Jak mají postupovat klienti, pokud jim bankomat nevydá hotovost?

Odpověď České spořitelny na dotaz, jak mají klienti postupovat v případě, že bankomat nevydá požadovanou hotovost.

Pokud bankomat nevydá hotovost, měl by klient kontaktovat svou pobočku a výběr reklamovat. Tyto případy jsou však výjimečné a důvodem bývá poškozená bankovka, která neprojde podavačem bankomatu. Každý bankomat má tzv. „žurnál“, zjednodušeně řečeno – záznam o transakcích za daný den. Z tohoto záznamu lze vyčíst nejen jaké transakce bankomat provedl, ale také s jakým úspěchem. Pokud z nějakého důvodu bankomat ve výjimečných případech nevydá bankovky, ty se zachytí ve zvláštní kazetě uvnitř bankomatu a Česká spořitelna potom podle záznamu v žurnálu jednoduše zjistí, k jakému výběru tyto „zachycené“ bankovky patří a klientovi částku vrátí na účet.

Pokud bankomat nevydá hotovost a navíc pohltí kartu, vytiskne automaticky klientovi potvrzení o pohlcení karty. V takovém případě se stačí dostavit na pobočku během 2–3 dnů a kartu vyzvednout.

Konečně, v případě, kdy bankomat nevydá hotovost, pohltí kartu a nevydá potvrzení o pohlcení karty, vždy klientům doporučujeme kartu okamžitě zablokovat na bezplatné telefonní lince 800–207–207 (do 24 hodin je pak nutné zablokování karty potvrdit písemně nebo faxem pobočce). Tyto případy jsou naprosto ojedinělé a svědčí o nestandardním průběhu operace.