ABC: Zájem o nákupy přes internet se za rok zdesetinásobil

Rychlé nalezení partnera pro business, snadný export výrobků a služeb do zahraničí a nižší náklady na výběrová řízení patří mezi základní výhody B2B obchodování. Internetová tržiště navíc nejsou v dnešní době nijak oborově omezená a se svým zbožím se tak „chytí“ kdokoli. Díky B2B roste i možnost exportu a to především do zemí Evropské unie.

PRAHA, 17. května 2005 – Nový boom B2B tržišť nabírá v Česku na intenzitě. Největší a nejstarší tuzemské B2B tržiště ABC Českého Hospodářství registruje v současnosti více než 23 tisíc aktivních uživatelů. Každý den systém tržiště rozesílá více než 21 tisíc e-mailů podle profesního zaměření klienta, které informují o aktuálně zadaných poptávkách a nabídkách. Více než 80 procent nabídek či poptávek je díky elektronickému systému B2B tržiště rychle spárováno.

Internetové obchodování prostřednictvím B2B tržišť zažívá za poslední rok nový boom. Jen v naší společnosti se počet uživatelů oproti loňsku zvýšil desetkrát. Největší zájem o tento typ obchodů registrujeme ze sféry strojírenství, ze stavebnictví a ze strany finančních a obchodních služeb. Společnosti si uvědomují, že B2B obchody jsou rychlé a efektivní. Probíhají navíc za velmi rozumných a výhodných podmínek pro obě strany, protože odpadají standardní náklady, vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

V případě B2B obchodování totiž odpadají papírová výběrová řízení. Tedy sestavování nákladných inzerátů, posbírání papírových nabídek do výběrového řízení a organizace týmů lidí, kteří nabídky vyhodnotí. Poptávka se pouze zadá do systému tržiště a v okamžiku spárování s nabídkou se dostaví přehledné vyhodnocení. B2B tržiště www.abc.cz nabízí klientům dále i informace například o vypsaných výběrových řízeních.

Obchodování přes internet využívají firmy napříč trhem. Internetové obchodování slouží totiž nejen ke spárování aktuální poptávky a nabídky, ale i k růstu businessu jako takového. Díky B2B tržišti registruji pravidelně velké množství poptávek na marketingové, propagační, prezentační a prodejní služby. Jednu třetinu mých klientů tvoří ti, kteří kontakt na moji společnost získali právě přes internetové tržiště, potvrdil Marcel Winter, majitel marketingové firmy WMC.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat zakázky ze zahraničí. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Možnost bez obtíží realizovat zakázky do ciziny vyhovuje společnostem ze všech sektorů ekonomiky. B2B tržiště využívám již několik let a díky této službě jsem už realizoval několik exportních zakázek do USA. Jde o nabídku kvalitních služeb, uvedl René Šmerda, majitel stejnojmenné společnosti, která se zabývá prodejem uměleckého skla.

Díky faktu, že na internetovém tržišti obchodují společnosti ze všech odvětví, není v tomto typu businessu žádných sezónních výkyvů. Pohyb na tržišti lehce ustává v době dovolených – tedy v létě především červenec srpen. A také mezi svátky na konci roku. Ale není to tak, že podnikatelé na námi posílané zakázky vůbec nereagují, spíš se doba reakce jen trošku prodlužuje. A samozřejmě se to netýká všech oborů, protože každý z nich má svou sezonu, uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.

Jan Hlaváč
mediální konzultant ABC Českého Hospodářství