Hlavní navigace

Názory k článku Živnostenské euro

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2001 16:41

    O. Lakomy (neregistrovaný)

    Vážená redakce,
    z Vaší reakce na odpověď banky je zřejmé, že jste ji buď nedočetli, nebo nepochopili (což je samozřejmě omluvitelné) a nebo pochopit nechtěli (a to již omluvitelné není). Ať převedete neměcké marky, či euro do jakékoliv jiné měny, dostanete se (ač to zní neuvěřitelně) ke stejnému výsledku. Tedy si stížnost vykládám tak, že autor článku měl ke svému původnímu účtu v německých markách jistý osobní vztah, jinak jeho rozhořčená reakce postrádá smyslu.
    Nemohu posoudit, zda se pracovnice banky chovala ke klientovi nedostatečně dobře, nicméně nechávám na úvaze pozorného čtenáře, zda je rozhořčený člověk objektivní a zda měl autor článku důvod být rozhořčený.
    V čem ovšem musím dát autorovi za pravdu je, že Živnostenská banka skutečně nepoužívá systém lístečků, jaký používá např. i PRE úřadovna na Žižkově.
    S pozdravem
    O. Lakomý

  • 12. 11. 2001 10:35

    Petr Zámečník (neregistrovaný)

    Živnostenská banka nabídla svým klientům, že pokud nemají zájem o převedení svých stávajících účtů na euro, mohou jej do určitého termínu transformovat na měnu země, která na euro nepřechází. Čtenář této nabídky hodlal využít, avšak před uplynutím doby, kterou banka ponechala na převedení do klientem zvolené měny, byl zaskočen oznámením, že převod na euro byl již uskutečněn.

    Tedy shrnuto - banka stanovila lhůtu, kterou nedodržela. Když klient přechod reklamoval, nevyšla mu vstříc (z důvodů v článku uvedených).

  • 14. 11. 2001 16:23

    O. Lakomy (neregistrovaný)

    Bankou stanovené a klientům avizované datum přeměny účtu z měn zemí eurozóny na euro bylo k 1.10.2001. Do té doby měl každý klient dostatek prostoru na jakoukoliv transakci v původní měně účtu. Pokud se autor článku dostavil v listopadu tak rozumím tomu, že mu již banka nemohla vyjít vstříc.
    Znovu ovšem podotýkám, že z principu pevných kurzů mezi národními měnami zemí eurozóny a eurem vyplývá, že není žádný rozdíl mezi tím, jestli je účet veden v DEM nebo EUR.

  • 2. 1. 2002 14:02

    D.Prada (neregistrovaný)

    Z velký odstupem bych panu Lakomému chtěl sdělit, že jsem
    a) neměl ani silný citový vztah k DM
    b) ani jsem nebyl rozčilen tak, abych nebyl schopen racionálně posoudit celou situaci

    Pan Lakomý asi nepochopil princip celé záležitosti. Spočívá v tom, že :
    1) banka nemá právo bez výslovného souhlasu klienta rušit jeho účet a zakládat na jeho jméno účet jiný a nemá ani právo si tento souhlas vyžadovat opatřením ex post (nesouhlasíte-li, dostavte se atd.)
    2) když to přeženu, mohlo by se stát, že tatáž banka příště můj účet převede na nějaký svůj fond úplně stejným způsobem a bude se tvářit, že je vše v pořádku a za souhlas bude považovat, pokud se na základě jejího oznámení o transakci neozvu
    3) problém vůbec není v kurzu mezi DEM/EUR, ale v tom, že jsem právě nechtěl (na což ovšem asi nemám právo) měnu eurozóny....
    4) v celé záležitosti je zajímavé, že v odpovědi Živnobanky je uvedeno, že klient měl na účtě prostředky, které bylo možné úročit 1,3% úrokem - o této skutečnosti mě ŽB ovšem nikdy neinformovala, zato např. nabídky na zřízení účtů, či účasti v jejích podílových a penzijních fondech jsem dostal celou řadu
    5) o vstřícnosti ŽB ve vztahu ke klientům při přechodu na EURO svědčí např. fakt, že cca v únoru mi odmítla (byť s jakoukoliv srážkou) pracovnice v pokladně přijmout mince (jednalo se o tři pětisetpesetové), což bylo cca 300 Kč s tím, že mince berou jen od některých měn - DEM, USD apod.

    Proto si myslím, že Zlámanou grešli si ŽB vrchovatě zaslouží, i když si nějakého toho advokáta vždycky najde. Nakonec svoboda je i v tom, že s touto bankovní institucí nechci mít nyní ani v budoucnu nic společného. Nicméně svým jednáním (i reakcí) mě poučila, což se může v budoucnu nejen mě, ale i čtenářům Měšce hodit...

    Zdravím redakci, přeji vše nejlepší do Nového roku a těším se nadalší články a materiály.

  • 27. 1. 2002 13:28

    jf (neregistrovaný)

    Mily pane Prado,

    problem je v tom, ze vy jste sice

    "3) ..... právě nechtěl (na což ovšem asi nemám právo) měnu eurozóny.... "

    ale uz jste ji davno mel, pouze pod oznacenim DEM.

    Cely prevod byl pouze technickou zalezitosti vcetne noveho cisla uctu. Vase nepochopeni, Vas problem.

    Pokud jste chtel prevod na svycarsky frank, pokud vim, tak snad ve vsech bankach 1-2% za konverzi zaplatite.

    Citite-li se dotcen, ze Vas banka neinformuje o vysi urokovych sazeb, chtel byste dostavat tydne jeden dopis, nebo i vice? Platil byste na poplatcich postovne? Uz vas vidim .... Staci si otevrit internetove stranky a sazby vidite.

  • 4. 1. 2002 16:18

    davescoo (neregistrovaný)

    Po precteni tohoto clanku jsem se zase ujistil v jedne veci a to,ze se v takoveto velke historicke udalosti jako je prechod temer cele evropy na jednu menu, zase nasel jeden ukrivdeny " cechacek " ,ktery se rozhodl resit si svuj EURO komplex. Proboha pane, snazte se uz pochopit, za je uplne jedno jestli je Vase konto v DM nebo EUR.Proste jsou to porad ty stejne penize.Smlouvu jste podepsal na menu DEM a jelikoz tato mena automaticky presla na menu EUR [ Zivnobanka si to nevymyslela ] je jasny,ze nebylo potreba nejakeho Vaseho podpisu. Pokud byste prevadel svoje marky na CHF dejme tomu v roce 1999 zaplatil byste uplne stejne poplatky jako dnes po prevodu EURa na CHF.A co se tyka Vaseho staleho fnukani nad tim, ze bance musite platit za vyber hotovosti..Jak Vas jiz informoval zam.Zivnobanky, poplatky za vyber hotovosti se plati od zalozeni Vase uctu, tak jste se mel informoval co a kolik stoji pred Tim, nez jste podepsal smlouvu. Nikdo Vas prece nenutil zalozit si konto v bance. S pozdravem Vas normalne uvazujici clovek a bankovni klient.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).