ABC: Postavit si rodinný domek je možné i o třetinu levněji

Nižší ceny komodit a široký výběr dodavatelů i ze zahraničí jsou hlavními příčinami letošního raketového vzestupu obchodování přes internet. Do B2B obchodování se navíc začali zapojovat i jednotlivci: Většinou domácí kutilové nebo stavitelé svépomocí. Ušetřit totiž může každý – samozřejmě platí, že čím větší odběr komodit, tím větší úspora peněz.

Na boomu internetového obchodování se podílejí vedle obchodních společností i jednotlivci – a to ryze pro soukromé účely. Klienti B2B serverů totiž mohou ušetřit nemalé peníze. Například při nákupu komodit pro stavbu rodinného domku může úspora dosáhnout až 30 procent z celkových nákladů. Pro jednotlivce jde o ušetření v řádu několika set tisíc korun, pro stavební firmu pak v řádu milionů. Za zadání poptávky přitom zákazníci B2B tržiště ABC Českého Hospodářství nezaplatí ani korunu.

Stačí vložit poptávku a správně ji umístit do oboru, kterého se týká. Jakmile se poptávka rozešle – a denně rozesíláme 21 tisíc mailů více než 23 tisícům aktivních uživatelů – začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí: ceny, dodacích podmínek a servisu, vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Podle odborníků se přes B2B tržiště dají nakoupit pro firmy i domácí kutily veškeré potřebné komodity – počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, krby, schody, přes veškeré stavební práce až přímo po domky na klíč. Poptávky je možné zadávat zdarma – stejně tak prohlížet nabídky ostatních klientů. Pro zákazníky, kteří si chtějí díky tržišti postavit či rekonstruovat například rodinný domek je služba úplně zdarma.

Prodávající, kteří nabízejí rodinný domek postavený vlastníma rukama, mají obvykle nemovitost v perfektním stavu a zbavují se jí jen velmi neradi. Sami staví obvykle mladší ročníky, především z menších měst. Mezi typické charakteristiky těchto klientů patří také velmi přesná představa o případné prodejní ceně – ta musí vždy velmi výrazně převýšit vynaložené náklady. Čím levněji a rychleji domek postavili, tím více na prodeji mohou vydělat, vysvětlila Iva Cikánková, ředitelka realitní kanceláře Mexx Reality.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie a Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. Jedná se o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená, že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezónnosti. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je tak například nejvíc vidět u domácích spotřebičů, uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.

Ceny vybraných komodit nabízených přes B2B tržiště ABC Českého Hospodářství

  • Schodiště – 25 000 Kč
  • Nábytková sestava do dětského pokojíku – 11 117 Kč
  • Vila – 4 800 000 Kč
  • Chromové kliky – 890 Kč
  • Prostory pro podnikání – 20 000 000 Kč  – 1 140 m2
  • Topný koberec – 13 380 Kč
  • Ratanová komoda – 2 040 Kč
  • Přírodní prkenné podlahy – 9 600 Kč/m2
  • Koberce – 250 Kč/m2
  • Kovové držáky na fasády – 160 Kč
  • Klimatizace – 12 000 Kč
  • Kompletní zabezpečovací systém – 10 000 Kč
  • Fasádní tkanina – 10 Kč/m2
  • Dveře – 3 099 Kč
  • Domek na klíč – 2 950 000 Kč
  • Pozemek pro stavbu RD – 910 000 Kč – 791 m2