Hlavní navigace

Asistence pro turisty, motoristy i domácnost

Když potřebujete pomoc v cizině nebo i v tuzemsku, postará se o vás asistenční společnost. Stačí mít dobré pojištění a přestože vás pomoc bude sice stát chvilku času navíc, vaše peněženka to nemusí nijak pocítit.

Asistenční služby jsou velmi vyspělé a kromě cestovního pojištění, kde samozřejmostí, je najdeme i u pojištění vozidel nebo při pojištění domácnosti.

Jaké jsou nejčastější omyly při kontaktování asistenčních společností? S čím vám mohou pomoci a s čím naopak ne? Co udělat pro to, aby účet za pomoc vám byl nulový?

Na otázky spojené s asistenčními službami pro cestovní pojištění, motoristy a domácnosti vám odpovídá Zuzana Kozelková, Operations Manager asistenční společnosti Europ Assistance.

Poradna probíhá od pondělí 6. června do neděle 19. června 2016 včetně a je otevřena.

Společnost Europ Assistance patří mezi významné asistenční společnosti, které poskytují komplexní zdravotní a technickou asistenci po celém světě. Kromě spolupráce s pojišťovnami Europ Assistance vyvíjí i vlastní pojistné produkty, zvláště pro motoristy.

V poradně odpovídá

  • Zuzana Kozelková

    (Poradce po asistenční služby)

    Pracuje ve skupině Europ Assistance od roku 2003. Na pozici Operations Manager je od roku 2006 odpovědná za řízení provozu asistenční centrály.

Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.

Dotazy

  • těhotenství

    Dobrý den kolik kg může zvedat, nosit těhotná žena?

    smazi
    18. 6. 2016 18:55
  • Nebezpečné země?

    Zdravím do redakce. Existuje seznam zemí, kde neplatí asistenční služby, nebo obecně pojistění? Např. je považujete za válečnou zónu (tím nemyslím skutešnou válku v Sýrii, tam je to jasné). Protože s kamarády jsme lovci levných letenek a impulsivně cestujeme po celém světě. Posledně jsme projeli autobusem Afgánistán od tádžických hranic po Kábul a zpět a dobrý :-) Kdyby nás tam potkali tálibánci, je po nás, s tím jsme počítali. Ale mně jde třeba o to, kdy se stane dopravní nehoda, nebo si zlomím nohu, nebo onemocním, anebo "jen" dostanu infarkt. Nebude to tedy souviset s aktuální bezpečnostní situací. Jak by to bylo, plnili byste? Poslala by pro mě pojišťovna letecký speciál, anebo je to můj problém, že jsem jel na dovolenou do země s mizernou zdravotní péčí? :-)

    Cestovatel.
    17. 6. 2016 13:26
  • Stravenky

    Dobrý den, ráda bych se zeptala zda nejde o diskriminaci v udělování stravenek zaměstnancem zaměstnancům. Opravdu je normální aby pracovník, který odpracuje 12 hodin a druhý 3 hodiny by měli mít stejné právo na jednu stravenku? Děkuji za odpověď

    Dasy
    17. 6. 2016 12:08
  • Teroristé.

    Prosím Vás, chtěla jsem se zeptat v souvislosti s tím, co se teď ve světě děje. Budu v nějakém městě, třeba v Paříži, vedle mně něco bouchne, vypadá to na plyn, já to přežiju. Poškodí mi to kabelku, rozbije mobil. Dopraví mě do nemocnice, dají mě dohromady, v rámci cestovního pojištění se vše zaplatí včetně mobilu a kabelky. Po pár měsících místní vláda prohlásí, že to nebyl plyn, ale teroristický čin, jehož následkem vybuchl plyn. Budu muset peníze pojišťovně zaplatit to, co za mně zaplatila, protože teroristické útoky nehradí? Když jsem s tímto dotazem volala na pojišťovnu, odbyli mě, že jak je to ve výlukách, nehradí se a regresem to po mně bude chtít zpět. Že je to kriminální čin, který pojišťovna nemohla ovlivnit, takže mám zažalovat jeho pachatele a občanskoprávní cestou, nebo tou trestně právní a po něm vymáhat náhradu škody. Brala jsem to jako vtip, ale byl to právník pojišťovny a myslel to vážně. To aby se člověk pomalu bál kamkoli jezdit, protože pojistka stejně bude nanic. Děkuji. Jana

    Janina
    16. 6. 2016 15:04
  • Realita vs. teorie.

    Dobrý den, mě občas fascunuje, jak média včetně Měšce radí nám lidem, jak máme kontaktovat předem asistenční službu, jinak pojišťovna nic nezaplatí. Jenže život může nasadit hodně neočekávané situace, kde pak je člověk v časové nebo jiné tísni.

    Dva příklady

    1) Porucha našeho auta v Srbsku. Stáli jsme na dálnici, auto nepojízdné, kontaktoval jsem přes SMS asistenční službu a než mi vůbec zavolali zpět, protože za odchozí roaming bych se nedoplatil, přijela místní odtahovka, co po dálnici pořád průběžně jezdí. Nechtěli jsme ji, řidič říkal že musíme jet s ním, my že odmítáme. Zvedl mobil, zavolal, do 15 minut na místě policie a nařídili nám, že nás tato odtahovka odtáhne. Nebylo kde sjet, takže 70 km po dálnici tam, sjezd a 70 k zpět do Bělehradu do servisu. Účet za odtah? 400 eur. Když jsme to chtěli nechat proplatit, pojišťovna nám odpověděla, že jsme měli kontaktovat asistenční službu a bez ní nepodnikat žádné kroky. Jasně, neuposlechnu výzvu policie a půjdu před srbský soud. Takže tak to funguje v životě. Jaký je podle Vás správný postup?

    2) Naštěstí se nám to nikdy nestalo, ale co kdyby: budu třeba v Thajsku na dovolené, srazí mě auto, budu v bezvědomí, seberou mě na cestě a zavezou do nějaké nemocnice, aby mě dali do pořádku. Máte zkušenosti, jak to dál probíhá? Budou nejprve hledat nějaké mé dokumenty, aby zjistili, zda jsem pojištěný? Protože zdravotnictví je dnes jen byznys, nemáš peníze, vykrvácej. Tak to funguje, nedělám si iluze. Anebo mě dají do pořádku a pak po mně budou chtít peníze? A zaplatí to pojišťovna, když jsem ji předem nekontaktoval, protože jsem prostě o sobě nevěděl? Děkuji Vám za odpovědi.

    Klient
    16. 6. 2016 11:36
  • Na co si dát pozor?

    Zajímaly by mě vaše zkušenosti pokud jde o léčebné výlohy. Jsou nějaké země, které jsou pro turisty rizikové co do dolování peněz z nich při ošetření? Máte nějaké zkušenosti, na co si dát pozor, když budu potřebovat lékařskou pomoc, aby ve mně neviděli jen chodící pokladničku? Děkuji.

    KLP
    16. 6. 2016 3:07
  • Toyota Eurocare.

    Dobrý den, četl jsem tady Vaši odpověď na více pojištění na jedno auto a rád bych se taky zeptal. Koupili jsme si letos starší Toyotu Corollu 2001, jeli jsme s ní preventivně do servisu Toyota a tam nám na ni nabídli pojištění asistenčních služeb Toyota Eurocare. Cena byla hodně dobrá, tak jsme na to kývli. Podmínky jsem našel tady: https://www.toyota.cz/service-and-accessories/warranty-and-assistance/roadside-assistance.json

    Mě zajímá, jak je to, když se nám něco v zahraničí stane a budeme potřebovat asistenční službu? Auto má povinné ručení u Wustenrotu, tam máme i připojištěny nadstandardní asistenční služby. Co jsem si teď přečetl podmínky, máme tam limit pro Evropu 650 eur, tedy nějakých 17 000 Kč. Toyota Eurocare nabízí zase hotel, náhradní vozidlo, dodání náhradních dílů, případně repatriaci.

    Nevím, u koho mají asistenční služby Toyota a u koho Wustenrot, ale snad to budete vědět. Když budu v zahraničí a něco se přihodí s autem, jak to bude probíhat? Wustenrot nemá v ceně ubytování, Toyota ano. Takže ubytování by šlo z pojistky od Toyoty? Wustenrot má zase náhradní dopravu, takže bychom mohli na pojistku Wustenrotu pokračovat v cestě na dovolenou a po opravě auta bychom si na pojistku Toyoty zase zpět pro auto dojeli = vyzvednutí vozu? - to Wustenrot nemá.

    A kdyby to jinak nešlo, tak bychom mohli požádat o odtah domů? A pak by do těch 650 eur šel odtah z peněz Wustenrotu a zbytek z Toyoty?

    Osobně se moc poruchy nebojím, navíc Toyotu nám všude opraví, takže mě hlavně oslovilo to dodání náhradních dílů, hotel a náhradní doprava.

    Anebo to takto nefunguje? Děkuji Vám za odpověď. Doležálek

    Michal
    15. 6. 2016 15:37
  • Na co si dát pozor?

    Dobrý den, letos budeme cestovat do Egypta a do Thajska, v srpnu ještě do Řecka. Zajímalo by mě, na co si dát pozor, když budeme muset vyhledat lékaře nebo nemocnici. Za předpokladu, že s přítelem budeme při plném vědomí :-), by mě zajímalo, zda je jedno, kde se nechám ošetřit a pak mi to pojišťovna zaplatí, anebo zda je potřeba volat na tu asistenční službu. A zajímalo by mě, podle čeho vy vybíráte lékaře v dané lokalitě, kteří pak ošetří. Nebo podle čeho vybíráte, do které nemocnice je potřeba dojet Děkuji,

    Martina
    15. 6. 2016 15:05
  • Promlceni penale od Zdravotni pojistovny ministerstva vnitra

    Vazeni,
    prosim Vas o jasnou odpoved. Promlcuje se penale u zdravotni pojistovny a kdyz ano, po kolikati letech a jakym predpisem (Zdravotni pojistovna min. vnitra) je toto reseno?
    Dekuji
    Diogenes

    Diogenes
    15. 6. 2016 13:42
  • Podpora

    Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat kdy mám narok na další podporu v nezaměstnanosti. Už jednou jsem vyčerpala celou podpurci dobu a hned pote jsem nastoupila do prace a jsem tu 5 měsíců.
    Děkuji za odpověď

    Terezka
    15. 6. 2016 7:40
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).