Hlavní navigace

Martin Hrnko z QBSW: Apky přibývají každý den

Právě teď někde ve světě pracuje chytrý tým vývojářů na nové mobilní aplikaci. Česko ani Slovensko nepatří mezi výjimky.
25. 7. 2016

Sdílet

Šéf slovenského softwarového domu QBSW, Martin Hrnko, představil jeho pohled na toto odvětví.

Specializovaných firem vzniká stále více

Říká se, že český trh je oproti tomu slovenskému vyspělejší. Určitě to v některých oblastech platí, ale co se týká mobilních aplikací, je Slovensko rovnocenný soupeř. Stačí, když si zadáte do Googlu formulku „vývoj aplikacií“ a najdete množství firem, které vám v tomto směru na Slovensku poradí.

"Mobilních aplikací je dnes již velmi mnoho. Každý uživatel má nainstalovaných mnoho apek ve svém smartphonu a jsme méně ochotní stahovat si stále nové mobilní aplikace. 

Proto je těžké prosadit se v tomto odvětví. To, že vymyslíte novou a řekněme i pěknou aplikaci, dnes už nezaručí, že si ji hned stáhne milion uživatelů. Pokud chce například v dnešní době firma začít řešit svůj marketing prostřednictvím mobilní aplikace, je už pozdě. Ve smartphonu můžeme mít nainstalované i stovky aplikací, další si k nám hledá cestu velmi těžko," shrnuje aktuální situaci generální ředitel QBSW, Martin Hrnko.

Pojišťovny, banky a mobilní operátoři

Mezi největší zadavatele v odvětví vývoje aplikací patří jednoznačně banky a mobilní operátoři. Jsou lukrativními klienty, o které by se poprala nejedna vývojářská společnost.

Vývoj na českém trhu sleduje i Martin Hrnko: „Český a slovenský trh jsou z mého pohledu na srovnatelné úrovni. Většina aplikací, které zde lidé využívají, jsou globální. Ale i lokální trh na ně dokáže pružně reagovat. 

Na druhé straně dochází už i k akvizicím. Globální značky, které vstupují na lokální trh, skupují tyto projekty. Jelikož je český trh větší než ten slovenský, projekty tohoto typu mají rychlejší šanci na úspěch.“

Konkurence roste i na Slovensku

Společnost QBSW se zaměřuje převážně na české a slovenské zákazníky. Všechna specifika trhu i konkurence mají v malíčku. Mapování konkurence je důležité. Máte přehled o jejich aktuálním portfoliu a celkové situaci. A v neposlední řadě víte, v jakých oblastech vynikáte. Přestože je slovenský trh ve srovnání s tím českým menší, i zde vznikají zajímavé projekty.

„Nedávno jsme pracovali na mobilním řešení pro jediného slovenského účastníka KHL, HC SLOVAN Bratislava. Připravili jsme pro ně zajímavou mobilní aplikaci. Fanoušci se na jednom místě dozvědí všechny novinky, složení týmu, rozpis zápasů a statistiky jednotlivých hráčů. Byla to složitější aplikace, která si vyžadovala napojení na několik informačních kanálů,“ dodává k aplikaci Martin Hrnko.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).