Spočítejte si...

Zavřít

Zlatý Měšec 2010: výsledky ankety o Nejlepší finanční instituci

Čtenáři serveru Měšec.cz rozdali známky finančním institucím a zároveň jim vyslali vzkaz, co si myslí o jejich službách.

Během setkání Tueday Business Network v prostorách Pricewaterhou­seCoopers BusinessCommu­nityCenter v úterý 9. února 2010 proběhlo slavnostní vyhlášení ankety Zlatý Měšec.

V roce 2009 čtenáři a klienti finančních institucí mohli naslouchat mnoha anketám a soutěžím. Marketingoví manažeři budou časem muset na pobočkách finančních institucí připravit celou stěnu, která bude určena jen pro zarámovaná ocenění a diplomy ze všech těchto anket a soutěží, jimiž se výherci nebo dobře umístěné společnosti rády budou chlubit. Na jedné straně je dobře, že existuje tolik možností, které mají za cíl ukázat na ty nejlepší finanční instituce nebo jejich produkty. Na straně druhé se však řadový klient může začít cítit dezorientován, protože neví, jaké anketě nebo soutěži má přikládat váhu, resp. která je důvěryhodnější. Při posuzování všech anket a soutěží včetně naší je proto nezbytné zachovat zdravý rozum a výsledky nebrat jako dogma, nýbrž jen jako vodítko při volbě té správné instituce. Vždyť i na první pohled malá společnost umístěná na chvostu anket a soutěží může mít drtivou většinu spokojených zákazníků; to jen matematicky sešněrovaná pravidla, která nehledí na reálný život, ji předem vyloučily z možnosti dobře se umístit. Bez pravidel to však nejde.

Zlatý Měšec je anketa čtenářů, klientů finančních institucí

Anketa Zlatý Měšec se opírá o sofistikovaný mechanismus jednotlivých kritérií. Chceme od čtenářů slyšet víc, než jen sympatie k finanční instituci. Zlatý Měšec je především anketou samotných čtenářů, kteří hlasují a hodnotí finanční instituce, proto výsledky ankety vnímáme jako jejich hlubší zkušenosti se službami a produkty finančních institucí. Redakce serveru Měšec.cz tyto hlasy sečte a připraví výsledky. Svým čtenářům můžeme slíbit, že bez ohledu na výsledky jakýchkoli soutěží a anket bude server Měšec.cz vždy jejich průvodcem finančním světem.

Výsledky ankety Zlatý Měšec 2010

Kategorie Banky a družstevní záložny

  1. Fio družstevní záložna
  2. mBank
  3. Raiffeisenbank
Banky a družstevní záložny Celkový průměr
Fio, družstevní záložna 1,43
mBank (BRE Bank) 1,6
Raiffeisenbank 1,82
GE Money Bank 1,83
Česká spořitelna 1,97

Kategorie Pojišťovny

  1. Allianz pojišťovna
  2. Pojišťovna České spořitelny
  3. Wüstenrot pojišťovna
Pojišťovny Celkový průměr
Allianz pojišťovna 1,41
Pojišťovna České spořitelny 1,48
Wüstenrot pojišťovna 1,49
Kooperativa pojišťovna 1,86
Generali Pojišťovna 1,94

Kategorie Úvěrové společnosti

  1. ŠkoFIN
  2. Raiffeisen – Leasing
  3. CETELEM ČR
Úvěrové společnosti Celkový průměr
ŠkoFIN 1,73
Raiffeisen – Leasing 1,78
CETELEM ČR 2,11
Home Credit 2,24
GE Money Multiservis 2,25

Kategorie Penzijní fondy

  1. Allianz penzijní fond
  2. Penzijní fond České spořitelny
  3. Generali penzijní fond
Penzijní fondy Celkový průměr
Allianz penzijní fond 1,28
Penzijní fond České spořitelny 1,74
Generali penzijní fond 1,76
Penzijní fond České pojišťovny 1,96
AXA penzijní fond 2,03

Kategorie Obchodníci s cennými papíry

  1. Raiffeisenbank
  2. Patria Direct
  3. brokerjet České spořitelny
Obchodníci s cennými papíry Celkový průměr
Raiffeisenbank a.s. 1,59
Patria Direct 1,61
brokerjet České spořitelny 1,63
Fio, burzovní společnost 1,65
Česká spořitelna 1,91

Své prvenství z loňské ankety v kategorii Banky a družstevní záložny letos opět obhájila Fio, družstevní záložna. Její klienti oceňují kvalitní a rychlé služby, nulové nebo nízké poplatky a mezi pochvalované služby patří levné a rychlé zahraniční platby a unikátní tzv. zrcadlové účty pro platební styk se Slovenskem.

Na stříbrné pozici skončila mBank, když si oproti loňsku prohodila své místo s Raiffeisenbank. Raiffeisenbank se sice posunula o stupeň níž, ale stále obhájila téměř neměnnou pozici na prvních třech příčkách od doby vzniku ankety Zlatý Měšec.

GE Money Bank si rovněž polepšila a vyměnila loňské páté místo za letošní čtvrté. Mezi prvních pět nejlepších se již neprobojovala Poštovní spořitelna a předala žezlo České spořitelně, která skončila pátá.

V kategorii Pojišťovny první pozici suverénně opět obhájila Allianz pojišťovna a potvrdila, že její klienti jí věří. U Allianz pojišťovny si pochvalují velmi kvalitní služby a špičkovou asistenci. Na druhém místě překvapila Pojišťovna České spořitelny, která možná těžila ze síly svého jména (kdysi její matky) nebo díky oblibě svých nových produktů, se kterými loni přišla. Naprostým překvapením je třetí místo Wüstenrot pojišťovny, která je velmi úzce zaměřená pouze na majetkové pojištění. K celé finanční skupině Wüstenrot se v této anketě váže zajímavá perlička, takže se k ní ještě vrátíme.

Kooperativa pojišťovna se posunula z druhé pozice na čtvrtou, podobný osud potkal Generali Pojišťovnu, loni třetí, letos pátou. ČSOB Pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna letos v první pětce statečných nejsou.

V kategorii Úvěrové společnosti loňský vítěz Raiffeisen-Leasing uvolnil místo letošnímu vítězi, společnosti ŠkoFIN a posunul se na druhou pozici. ŠkoFIN těží hlavně ze svých stálých zákazníků, kteří oceňují jednoduchost sjednání úvěru a rozumně nastavené ceny. CETELEM si mírně pohoršil, ale stále drží slušné třetí místo.

V letošním ročníku ankety vypadla z prvních pěti společnost Essox. Na čtvrté místo se probojoval Home Credit a pátý skončil GE Money Multiservis.

V kategorii Penzijní fondy obhájil prvenství opět Allianz penzijní fond, klienti si u něj cení hlavně dobrých připisovaných výnosů. Na druhé místo z loňského čtvrtého povýšil Penzijní fond České spořitelny a třetí pozicí nově překvapil Generali penzijní fond.

Penzijní fond České pojišťovny se letos propadl z druhé na čtvrtou pozici, propad o jednu příčku postihl i AXA penzijní fond, jenž skončil pátý. ING Penzijní fond se letos do první pětky neprobojoval.

V kategorii Obchodníci s cennými papíry se dostala na první pozici Raiffeisenbank a porazila tak loňského vítěze Fio, burzovní společnost, která překvapivě skončila jako čtvrtá. Tak vysoký propad mohl být způsobený jako důsledek klientských kritik Fio, které jsme zmiňovali v loňské anketě.

S druhým místem překvapila Patria Direct, letošní skokan roku, a podobné překvapení nám přichystal brokerjet České spořitelny, který se umístil třetí a polepšil si o jednu příčku. UniCredit Bank a Volksbank se do první pětky nedostaly a na pátém místě se letos objevila Česká spořitelna.

Ve zkratce

Finanční skupina České spořitelny se dokázala dostat mezi prvních pět společností ve všech kategoriích ankety Zlatý Měšec 2010. Tím dala jasně najevo, že v České republice „spořka“ a její dceřiné společnosti hrají nezastupitelnou úlohu a je potřeba s nimi počítat. A počítají s nimi i jejich klienti.

Společnosti finanční skupiny Allianz letos opět obhájily dvě první místa v kategoriích Pojišťovny a Penzijní fondy. Allianz je pro mnoho klientů synonymem kvality. Upřímně blahopřejeme!

Finanční skupina Fio obhájila první místo v kategorii Banky a družstevní záložny a zůstala mezi prvními pěti společnostmi v kategorii Obchodníci s cennými papíry. Oblíbený účet zadarmo od Fio, družstevní záložny a vysoký počet klientů obchodujících přes Fio, burzovní společnost byly téměř zárukou, že se v první pětici objeví.

Finanční skupina Raiffeisen se dobře uchytila mezi prvními pěti v kategoriích Banky a družstevní záložny, Úvěrové společnosti a Obchodníci s cennými papíry. Potvrdilo se tak, že „Rajfka“ je dravá společnost a nenechá si své pozice jen tak ukrást jinými. Klienti mají Rajfku rádi a jsou s ní spokojení.

Skokany roku se staly hned dvě společnosti. Patria Direct se dokázala dostat na druhé místo i před klienty silné Fio, burzovní společnosti. A na prvním místě v úvěrových společnostech se náhle objevil ŠkoFIN. Oběma blahopřejeme!

Zajímavosti a perličky

Téměř to vypadalo, že suverénní vítěz Fio, družstevní záložna v kategorie Banky a družstevní záložny nemá jedinou vadu. Z názorů jsme museli smazat desítky jednohlasných ocenění se slovem „super“, „nemá chybu“, „skvělá“ nebo „perfektní“, protože by kapacita naší analýzy nestačila. Zcela stejně je na tom hned druhá mBank, obrovská masa spokojených klientů ji zasypala totožnými hesly. U Fio, družstevní záložny čtenáři oceňují, že nemá „mramorové paláce“, protože tím nemusí platit vysoké náklady, které by promítla do cen. Povzdechy jsou u menšího počtu pokladen, hodně klientů se doslova těší, až se záložna stane bankou a hodně jí to přejí. Objevil se tip na vylepšení služby: v internetovém bankovnictví chybí přehled platebních karet a možnost s nimi disponovat. Stížnost je také na pomalé načítání disponibilního zůstatku účtu na platební kartu, zvláště, když peníze přijdou v pátek.

mBank je milovaná obrovskou masou klientů, ale za dva roky působení dokázala hodně klientů také naštvat. Všichni si pochvalují její bezplatné služby, ale skupině klientů chybí slibované zahraniční platby. Vadí jim horší parametry úvěrů a méně výhodné kurzy při použití platební karty v cizině. Roztrpčeni jsou i ze zpoplatnění spořicího účtu eMax plus. Obecně sliby mBank a v praxi stále neexistující služby jsou trnem v oku velkému množství jejich klientů.

Raiffeisenbank lidé buď milují nebo nenávidí, paradoxně tak zdědila vlastnost bývalé eBanky. Jedna skupina klientů s Rajfkou nemá žádný problém a je spokojena téměř se vším, druhá skupina o ní tvrdí, že je to liška, která naoko dává služby „zadarmo“ a na druhé straně klienty odře na poplatcích. Faktem je, čtenáři kritizují nekřesťanskou výši úrokových sazeb u úvěrů a hlavně u kontokorentu (19,90 % p.a.), s výší poplatků takové problémy zase nejsou. Problém také nastává v situaci, kdy do Raiffeisenbank si přijde založit účet klient ovlivněný reklamou, ale nemá odpovídající příjmy pro vedení „zdarma“. Poplatky pak vnímá jako zradu.

GE Money Bank neměla moc písemných názorů, polovina klientů je spokojena, polovina nikoli. Kritizován je hlavně „úmyslně složitý ceník“, a vysoká cena služeb. Asi záleží na úhlu pohledu, co klient od banky potřebuje.

Kdyby Česká spořitelna nebyla tak nechutně drahá a neúčtovala poplatek za každou hloupost, byla by to skvělá banka. Takto by se daly v jedné větě parafrázovat názory jejich klientů. Příliš komplikovaná banka, tlak na jejich zaměstnance na prodej produktů, stabilní, kvalitní, ale drahé služby, využívá svých poboček, protože ví, že klienti jinam nepůjdou. Našli se však i takoví, kteří ocenili možnost bezplatného vedení účtu a po létech placení poplatků to byl jediný důvod, proč „spořce“ nedali sbohem.

Je drahá, ale stojí to za to. Tato věta vyjadřuje většinu názorů hlasujících pro Allianz pojišťovnu. Klienti oceňují její rychlost likvidace a dobré služby. Jen kdyby trošku zlevnila, to by byla krása!

Pojišťovna České spořitelny podle klientů  hodně těží z poboček České spořitelny, které „všechno dělají za ni“. Hodně je kritizováno úvěrové pojištění, které je výhodné pro pojišťovnu, ale už ne tak pro klienty. Naopak chvála zaznívá na rychlost pojistného plnění a kvalitu produktů životního pojištění.

Wüstenrot pojišťovna má podle názorů hlasujících nejlevnější pojistky, nabízí výhodný MULTIBONUS povinného ručení, širokou nabídku služeb, jejich kvalitu, ceny a celkový vztah ke klientům. A perfektní služby nabízí kancelář Ivančice. Vzkaz pro centrálu Wüstenrotu: máte loajální obchodní službu, ale nemělo by se to přehánět. Až na výjimku „Multibonusu“ tyto identické názory byly rovněž u Wüstenrot životní pojišťovny, Wüstenrot stavební spořitelny a Wüstenrot hypoteční banky a dokonce i u AXA penzijního fondu. Vypadá opravdu zvláštně, když u komentáře k AXA penzijnímu fondu si přečtu toto: Kancelář Ivančice – Wüstenrot pomůže. Zdravíme aktivní obchodní službu Wüstenrotu do Ivančic!

Kooperativa pojišťovna se těší dobré likvidaci a obecné spokojenosti v porovnání cena/kvalita služeb. Má našlápnuto velmi dobrým směrem. Názory u Generali pojišťovny byly smíšené, objevovala se slova jako špičková kvalita, sympatická, ale také chaos, zmatek a urychlené hledání jiné pojišťovny.

U vítěze ŠkoFIN v kategorii Úvěrové společnosti toho čtenáři moc nenapsali a podle názorů jsou se službami spokojení. Raiffeisen-Leasing měl jedinou připomínku  na pomalé jednání. Názory na CETELEM se od loňského ročníku zlepšily, čtenáři si stěžují hlavně na vyšší poplatky a ne vždy příjemné chování zaměstnanců. Z úvěrových společností však CETELEM hodnotí nejlépe a panuje převažující spokojenost s důrazem na férové jednání a solidní přístup. Přesným opakem jsou zkušenosti se společností GE Money Multiservis, která je sice chválena za nulové úroky při akci, ale velmi často kritizována za zatajování informací, velké problémy při řešení opožděných splátek spolupracujících klientů. A obecně jsou její úvěry drahé, píšou čtenáři. Home Credit vyšel v názorech neutrálně.

Dobrý výnos, nejlepší zhodnocení, stabilní výkon. To jsou slova na adresu vítěze Allianz penzijního fondu. Co víc si může přát? I Penzijní fond České spořitelny je chválený za výnosy a pochvala zazněla i na adresu doplňkového úrazového pojištění a toho, že vydělal i v době finanční krize. Klienti oceňují možnost kontaktovat fond na každé pobočce České spořitelny.

widgety

Penzijního fondu České pojišťovny zazněla kritika na malou ochotu řešit problémy a komplikovanou dostupnost financí, kritizován byl malý dostatek informací. Vesměs byly názory smíšené. Generali penziní fond měl jen 5 názorů. Kdyby AXA penzijní fond neměl speciální kartu, která přispívá na penzijní připojištění a kdyby neexistovaly státní příspěvky, zle by bylo. Protože hlavní náplň fondu v podobě výnosů pro klienty je dlouhodobě špatná. A klienti mu to dávají najevo. AXA je jedním z nejúspěšnějších příživníků, kteří jsou schopni nepřipsat za celý rok nic a ještě to klientům prezentovat jako důkaz kvality a serióznosti, píše jeden z hodnotících klientů.

Vítěz z Obchodníků s cennými papíry v podobě Raiffeisenbank neměl žádný komentář. U Patria Direct klienti oceňují sice drahé služby, ale vyvážené „luxusním zpravodajstvím a kvalitou“, Patria to prostě umí. brokerJet České spořitelny je ceněný za dobré ceny, ale pro některé čtenáře je složitý. Loňský vítěz Fio, burzovní společnost měl nejvíce hodnotících klientů se slovním komentářem. Má malé poplatky, pracovníci jsou příjemní, umí hodně služeb, ale když při obchodech pravidelně zatuhne nebo dokonce vypadne jediná online aplikace, je to k uzoufání. A když nejede vůbec, je to k zešílení. Pravidelnost výpadků tohoto on-line systému je umocněna, kdykoliv vznikne na trhu složitější situace, z čehož vzniká dojem, že výpadky jsou zde způsobovány cíleně. Myslím, že by se tímto měl někdo zabývat, otevřeně kritizuje Fio, burzovní společnost její klient. A protože časté výpadky znamenají finanční ztráty pro klienty, mohl to být jeden z důvodů, proč jinak stále úspěšná a lidová společnost byla klienty sesazena na čtvrté místo. Česká spořitelna v této kategorii měla jen pozitiví hodnocení. Jejího klienta potěšilo, že v době krize mají podílový fond, který vydělává skoro 3 %.

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 2. 2010 22:17