Pokud se pamatuju, tak při privatizaci v 90.letech sllibovaly tehdejší vlády, že zdroje, získané privatizací podniků, budou použity na penzijní reformu. Kde skončíily ty slibované "zdroje", že se kvůli penziní reformě zvyšuje DPH? Proč ještě není oddělen majetek penzijních fondů od státního rozpočtu? Aby nebylo vidět, že zvýšení DPH není potřebné?
Jen blbec věří tomu, že zvýšení sazby DPH o 50% nebude znamenat zdražení.
To není žádné tajemství. "Zdroje" byly rozpuštěny v letech 1993-1997 ve státním rozpočtu.
Pro upřesnění co byly "Zdroje".
Penzijní fondy, které činili v roce 1989 asi 2,7 biliónů (2 700 mld.) korun.
K privatizaci byl určen majetek v hodnotě 923.6 mld. Kč
Závěrem
Nesmíme zapomenou ještě na zápornou blianci díky sanaci bankovního socialismu. (nedobytné úvěry).
Pokud by tyto finance zůstaly ve státní pokladně nebylo by třeba zvyšovat daně ani dělat reformy.
Souhlasím s Vámi.
V situaci, kdy nedůvěra k politikům stoupá na maximum v souvislosti s jejich klesající morálkou těžko lze věřit jakémukoli slibu. Takových už jsme slyšeli za těch dvacet let mnoho, ale ještě jsem nebyla svědkem navrácení peněz důvěřivému spořiteli. Tak až si napravíte renomé, vážení politici, pak můžete předkládat odvážné reformy.
Skutečnou příčinou nedostatku prostředků na důchody je málo dětí a nízká míra zaměstnanosti v zemi. To jsou dva základní problémy, které by měla skutečně odpovědná vláda řešit. Nikoliv šachování se sazbami daní a odvodů. Když bude dost dětí a dost práce, bude dost peněz na průběžný důchodový systém.
Málo dětí? Dětí se rodí dost. Ale ne v rodinách, které budou přinášet hodnoty. Promiňte, ale 10 dětí v romské rodině je na kočku, když se v rodině gádžů rodí dítě jen na jedno. A zvýšení romské populace není to, co by nás spasilo. Proto není rozhodující POČET dětí, ale jejich KVALITA.
Stejně tak je pro ekonomiku rozhodující její VÝKONNOST. Pokud bude na výši, uživí hodně lidí. Copak např. sportovec vyrobí pro společnost nějakou hodnotu, krom toho, že si v mládí zhindruje tělo?
Docela tomu rozumím, ale není to tak jednoduché. Totiž "kvalita" dětí také vše nevyřeší, neboť většinou odejdou do světa, kde se lépe a kvalitněji studuje, kde je lepší životní úroveň a hlavně, kde mají šanci být za své znalosti a um řádně odměněni.
Proto se nelze spoléhat jen na děti. Ale je třeba systematicky vytvářet podmínky pro ještě lepší život a perspektivu uplatnění.
Děti budu systematicky učit jak nemít se systémem nic společného a jak do něj co nejméně odvádět!
Jinak jsem, ale nabyl dojmu že diskuse již ztratila smysl, proto se už pravděpodobně neozvu. Nicméně, pokud zde nebude příliš "přestřelek o blbostech" tak budu diskusi sledovat. Proto, pokud by vyšla do Prahy nějaká ozbrojená skupina, dejte vědět, přidám se...
**
Kromě včera zmíněné dědičnosti byla ještě zmíněn fakt, že politici nebudou moci důchody valorizovat a jinak s nimi hýbat. Vše bude probíhat automaticky podle předem stanovených vzorců.
Tohle vše je jen dobře, ale jednak neznáme podrobnosti, a jednak tohle vše už tu mohlo být minimálně 15 let.
Ohledně dědičnosti čekám ještě nějaký zádrhel, proč by jinak nestačilo upravit podmínky současným penzijním fondům a prostě počkat až lidé sami objeví výhodu (a bylo by to rychle, podobně jako u stavebního spoření, i když většina chlapů nežije ani do 75let).
**
Podle mne je také zásadní chyba, že politici i běžní lidé od reformy požadují neměnnost. Třeba už jen to financování - přerozdělovat umí politici dobře, i když divným kurzem, tak proč mají najednou problém vzít jinde a dočasně přesunout tam kde schází? Důchody podle mne trvalé zvýšení příjmů nepotřebují a nikdy nepotřebovaly, viz můj nářek "každý odvedeme, jen na důchodech, minimálně 2 600 000 Kč a zpět dostaneme maximálně 1 600 000 Kč".
Rád bych také upozornil, že na začátku bylo jasně řečeno, že zvýšení DPH má pokrýt transformaci důchodového systému (zadarmo to asi nejde) a výkyvy ve financování důchodů ke kterým díky tomu dojde. Kalousek dokonce vyhrožoval, že pokud to nepůjde z DPH, klidně sáhne na finance určené pro rozvoj dopravy.
Nikde nebylo řečeno, že se trvale zvyšují odvody na důchod (navíc formou DPH). Žádejte po svých politicích ať vám to vysvětlí! Opravdu vám přijde v pořádku, že budete platit o tolik víc a dostanete pravděpodobně zase o dost míň?
<>br
Já žádné "své politiky" nemám! Tyhle neustále boje, šaškárny a tahanice mi přijdou jako ztráta času a energie. Tolik jen na vysvětlenou, těm co mne stále nechápou. Nechci hloubat proč je něco lepší tak a tak, chci být svým vlastním pánem a rozhodovat se jen sám za sebe i kdybych u toho měl zdechnout. Buďte si však politici jisti, že jakmile by se objeví větší šance být "méně se státem propojený", hned ji využiji a nebudu se bránit použít i násilí, budou-li mé šance nezanedbatelné. Tohle je právo každého nespokojeného člověka i našinec to jednou pochopí...
Jarmilo, napsala jste naprostou hloupost - porodnost v ČR je zoufale malá i po započtení cikánů, navíc bych podotkl, že reálně ani mezi nimi nenajdete až tak moc rodin, kde je dětí víc než 5. Každopádně ale ani při započtení těchto kritizovaných menšin se nedostáváme ani na hodnotu prosté reprodukce. Situace se navíc asi ještě zhorší, v posledních několika letech se porodnost přeci jen trochu zvedla patrně v souvislosti s dětmi narozenými lidem z ročníků tzv. Husákových dětí, to ale brzy skončí.
A v situaci, kdy není zajištěna prostá reprodukce nemá vůbec cenu mluvit o kvalitě dětí - řítíme se do naprosté katastrofy. Osobně se dost ztotožňuji s názory, které důchodovou reformu kritizují právě za naprosté ignorování populační politiky. V tomto ohledu má něco do sebe třeba návrh bohužel mimoparlamentních lidovců - žádný extrém, jen zkrátka výrazně snižují odvody právě podle počtu dětí. Tohle by přitom narozdíl od různých dávek mělo poměrně dobrý vliv i na tu zmíněnou "kvalitu" - hypotetické rómské rodině to nic moc nepřinese, protože stejně odvádí prd, naproti tomu pro slušně placené vysokoškoláky by to bylo citelné snížení daní a značná kompenzace za výdaje s dětmi.
Bude to opravdu 58 miliard a nebo se Drábek mýlí ?
Jak napsal ekonom pan Urbánek, Drábek se plete, buď nedával pozor a nebo tam má samé takové experty jako je sám. Výběr DPH v r. 2009 byl podle něj 176 mld. Kč, z toho v nižší sazbě cca 30 miliard Kč. Částka 58 miliard Kč tedy znamená přínos zvýšení DPH 28 miliard + 30 miliard původní částka. To se zase bude Kalousek divit, až mu díky reformě naroste deficit o dalších 30 miliard.
Nejen ze se zveda DPH na nesmyslnou hodnotu, ale potichu se zavadeji i dalsi dane. Napriklad nova "vodni dan", kterou opet zaplati zakaznik.
Ano, jsou zeme kde se plati jeste vyssi dane nez v CR. Jenze ty penize jsou pak take nekde videt ! Jsem zvedav co budou rikat, az se po roce vyberu zvysene DPH ukaze, ze "pokladna je opet prazdna" :-) Problem CR neni ve vyberu dani, ale v tom ze vetsina penez se poztraci a jakekoli opatreni, ktere muze opravdu omezit korupci (viz akciove spolecnosti s neznamym majitelem a statni zakazky) je zde nepruchodne.
Tady asi opravdu nepomuze uz nic jineho, nez opravdova revoluce ;-)
Z navrhované reformy mě vyplívá následující:
a) stát si jednoduchou fintou navýší příjem do rozpočtu. Nikde není zmiňované to, že se peníze vybrané na zvýšeném DPH použijí na důchody namísto prapodivných zakázek ve všech vládních resortech. Není garantované, že získané peníze umožní vznik jakéhosi důchodového polštáře namísto jejich spotřeby. Ve výsledku tak stát bude za pár let zase škemrat, že nemá.
b) část peněz se "vyvede" do jakých si fondů. Nevím proč, ale tohle slovo ve mě víc evokuje tunel a rozkradení. Takový správce fondu si určitě krajíček vezme a dostane se tak k něčemu, na co by ve stávajícím systému neměl nárok. Navíc garanci státu se moc věřit nedá, příkladem jsou manipulace se stavebním spořením.
c) Zvýšením DPH se logicky zdraží život důchodce, takže ono dorovnání důchodu je mu sebráno zase jinde (jíst přece musí).
Celá koncepce mě prostě přijde jako taktika jak oškubat lidi a hezky jim to naservírovat. Přece i onen občan s vyšším příjmem, pro kterého má být reforma výhodou, si uvědomuje, jak bude takový fond hospodařit a že tento typ spoření stěží pokryje inflaci. Navíc investice do státních dluhopisů není žádná garance.
Můj pocit z celé reformy je ten, že se ve své podstatě nejedná o reformu, ale o způsob jak dostat do státní kasy peníze, které pak budou zase nějakou další fintou "vyvedeny" (to slovo je opravdu hezky voleno).
Petr
Příjem do státního rozpočtu se nenavýší. Zvýšení daní bude znamenat zdražení. Na zdražení zareaguje lid snížením spotřeby. Na hranicích bude větší ruch, protože hodně lidí začne nakupovat za hranicemi. Jediný, kdo na to doplatí, bude státní pokladna.
PS: při zavádění zdravotníckých poplatků se taky říkalo, že bude víc peněz na dražší léčbu a více peněz v systému. Nějaké zlepšení jsem zatím nezpozorovala. Třeba to bude tím, že už se mi rozbily nejen růžové brýle, ale taky ty modré.
aby bylo dostatek peněz pro politické nenažrance - jak krásně to funguje, ukázala kauza "Drobil" (která, jak je vidět, byla elegantně zametena pod koberec a Drobil odměněn postem v ODS).
Prostě dokud tady v Česku nebudeme rozhodovat pomocí referend jako Švýcaři, tak si ti političtí rozkrádači budou psát reformy výhodné pouze pro ně.
Nechápu,jak stát furt nechává vydělávat soukromý sektor!Každá státní instituce dává zakázky,audity atd. soukromým firmám,často spojených s někým,kdo má kontakt na politiky.Open Card,odtahování aut,právní rozbory dokonce i pro MS,kde je to samý právník,exekuce....silnice stavíme nejdráž-1km=1mld.! A teď zase onen samaritánský čin.Podpora soukromého sektoru,možnost dosáhnout vlastně zajištěných zisků!Vyvést procenta do soukromých fondů?Proč?Na Slovensku a Maďarsku už jim jde z toho hlava kolem!Taky to udělali,že.Stačí jeden centrální důchoďák,tak také stačí jeden státní důchodový fond(samozřejmě pojištěný,ne jako dosud!) a rovněž i jedna státní zdravotní pojišťovna,ne?Proč se stále musí na všem přiživovat tisíce darmožroutů,kteří si staví honosná sídla,zaměstnávají velmi dobře placené "odborníky" a přitom nemají skoro žádnou odpovědnost a riziko je 0?A všichni poskytují totéž.Jsou to zase jen daňoví poplatníci,co vkládají peníze.Tak zase zvýšíme odvody(samozřejmě to někde vykompenzujeme,takže zas další lidi,další audity,další náklady a nula od nuly pošla!)Ale reforma je na světě,že?Ono by stačilo snížit,či rovnou zrušit některé položky v náhradách poslanců a hlavně oněch "nezávislých" soudců,že,když jsme na tom teď tak špatně,probrat ten rozbujelý aparát nahoře a zarazit tučné odměny funkcionářů ve státních firmách a institucích!Pánové ve státním magementu si žijí lépe,než v soukromém sektoru a flek mají jistý.Ředitel ČD,ČEZ,DP atd.Všicni jsou ve ztrátě ale plat půl mega jim jasně náleží.O Ústavním soudu nemá cenu se snad ani zmiňovat.Ono je třeba začít vždy nahoře,pak by i obyčejný lid možná k tomu přistupoval jinak?!A kauza LTO,IPB a naposledy tunel Blanka?Ještě chybí peníze?A nějaká "hmotná" zodpovědnost politiků?
Jinak čemu se to teď je třeba vyrovnat?Již máme dražší vše než na západě.Takže kam dál.....?Hlavně slušně,že?
Přeji všem,pokud je to ještě možné,hezký den.
Pamatujete si onen bezbolestný přechod ke "kapitalismu"?Do práce většina lidí chodila stále dál,dál se dělalo-nedělalo,nájmy,inkaso atd šlo nahoru velmi decentně,důchodci byli taky v klidu.Jenže,jak se ukázalo již ke konci 90.let,něco ta bezbolestnost stála.Jasně,bralo se z rezerv nahromaděných za socialismu.Pěkně potichu,ale vytrvale.Důchodový fond byl přeplněn,rozpočet vyrovnaný,dluh "pár" dolarů,inflace asi 2%,prostě vše bylo státní,takže si ten stát tohle ohlídal.Nic nebylo založeno na dobrovolnosti.Daňové přiznání,neplacení pojistného,dluhy ve výplatách-neznámé pojmy.
Jenže vše jednou končí.Ale v tu dobu byli politici-Váslav a spol.-zlatí.Jenže se jen bralo (majetek SSM,KSČ,ČSTV atd.se rovnou rozkradl) a nedoplňovalo!Stálá regulace nájmů,vysoké školy,zdravotnictví bylo zdarma.I ten socialismus chtěl 1Kčs aspoň za recept!A to tenkrát stačilo vylézt na balkón a zařvat-nejsme jako oni a oni nám tu nechali spoušť-a lidi nadšeně souhlasili se vším!Osobně jsem zažil na tehdejším Nám. lidových milicí.Už tenkrát se mohlo začít se změnami a dnes bylo hotovo!Jenže to by lidi nebyli v takové pohodě a pánové nahoře by neměli tolik času na svoje vlastní kšefty a tunely!A že jich bylo!
ProAlt neuvádí ani program, průběh,... plakát nejde stáhnou. Jejich stránky jsem vyhodnotil tak, že s nimi nikam nepůjdu.
Tahle demonstrace vypadá nadějněji, jsou tam uvedeny i doporučené spoje. Avšak, časově - z hlediska událostí, je tento protest možná až "příliš pozdě".
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.demonstrace.xf.cz/
tak to je druhý největší podvod na občany této země od doby kuponové privatizace, jen si vzpomeňte jaké to tenkrát bylo a jak to dopadlo, kde je Koženému konec a o kolik miliard připravil náš stát potažmo nás všechny, bacha dějiny se opakují je to tunel na naše peněženky a trestat nebude koho!!!!!Dávno budou všichni za kopečkama a vodičkou.
V době kupónové privatizace jsem byl mladý a blbý, některé body jsem udal vyloženě hloupě, nemám se čím chlubit. I přes to mi to ale vyneslo už teď minimálně nějakých 15 tisíc i v přepočtu na tehdejší hodnotu peněz, některé akcie navíc stále nesou dividendy, takže to ještě vyroste. Můj kamarád tehdy přemýšlel mnohem více a vydělal cca 80 tisíc (zase po korekci na tehdejší hodnotu, číselně ještě víc).
Jestliže někdo nezískal nic, tak holt musel být ještě daleko hloupější než já tehdy, což mu tedy opravdu ke cti neslouží...
Nejpodrobněji je to asi napsáno na serveru Investujeme. Na první pohled to vypadá jasně, ale zase až tak jasné to není. V tom vyjádření jsou nadbytečnosti i chybějící informace.
Server Finance se tváří, že už tuto informaci zpracoval, ale jejich kalkulačka prostě jen připočte 65 let k datu kdy jste se narodily a textová informace (utrpení ji získat) obsahuje údaje ohledně současného stavu.
**
Zvyšování důchodového věku (dle Investujeme.cz)
V současnosti dochází ke zvyšování důchodového věku u mužů o 2 měsíce za rok, u žen dvojnásobnou rychlostí - tak, aby se v roce 2030 ustálil u mužů na 65 letech a u žen na 62 až 65 letech podle počtu narozených a vychovaných dětí.
Vládní návrh předpokládá s přechodným zvýšením rychlosti zvyšování důchodového věku na 6 měsíců za rok u žen tak, aby se sjednotil pro muže i ženy bez ohledu na počet narozených dětí. Tímto tempem dojde ke sjednocení důchodového věku v roce 2041, odkdy bude věk zvyšován jen 2 měsíce za rok. Cílový věk není stanoven a bude záviset na střední délce dožití.
Opatření vyplývá z demografických údajů, které jednoznačně hovoří o tom, že ženy se v průměru dožívají vyššího věku než muži - a tudíž není důvod, aby do penze odcházely dříve.
**
Bylo to snad myšleno takhle?
rok muži+bezdětné ženy ženy maximálně zvýhodněné počtem dětí 2030 65 62 2031 65+2/12 62+6/12 2032 65+4/12 63 2033 - - 2034 - 64 2035 - - 2036 66 65 2037 - - 2038 - 66 2039 - - 2040 - 67 2041 - - 2042 67 67 2043 67+2/12 67+2/12 2044 67+4/12 67+4/12 2045 - - 2046 - - 2047 - - 2048 68 68 2049 68+2/12 68+2/12 2050 68+4/12 68+4/12
Poznámka: Pomlčky si dopočítejte sami.
**
Měšec bude pravděpodobně dělat něco se svojí kalkulačkou, mohl by to ujasnit ještě předtím, než tak učiní. Docela nerad bych se dozvěděl že půjdu do důchodu v 67-70 letech. Děkuji.
Sněmovní tisk 277/0
Návrh novely zákona o důchodovém pojištění
Příloha k zákonu č. 155/1995 Sb.
Důchodový věk pojištěnců narozených v období let 1936 až 1977
~ viz odkaz: http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=6&CT=277&CT1=0
+ u pojištěnců narozených po roce 1977 se důchodový věk stanoví tak, že se k věku 67 let přičte takový počet kalendářních měsíců, který odpovídá dvojnásobku rozdílu mezi rokem narození pojištěnce a rokem 1977