Allianz pojišťovna v roce 2007: nejlepší výsledek v patnáctileté historii

Allianz pojišťovna v roce 2007 dosáhla nejlepšího výsledku ve své patnáctileté historii. Celkové předepsané hrubé pojistné dosáhlo objemu 9,6 mld. Kč. Allianz pojišťovna vytvořila zisk po zdanění ve výši 824,5 mil. Kč.

Celkové hrubé předepsané pojistné za rok 2007 dosáhlo objemu 9,6 mld. Kč, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 2,4 %. V celkovém hrubém předepsaném pojistném v roce 2007 Allianz pojišťovna potvrdila svou tržní pozici jedné ze tří největších pojišťoven na českém trhu.

Výrazný úspěch zaznamenala Allianz pojišťovna v oblasti životního pojištění, kde předepsané pojistné v meziročním srovnání vzrostlo o 21,7 % a dosáhlo objemu 2,6 mld. Kč. Allianz pojišťovna tak v životním pojištění překonala průměrný růst trhu, který v roce 2007 dosáhl 14 %. Allianz pojišťovna zaznamenala mimořádný úspěch především s jednorázovým investičním pojištěním Euroindex, ale také s dalšími produkty ze své nabídky životního pojištění, jako jsou životní pojištění Rytmus a dětské pojištění Pastelka.

V oblasti neživotního pojištění Allianz pojišťovna dosáhla předepsaného pojistného v objemu 6,99 mld. Kč, což je o 3,3 % méně než v roce 2006. Oblast neživotního pojištění stále negativně ovlivňuje odchod velkých mezinárodních klientů z českého trhu a pokles sazeb na mezinárodním i domácím trhu. Allianz pojišťovna se v reakci na tyto faktory zaměřuje více na český trh a odchod nadnárodních klientů postupně nahrazuje obchodem s ryze českými subjekty. Trh neživotního pojištění obecně nevykazoval v roce 2007 velkou dynamiku růstu, pojistné sazby byly ovlivňovány ostrým konkurenčním prostředím. Přesto v některých oblastech neživotního pojištění, jako je cestovní pojištění, pojištění podnikatelů a pojištění soukromého majetku Allianz pojišťovna dosáhla pozitivního růstu.

V průběhu roku 2007 uvedla Allianz pojišťovna na trh několik produktových novinek. Významně rozšířila výhody u dětského pojištění Pastelka, kdy zvýšila vstupní věk dítěte z 12 na 20 let a maximální násobek u připojištění pro případ smrti zvýšila až na pětinásobek. Cestovní pojištění začala Allianz pojišťovna nabízet s 50% slevou v případě uzavření on-line přes internet nebo telefon. Nabídla také třetí a čtvrtou tranši velmi oblíbeného investičního životního pojištění Euroindex. U komplexního pojištění podnikatelů NOE Plus rozšířila pojistná krytí a to bez navýšení sazeb. Zavedla speciální slevu na pojištění autoflotil pro subjekty poskytující služby v oblasti sociální péče.

Za vysokou kvalitu svých produktů i služeb získala Allianz pojišťovna v roce 2007 řadu ocenění. Celkové vnímání Allianz pojišťovny jako jedné z uznávaných společností působících na českém trhu podtrhlo v závěru roku umístění na desátém místě v anketě Českých 100 nejlepších 2007.