1. Povinné ručení Bez povinností České pojišťovny se postará stejně o všechny klienty – poškozené i viníky

[Tisková zpráva] Česká pojišťovna uvádí na trh povinného ručení unikátní produkt, který zcela mění trh s povinným ručením. Od 27. září nemají její stávající i noví klienti pouze klasické povinné ručení, ale mohou využívat služeb zcela nového 1. Povinného ručení Bez povinností, které pomůže řidičům ve všech nehodových situacích.

Nechrání tedy jen okolí, ale i vlastníka vozidla samotného, a to i v případě, kdy mu škodu způsobí klient jiné pojišťovny. Česká pojišťovna škodu zdokumentuje a vše potřebné s pojišťovnou viníka vyřídí. Tím se mění také celkové vnímání povinného ručení z „povinné daně“ na produkt, který obsahuje služby, jejichž kvalita a rozsah pojištěného bude zajímat.

„Myšlenka přímé likvidace škod bez ohledu na zavinění je budoucností povinného ručení. Inspirovali jsme se na vyspělých zahraničních trzích, kde tato služba již nějakou dobu funguje, i když zdaleka ne v takovém rozsahu služeb, jaký nyní nabízí Česká pojišťovna,“ vysvětluje výkonný ředitel ČP Pavel Řehák.

Princip přímé likvidace škod z povinného ručení se uplatňuje v celé řadě členských zemí Evropské unie i dalších evropských státech, a to buď dohodou pojistitelů, nebo přímo zákonem. V mnoha státech, například v Belgii, Dánsku nebo Francii už mají pojistitelé zkušenosti několika desetiletí, v posledních letech se ke stejnému systému likvidace přidaly také Itálie, Portugalsko, Rusko nebo Řecko.

Například v Itálii byl systém přímé likvidace škod zaveden v roce 2007 a vztahuje se na „plechové“ škody, které vznikly z pojištění odpovědnosti a dokonce i na méně závažné škody na zdraví, ke kterým došlo v souvislosti s těmito škodami. Podle tvrzení Italské asociace pojišťoven (ANIA) činil v roce 2007 podíl škodných událostí, které se likvidovaly přímou likvidací, 75,1 % z celkového počtu všech nehod.

„Zavedení přímé likvidace mělo pozitivní efekt na snížení délky likvidace pojistných událostí, k čemuž velkou měrou přispělo využití smluvních partnerů při opravách a jiných náhradách škody. A podobně pozitivní výsledky pro klienta očekáváme i my,“ uvádí Petr Svoboda, vrchní ředitel produktového managementu občanského pojištění ČP. „Při tvorbě tohoto nového modelu jsme také vycházeli ze zkušeností ve Francii, kde existuje tzv.clearingové centrum, což je odpovědný subjekt, který dohlíží na pojistný trh a stanovuje průměrnou výši škody za daný rok, na jejímž základě probíhá vyrovnání mezi pojišťovnami. V principielně podobném systému vidíme budoucnost povinného ručení v České republice,“ doplňuje Petr Svoboda.

Česká pojišťovna poskytne klientům kromě bezplatné pomoci při vyřízení pojistné události s pojišťovnami viníků nehod ještě další služby. Klienti s nejběžnějšími produkty povinného ručení Standard a Bonus Exclusive navíc získají bezplatný odtah vozidla až do vzdálenosti 500 km a bezplatné zapůjčení náhradního osobního vozidla na tři dny.

Česká pojišťovna je největší pojišťovnou na českém trhu, a to jak celkově, tak i v oblasti povinného ručení. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla mají u ČP uzavřeno téměř 2 miliony klientů. Česká pojišťovna každý rok řeší pro své klienty více než čtvrt milionu škod týkajících se jejich automobilů.