Stala se mi podobna vec s kartou VISA od eBanky,
provedl jsem vyber hotovosti na prepazce banky v zahranici a tato platba mi
byla zauctovana 2x. Podal jsem okamzitou reklamaci a nastesti byla cca do 10 dnu
vyrizena.
Nechapu ovsem jak je mozne kdyz ma eBanka ve vseobecnych podminkach uvedeno ze
KAZDOU transakci cash-advance MUSI obchodnik overit a pak s naprostym klidem
nauctuje cloveku transakci ktera presahuje limit pro vyber hotovosti.
Jednalo se totiz o castku 1200 EUR a limit je standartne nastaven na 40000 Kc/tyden.
S VISOU to jde asi trochu z kopce, neni to prvni pripad v mem okoli kdy byla
transakce zauctovana 2x. U EC/MC jsem jeste o podobnem pripadu neslysel.
Pavel Adam.
Písemná reklamace klienta je důležitá vzhledem k tomu, že toto jeho vyjádření je součástí dokumentace zasílané smluvní bance obchodníka.
Dlouhé lhůty jsou dány asociacemi (Visa, ECMC,..), neboť každá zúčstněná strana má možnost se proti stržení peněz ohradit; banky ty lhůty v žádném případě nemohou ovlivnit
Ano, ty lhůty jsou MAXIMA, v případě, že některá strana reklamaci bojkotuje. Standardní tuzemské transakce vůbec nemusí jít přes Visu, stačí, když banka vydavatele zkontaktuje banku obchodníka a reklamace může být vyřízena do týdne, pokud obě strany souhlasí, (samozřejmě včetně veškerého papírování).
Mám MasterCard od eBanky a stala se mi obdobná událost jako popisuje článek. Platil jsem za večeři kartou a zjistil jsem, že mám částku dvakrát zablokovanou na účtě. Zavolal jsem na bezplatnou linku do banky. Po autentizaci mi operátorka sdělila, že záležitost předává reklamačnímu oddělení.
Odpoledne mi zavolali, že je duplicitní blokace zrušena. Vše netrvalo ani jeden celý den.
Pozor, ze byla castka odblokovana jeste neznamena, ze nemuze byt strzena. V takovemto pripade pravdepodobne strzena nebude, nebyla by, ani kdyby nedoslo k odblokovani (odblokuje se automaticky tusim po 30 dnech), presto bych si tu platbu jeste ohlidal.
Zablokovani/odblokovani je jednodussi problem, nez zaplaceni a nasledna reklamace.
Pred casem jsem si zridil kartu Visa Classic od Ceske Sporitelny. V podminkach bylo uvedeno, ze pro platby pres Internet je stanoven zakladni limit 50 USD / den. Tento limit lze na podobocce na zadost zmenit. Jake ovsem bylo moje prekvapeni, kdyz jsem ted zjistil, ze CS bez oznameni upravila podminky tak, ze limit 50 USD jiz nelze zmenit a plati i v pripade, ze jste si jej predtim zmenili. Takova karta se pro mne stala razem nepouzitelnou. Nevim co si mam o pristupu Ceske Sporitelny myslet, jedina nadeje je snad v tom, ze me byla sdelena mylna informace. Mate nekdo podobne zkusenosti ?