Genius bene+ nejvýhodnější účet na trhu

Nejvýhodnější účet na trhu Genius bene+ odmění klienty každý měsíc padesátikorunou. Stačí ho aktivně využívat. S nadstandardním balíčkem služeb zdarma tak získají i pravidelnou odměnu.

Iva Štylerová, ředitelka retailových produktů GE Money Bank, vysvětluje, že pravidelnou měsíční odměnou 50 korun bude nový účet motivovat klienty, aby aktivně využívali nejnovější platební prostředky. 

Co přináší účet Genius bene+ klientům nového? 

Genius bene + je další ve vývojové řadě běžných účtů GE Money Bank. Navazuje na Genius Gratis, který pře 3 lety znamenal revoluci v tom, že šlo o první účet bez poplatků. Nicméně konkurence v bankovnictví je silná, i další banky přicházejí s účty zdarma. Účet bez poplatků se stal běžnou součástí nabídky na českém bankovním trhu. Když jsme uvažovali o tom, kam směrovat vývoj běžných účtů dál, inspirovaly nás výsledky průzkumů, které si děláme mezi našimi klienty. Vyjadřují v nich oprávněný pocit, že by měli být odměněni za to, že každý měsíc posílají bance své peníze. Proto jsme se rozhodli uvést na trh Genius bene+, který odměňuje částkou 50 korun za to, že klient posílá na účet alespoň 10 000 korun měsíčně. S ohledem na průměrný příjem v České republice je to podmínka, kterou může splnit 99 % obyvatel.

Dříve jste „odměňovali“ klienty za to, že nechávali peníze na běžném účtu, úročením zůstatku. Časem tento úrok vymizel. Proč nyní přicházíte s jinou odměnou? 

Výše úroků, které můžeme vyplácet klientům, souvisí s celkovým vývojem úrokových sazeb na bankovním trhu. Ty jsou extrémně nízké a banka nemůže klientům vyplácet víc, než za kolik je schopna prostředky na trhu umístit. Když budeme připisovat 0,1 % a klient z toho ještě zaplatí daň, nebude to pro něj atraktivní.

Vyplácení odměny má jinou filozofii. Nechceme, aby běžný účet sloužil ke spoření, ale aby klient využíval služby, které nabízíme: tedy moderní platební instrumenty, internetové bankovnictví a podobně.

Je kreditní obrat 10 000 korun měsíčně jediná podmínka pro získání pravidelné finanční odměny na účtu Genius bene+?

Je tu ještě druhá podmínka, a sice že klient uhradí platební kartou nebo nálepkou, případně mobilním telefonem měsíčně útratu ve výši 5000 korun. Tato částka představuje asi pětinu průměrné mzdy, a proto věřím, že ani tato podmínka není nesplnitelná. Stanovili jsme ji proto, že bychom chtěli klienty motivovat k bezhotovostnímu placení.

V platebním styku se ustupuje od operací v hotovosti, i drobnější částky jsou hrazeny bezhotovostně bezkontaktními platebními nálepkami nebo kartami. Nové platební technologie zvýšily komfort a rychlost placení a my chceme tento trend podporovat. Dáváme k tomu našim klientům k dispozici nejmodernější platební prostředky v podobě nadstandardního balíčku služeb, které jsou k účtu Genius bene+ zdarma a umožňují získat ještě další odměny.

O jaké další odměny jde?

K účtu Genius bene+ jsou zdarma všechny základní služby, jako jsou všechny příchozí platby a všechny odchozí elektronické platby, 4 výběry z bankomatů GE Money Bank v ČR, Internet Banka, elektronický výpis, Info Servis o pohybech na účtu a vedení kontokorentu Flexikredit. Kromě toho má klient zdarma debetní kartu MasterCard Debit nebo Maestro a platební nálepky. K nim je automaticky aktivován věrnostní program bene+, v jehož rámci dostává ve formě odměny určité procento z částky zaplacené kartou za nákup zboží nebo služeb v síti partnerů programu. Program bene+ má 1600 partnerů a jejich počet stále roste. Jsou mezi nimi například velké obchodní řetězce, prodejci pohonných hmot, hotely, restaurace, ale i regionální obchodníci. Klienti, kteří využívají kreditní karty GE Money Bank, dostávají dokonce 1 % z každého nákupu i mimo síť partnerů bene+. Účet Genius bene+ tak odměňuje klienty dvakrát.

Všechny banky se snaží v konkurenčním boji nějak pracovat s poplatky, případně odměnami. Domníváte se, že tato strategie má ještě nějaký potenciál, nebo v budoucnu klienti uslyší na něco jiného? 

Konkurenční boj se přesouvá na pole nových technologií a jejich využití k placení a zajišťování finančních služeb. Na trh vstupují noví hráči, kteří mají ambice zajišťovat platební styk, jako je Apple, Google a další. Nabízejí se cloudová řešení, elektronické peněženky a další novinky. Stále aktivnější jsou výrobci mobilních telefonů a mobilní operátoři, kteří by rádi telefony proměnili v široce využívaný platební nástroj. Už nyní si přes mobilní telefon nakoupíte i za zboží zaplatíte. Stále populárnější je například oslovovat klienty na mobil s nabídkou zboží a služeb přímo v místě, kde se nacházejí.

Pro banky je to samozřejmě výzva a musejí na tomto trendu pracovat. Klient si bude chtít zařídit své běžné finanční potřeby tak, jak mu to nejlépe vyhovuje, a půjde tam, kde mu to umožní.

Jak reagují vaši klienti na moderní trendy v bankovnictví? 

Klienti v České republice jsou stále erudovanější, dovedou se dobře orientovat na bankovním trhu a nové technologie přijímají velmi rychle a ochotně. Svědčí o tom například rychlé rozšíření bezkontaktních platebních karet a nálepek. Většina platebních karet je už bezkontaktní. Zvyšuje se frekvence placení kartou, naopak klesá průměrná částka za jeden nákup. Ještě před rokem to bylo 1000 korun, nyní je to 800 korun. To je jasný důkaz, že klienti pochopili výhody bezkontaktních plateb a stávají se pro ně běžnou součástí každodenního života.