Hlavní navigace

Zrušit platební kartu? Nelze!

21. 3. 2003
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

ČSOB přijala dvě žádosti o zrušení jedné karty ze sady platebních karet. Obě přijala a ani jednu nevyřídila ke spokojenosti zákazníků - u jedné zrušila obě karty, u druhé klient obdržel platební kartu VISA, ovšem za poplatek téměř dvojnásobný oproti běžnému vydání platební karty. Jak je to možné? A co na to banka?

Čtenářská zkušenost:

V listopadu 1998 jsme s manželkou požádali o vydání sady platebních karet EC/MC Standard a VISA Classic, obě mezinárodní, tehdy ještě IPB pobočku na Stírce v P-8. Já ke svému účtu, ona ke svému. Loni jsme požádali o zrušení vždy jedné karty ze sady, já jsem požádal o zrušení EC/MC v květnu a manželka o zrušení VISA v červenci. Řádně vyplněné žádosti o změnu, tedy o zrušení automatické obnovy vždy jedné z karet, byly přijaty.

Platnost karet končila v listopadu 2002. Dle listopadového výpisu z mého účtu banka inkasovala poplatek za platební kartu ve výši 900 Kč, z účtu manželky neinkasovala nic.

V lednu jsme si šli pro nové karty. Já jsem kartu VISA obdržel. Manželka nedostala nic. Také nic nezaplatila. Pracovnice nám vysvětlila, že zrušení jedné karty nelze provést, protože se jedná o sadu, a je tedy třeba požádat o novou kartu za 500 Kč. Dotázal jsem se, proč v případě mého účtu k transakci došlo, byť jsem obdržel jednu kartu, zato však za 900 Kč, nikoli za 500 Kč.

Odpověď jsem nedostal hned, bylo to prý třeba konzultovat s kartovým oddělením. Pracovnice banky se se mnou spojila telefonicky. Prý se v podstatě nic nestalo. Mohl jsem si užívat té jedné karty od prosince, a když mi tedy v březnu kartu vymění bez poplatku, tak vlastně o nic nejde. Suma sumárum, za použití karty po dobu třech měsíců bych zaplatil 400 Kč, zatímco použití po celý rok přijde na 500 Kč.

Podotýkám, že tato matematika v žádném ceníku ČSOB není a cítím se poškozen. Skutečně nechci sponzorovat ČSOB. Jednání pracovnice pobočky bylo seriozní, vyřešení přeplatku nulové, odpověď neuspokojivá. Spojení na kartové oddělení jsem i přes opakovanou žádost neobdržel. Peníze bych rád dostal zpátky.

Jan Bezpalec
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření ČSOB

V případě p. Bezpalce došlo k přijetí žádosti o zrušení jedné karty ze sady, žádost však byla v rozporu s obchodními podmínkami, kdy sadu karet je možné rušit pouze jako celek. Pobočka však na tuto skutečnost klienta neupozornila a žádost přijala. Protože žádost o zrušení jedné karty ze sady nelze podat, došlo k automatickému obnovení celé sady karet a její zpoplatnění dle Sazebníku. Po uplatnění reklamace bylo p. Bezpalcovi s omluvou nabídnuto zrušení sady karet a vystavení nové karty VISA Classic s platností 03/2005 s odpuštěním poplatku ve výši 500 Kč za její vedení v prvním roce. Pan Bezpalec s tímto řešením souhlasil, pokud k němu měl výhrady, měl je uplatnit předtím než bylo realizováno, aby mohlo být upraveno k jeho spokojenosti.

Pavel Hejzlar

Redakce

Tabulka č. 859
ČSOB přijala dvě žádosti o zrušení jedné karty ze sady platebních karet. Obě přijala, ke každé se zachovala jinak, ani jednu nevyřídila ke spokojenosti zákazníků – u jedné zrušila obě karty, u druhé klient obdržel platební kartu VISA, ovšem za poplatek téměř dvojnásobný oproti běžnému vydání platební karty.

Nelze-li podat žádost o zrušení jedné karty ze sady, měla na to pracovnice banky klienta upozornit, jak říká i pan Hejzlar ve vyjádření ČSOB. Proto ČSOB udělujeme Zlámanou grešli. Je navíc s podivem, že v jednom případě banka zrušila obě karty, ve druhém obnovila vydání sady. Na druhou stranu oceňujeme snahu banky o nalezení řešení, která vyústila v bezplatné zrušení sady a vydání jedné karty VISA.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_4

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Měl/a jste potíže s rušením platební karty?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).