Prestižní podnikatelské soutěže PX FIRMA ROKU 2007 a Marko ŽIVNOSTNÍK ROKU 2007 dnes odstartovaly na Václavském náměstí. Přihlášky se sbírají do konce června.

Nový ročník soutěží PX Firma roku 2007 a Makro Živnostník roku 2007 byl dnes slavnostně odstartován na pražském Václavském náměstí. Vyhlašovatelem tohoto nejvýznamnějšího tuzemského klání úspěšných podnikatelů jsou již tradičně Hospodářské noviny. „Chceme těmito soutěžemi podpořit a také ocenit odvahu lidí, kteří se v Česku dali do podnikání. Berou riziko a zodpovědnost nejen za sebe, ale za desítky, stovky a tisíce lidí, které zaměstnávají. Zaslouží si, aby o nich společnost věděla a aby si jich vážila,“ uvedl při této příležitosti šéfredaktor Hospodářských novin Petr Šimůnek.

Zájemci o účast v soutěžích se mohou registrovat na webových stránkách www.firmaroku.cz a www.zivnostnikroku.cz do konce června. Krajská kola proběhnou v září a říjnu a vítězové budou vyhlášeni koncem listopadu. Zatímco v případě uchazečů o titul FIRMA ROKU 2007 bude rozhodovat odborná porota na základě objektivních kritérií, u kandidátů na titul ŽIVNOSTNÍK ROKU půjde zejména o originální podnikatelský příběh. Proto ve finále této soutěže opět rozhodne hlas veřejnosti stejně jako v loňském roce, kdy do závěrečného hlasování prostřednictvím sms přišlo přes 40 tisíc hlasů. Titul ŽIVNOSTNÍK ROKU tak získala Linda Vavříková a její firma na zážitky. Držitelem loňského titulu FIRMA ROKU se na základě posouzení odborné poroty stala společnost Linet, jež je výrobcem zdravotnických lůžek.

Pořadatelé soutěže se netají tím, že jim jde v dlouhodobém horizontu zejména o změnu pohledu na podnikatele, na něž je často pohlíženo na základě uměle vytvořených mýtů či dokonce negativních činů několika mediálně známých jednotlivců. „Mám pocit, že vliv malých a středních firem na fungování ekonomiky této země není mnohdy dostatečně doceněn. Jsme připraveni vyjít jejich potřebám vstříc," uvádí v této souvislosti generální ředitel Burzy cenných papírů Praha Petr Koblic. Obdobně se vyjadřuje také generální ředitel MAKRO Cash and Carry ČR Martin Dlouhý: „Malí a střední podnikatelé si naši podporu zaslouží, zejména v nezávislém maloobchodu jsou dnes kvůli vysoce konkurenčnímu prostředí nejvíce ohroženou skupinou.

Do hledání nejlepší firmy a nejlepšího živnostníka roku 2007 se aktivně zapojí i další partneři soutěží, kterými jsou společnosti Telefónica O2, Raiffeisenbank a Skupina ČEZ. Ti, stejně jako Hospodářská komora ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, pomohou rozšířit informace o soutěžích mezi co největší počet potenciálních účastníků. Mediální podporu soutěžím zajistí, vedle Hospodářských novin, i ČRo 1 – Radiožurnál a ČT 24, kteří jsou mediálními partnery akce. Organizátorem soutěží je komunikační agentura Bison and Rose.