších pojišťoven na českém trhu.“

Celkové hrubé předepsané pojistné za rok 2007 dosáhlo objemu 9,6 mld. Kč, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 2,4 %. V celkovém hrubém předepsaném pojistném v roce 2007 Allianz pojišťovna potvrdila svou tržní pozici jedné ze tří největších pojišťoven na českém trhu.

Výrazný úspěch zaznamenala Allianz pojišťovna v oblasti životního pojištění, kde předepsané pojistné v meziročním srovnání vzrostlo o 21,7 % a dosáhlo objemu 2,6 mld. Kč. Allianz pojišťovna tak v životním pojištění překonala průměrný růst trhu, který v roce 2007 dosáhl 14 %. Allianz pojišťovna zaznamenala mimořádný úspěch především s jednorázovým investičním pojištěním Euroindex, ale také s dalšími produkty ze své nabídky životního pojištění, jako jsou životní pojištění Rytmus a dětské pojištění Pastelka.

V oblasti neživotního pojištění Allianz pojišťovna dosáhla předepsaného pojistného v objemu 6,99 mld. Kč, což je o 3,3 % méně než v roce 2006. Oblast neživotního pojištění stále negativně ovlivňuje odchod velkých mezinárodních klientů z českého trhu a pokles sazeb na mezinárodním i domácím trhu. Allianz pojišťovna se v reakci na tyto faktory zaměřuje více na český trh a odchod nadnárodních klientů postupně nahrazuje obchodem s ryze českými subjekty. Trh neživotního pojištění obecně nevykazoval v roce 2007 velkou dynamiku růstu, pojistné sazby byly ovlivňovány ostrým konkurenčním prostředím. Přesto v některých oblastech neživotního pojištění, jako je cestovní pojištění, pojištění podnikatelů a pojištění soukromého majetku Allianz pojišťovna dosáhla pozitivního růstu.

Vnímání Allianz pojišťovny jako jedné z uznávaných společností působících na českém trhu podtrhuje umístění na desátém místě v anketě Českých 100 nejlepších 2007.