Odpovědi pro Mešec.cz

Odpověď Poštovní spořitelny na dotaz ohledně rušení poplatku za příchozí platby a ponechání poplatku za zrušení účtu.

Návrat do článku Peníze na účet: Zdarma!

Poplatky za příchozí platby vs. poplatky za zrušení účtu

Poštovní spořitelna je v poplatkové politice maximálně transparentní. Klientům tedy účtujeme poplatky jen za ty služby, které skutečně odebírají. Proto můžeme být cenově nejvýhodnější.

poplatku za příchozí platby jsme ale zjistili dvě věci: jednak obecně roste počet operací, čímž se snižuje jednotková cena. A jednak rozdíly mezi jednotlivými klienty jsou v tomto ohledu velmi nízké – všichni klienti přijímají zhruba stejný počet plateb. Proto nemá smysl diferencovat mezi nimi – nehrozí zde nebezpečí, že bychom „dotovali“ ty klienty, kterým chodí plateb hodně, na úkor těch, kterým jich chodí jen několik málo. Proto jsme se rozhodli tento poplatek zrušit úplně.

Na rozdíl od toho, u poplatku za zrušení účtu je jasná odlišnost mezi těmi, kdo tuto „službu“ používají a kdo ne. Se zrušením účtu jsou navíc spojené poměrně vysoké přímé náklady: za zrušení účtu platíme České poště, podle zákona musíme 10 let vše archivovat apod. Abychom udrželi nízké sazby u ostatních služeb, nechceme rozpouštět náklady na zrušení účtu do jiných sazeb, jako to dělají ostatní banky. Vycházíme zde z toho, že je pro klienty výhodnější mít nízké ceny za bankovní služby po celou dobu, kdy jsou s námi – účet totiž obvykle ruší jen jednou.

Martin Orság, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny

Návrat do článku Peníze na účet: Zdarma!