Spočítejte si...

Zavřít

Zrušení účtu vám neprojde jen tak

Myslíte si, že víte, co obnáší zrušení běžného účtu? To nejsou jen organizační starosti a jednorázový poplatek, ale také další nepříjemnosti, o nichž jste možná neměli ani tušení.

Vážená redakce,

v červnu jsem se rozhodl zrušit účet Komfort u HVB pro neúnosně narůstající poplatky.

S poplatkem za zrušení 400 Kč jsem byl celkem smířený, ale banka odmítla zrušit účet okamžitě a požaduje tříměsíční lhůtu na zrušení debetní karty, tzn. že mi naúčtují ještě přinejmenším 3×184 Kč navíc jako poplatek za soubor služeb, včetně vedení účtu, aniž bych účet využíval.

Souborem služeb je myšleno poskytnutí kreditní a debetní karty, internetové bankovnictví, 2 výběry z bankomatu zdarma atd. Ačkoliv tyto služby už nemohu využívat (karty jsem musel vrátit už v červnu), odmítli mi tento poplatek úměrně snížit. Kromě toho ještě stále zadržují zajištění debetní karty ve výši 30.000,– Kč

Takže reálný poplatek za zrušení není 400 Kč, ale 400 Kč + 552 Kč + úroky z 30.000 Kč za tři měsíce (při úročení 2 % cca 48 Kč) = cca 1000 Kč.

Budu rád, když své čtenáře před tímto „seriozním“ jednáním této „Hodně Velké Banky“ budete varovat.

S pozdravem

Ing. Vladimír Žitný

(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření HVB Bank

Vážený kliente,

obchodní podmínky pro poskytování souboru bankovních služeb Konto KOMFORT skutečně stanovují výpovědní lhůtu pro ukončení smluvního vztahu na dobu 3 měsíců. Tytéž obchodní podmínky dále stanovují, že podáním výpovědi je klient povinen vrátit bance platební a kreditní karty vydané v rámci souboru služeb Konto KOMFORT.

Tříměsíční výpovědní lhůta je nastavena z důvodu platebních karet, které byly k účtu vydány a v podstatě se čeká, zda budou „dobíhat“ nějaké platby (např. ze zahraničí), které jste uskutečnil. Obdobné lhůty jsou z výše uvedeného důvodu standardní i u ostatních bank.

Banka skutečně účtuje poplatek za zrušení Konta KOMFORT a po dobu výpovědní lhůty účtuje poplatek za vedení souboru služeb, neboť daný účet stále spravuje. Zrušení účtu je pro banku složitou a náročnou operací, se kterou jsou spojeny značné náklady. I tak banka tuto transakci dotuje – tj. náklady na zrušení účtu jsou vyšší než zmiňovaný poplatek.

Bohužel nemůžeme souhlasit s tím, že navíc platíte úroky z Vašeho vázaného termínovaného vkladu. Úroky neplatíte Vy, nýbrž Banka Vám.

Vázaný termínovaný vklad bude rozpuštěn v rámci ukončení smluvního vztahu a s peněžními prostředky na tomto účtu bude naloženo dle Vašich dispozic.

S pozdravem

Renáta Pintravová
Oddělení externí komunikace
HVB Bank Czech Republic a.s.

Komentář čtenáře k vyjádření banky

Samozřejmě chápu, že úroky z termínovaného vkladu neplatím já, ale dostávám 0,44 % p.a. od banky. Ale mohl bych je uložit jinde na vyšší úrok. To znamená, že tímto vynuceným termínovaným vkladem reálně ztrácím.V. Žitný
Grešle září 2003

Pan Žitný poukázal na obecný problém, který je bohužel pro české banky typický – vysoké náklady spojené s rušením běžného účtu (více viz článek Poplatky za zrušení účtu omezují výběr banky). A bohužel nejde jen o samotný poplatek za zrušení, ale také o další „nečekané“ náklady, včetně vázaní termínovaného vkladu jako zajištění platební karty.

I když je taková situace pro klienta nepříjemná, nelze takovému postupu po právní stránce nic vyčíst, protože banka skutečně postupuje podle oficiálních pravidel, která jsou součástí jejích obchodních podmínek a která klient podepisuje na začátku smluvního vztahu s bankou. Proto redakce Zlámanou grešli HVB Bank nemůže udělit.

Zlámanou Grešli však v tomto případě udělujeme všem tuzemským bankám, tedy i HVB, které mají pro rušení účtů obecně nastavena taková pravidla, jež jsou pro klienty velice nákladná a nevýhodná.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvky můžete zasílat i vy! Těšíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz.

Anketa

Pokoušeli jste se někdy zrušit svůj účet?

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 6. 2005 0:59