ING Bank ČR loni vytvořila čistý zisk 245 milionů korun

Praha, 24. dubna 2007 - ING Bank Česká republika vytvořila v roce 2006 čistý zisk 245 milionů korun. Tohoto výsledku dosáhla díky uplatňování dlouhodobé globální strategie skupiny ING. Jedním ze základních kamenů této strategie je maximalizace tvorby hodnot společnosti (Maximizing Value Creation). Díky této strategii vzrostly v roce 2006 příjmy z klientských obchodů v pražské pobočce ING Bank o více než 10 procent.

Celkový čistý zisk nebyl tak vysoký jako v rekordním roce 2005 díky výsledku obchodování na vlastní účet na finančních trzích, který zůstal za naším očekáváním, říká Rolf-Jan Zweep, CEO ING Bank ČR a generální ředitel Wholesale Banking, a dodává: O to více si ceníme nárůstu příjmů z klientských obchodů. Tento lokální růst je ve skutečnosti ještě vyšší, protože do reálných příjmů je zahrnut pouze alokovaný podíl na výnosech z obchodů realizovaných společně s ING Wholesale Banking Amsterdam a ING Wholesale Banking London.

V letošním roce se hodlá ING Bank ČR i nadále zaměřovat na svůj další růst a rozvoj. K tomu by mělo přispět pět základních cílů. Ty nás nutí obracet pozornost k těm oblastem bankovního trhu, v nichž si můžeme dlouhodobě udržet konkurenční výhodu, dodává Rolf-Jan Zweep. Dříve jsme se zaměřovali pouze na růst účetního zisku. Nyní obracíme naši pozornost více k celkovému výnosu pro akcionáře (Total Shareholder Return), tedy na maximalizaci hodnoty společnosti (Maximizing Value Creation), uvádí Rolf-Jan Zweep. Proto ING spustila program „Managing for Value“, který směřuje rozhodování k tvorbě ekonomického profitu – to je zisku, který vznikne po zohlednění rizik a kapitálových nákladů. Ten je pro ING Bank ČR důležitějším ukazatelem než tradiční výsledek vypočtený účetními postupy.

Ukazatele za rok 2006 Částky v milionech Kč
Celkový příjem 984
Provozní náklady (658)
Zisk před opravnými položkami 326
Čistý zisk 245