Dobrý den,
Zajímal by mě názor odborníků na situaci, kdy vlivem 5. minutového zpoždění hromadné dopravy (autobusu) nestihnu začátek pracovní doby. Zaměstnavatel me nutí napracovat 15 minut. Podotýkám, že jiné spojení do zaměstání nemám a automobil nevlastním :-)
Je nutné písemné potvrzení o zpoždění hromadné dopravy?
Názory k článku
Zákoník práce: Osobní překážky v práci
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 2. 2007 7:49
Nový
Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
autor (neregistrovaný)
28. 2. 2007 8:05
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Tato problematika bude předmětem samostatného výkladu.
Žádná "sankce" - násobek opožděného příjezdu není, ale problém může být u takového technologického zařízení, které se vlivem nepřítomnosti obsluhy rozjet nemůže...
Asi byste neměl jezdit do práce "na čas", neboť např. na 5 minutové zpoždění není povinen dopravce vydávat potvrzení...
Vyčkejte, všechno bude probráno!
Žádná "sankce" - násobek opožděného příjezdu není, ale problém může být u takového technologického zařízení, které se vlivem nepřítomnosti obsluhy rozjet nemůže...
Asi byste neměl jezdit do práce "na čas", neboť např. na 5 minutové zpoždění není povinen dopravce vydávat potvrzení...
Vyčkejte, všechno bude probráno!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 2. 2007 13:12
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Bohužel nemám na výběr. :-( Měnit zaměstnavatele kvůli tomu zatím nechci :-)
autor (neregistrovaný)
28. 2. 2007 13:38
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Pak se musíte - když hrozí neustálý pozdní příchod - dohodnout se zaměstnavatelem na změně začátku pracovní doby.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2007 6:19
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
S tím není problém mohu přijít +- "kolik chci" ale musím napracovat čtvrt hodiny když přijdu o minutu pozdě. Aby to bylo úplně jasné - zaměstnavatel mi počítá pracovní dobu po čtvrthodinách. Podotýkám, že nepracuji na pracovišti, kde by moje minutová nepřítomnost měla jakýkoli vliv na další výrobní proces.
Milan (neregistrovaný)
1. 3. 2007 10:10
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
No tak si optimalizujte své pozdní příchody tak, abyste nepřicházel později o 1 či 5 minut, ale o 14 minut, protože budete muset napracovat stejných 15 minut, v tomto případě pak pouze o 1 minutu více, než činilo vaše zpoždění.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2007 14:56
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Zřejmě jsem špatně vysvětlil, že jezdím autobusem ke "kolbence". Tudíž optimalizace podle vašeho návrhu by spočívala v čekání před vrátnicí :-))
jezevec (neregistrovaný)
1. 3. 2007 22:03
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Ach so, takhle. No já bych tedy zkusil zabojovat ještě proti účtování hovorného po (půl)minutách i za započatou vteřinu, proti zaokrouhlování na padesátníky, proti placení parkoviště za započatou hodinu, a jistě by se našlo desítky dalších příkladů kde lze prodit a požadovat exaktnější účtování.
V opačném případě bych dotčených 14 minut nenápadně či naopak demonstrativně proflákal. Ukradne mi to stejných 14 minut života, ale aspoň že zavilý zaměstnavatel z toho nedostane žádný přínos :-).
V opačném případě bych dotčených 14 minut nenápadně či naopak demonstrativně proflákal. Ukradne mi to stejných 14 minut života, ale aspoň že zavilý zaměstnavatel z toho nedostane žádný přínos :-).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 3. 2007 7:38
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
vtipné!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 3. 2007 8:36
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Ironii si nechte na jiné servery :-)
Už v začátku threadu jsem psal, že jde o maličkost a hledáme řešení nikoli pruzení.
Už v začátku threadu jsem psal, že jde o maličkost a hledáme řešení nikoli pruzení.
jezevec (neregistrovaný)
1. 3. 2007 1:34
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Musím se pána zastat - pokud vám při pětiminutovém zpoždění jednoho přibližovadla nenávratně ujede jiné přibližovadlo, pak můžete trčet někde v prostoru třeba i hodinu. Chápejte že ne každý bydlí v praze, kde šalina dojede do pěti minut další.
Spíš nechápu tazatele, když mu práce nevynese ani na auto aby s nim jezdil do práce, a ještě má zaměstnavatel blbý kecy o začátku pracovní doby - co tam tazatel ještě dělá, měl už dávno pracovat na lepším, nch wahr. .
Spíš nechápu tazatele, když mu práce nevynese ani na auto aby s nim jezdil do práce, a ještě má zaměstnavatel blbý kecy o začátku pracovní doby - co tam tazatel ještě dělá, měl už dávno pracovat na lepším, nch wahr. .
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 3. 2007 6:13
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Díky za Váš názor jen upřesním -
Práce mi auto vynese :-) a v zaměstnání se mi líbí. Tento problém s pracovní dobou je "maličkost", kterou bych chtěl ve vztahu se zaměstnavatelem vyřešit bezkonfliktně. Ve všem ostatním jsme se vždy dohodli.
Autem nejezdím z přesvědčení a nikoli proto, že bych nemohl (koupit či řídit).
Práce mi auto vynese :-) a v zaměstnání se mi líbí. Tento problém s pracovní dobou je "maličkost", kterou bych chtěl ve vztahu se zaměstnavatelem vyřešit bezkonfliktně. Ve všem ostatním jsme se vždy dohodli.
Autem nejezdím z přesvědčení a nikoli proto, že bych nemohl (koupit či řídit).
spacir (neregistrovaný)
5. 11. 2009 13:47
Nový
Re: Jak postupovat při zpoždění hromadné dopravy?
celé vlákno
Mám uplně stejný problém i když jezdím autem. Jezdím 37km, takže je dost těžký se trefit na 5:59 nebo na 6:14 :-DDD a taky to řeším proflákáním toho zůstatku do čtvrthodiny! Je to podle mě nejspravedlnější. Kafe si teda začnu vařit dycky až v tu celou čtvrthodinu.... :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 3. 2007 10:01
Nový
Zpoždění by mělo být klasifkováno jako nekvalitní výrobek či služba
celé vlákno
Dle mého selského rozumu by dopravce měl nést plnou zodpovědnost za zpoždění. Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného. Pokud mi doktor v nemocnici vyšmikne zdravou ledvinu, protože mu nešlo na sále světlo, pokud mi MP3 přehrávač nebude přehrávat, protože výrobce čipů měl zrovna pracovníky na dovolené a zaskakovali nekvalifikovaná Ukáčka, pokud mi auto nejede, nebude mne zajímat, že se VW nedohodl s odbory za 10% růstu mezd.... - příkladů se dá vyhrabat celá řada a vždy by mi měl reklamci uznat.
Dojíždím do zaměstnání s ČD. Mnoho let. SItuace se zpožděními hlavně ráno byla stále horší a horší. Došlo to tak daleko, že 10 - 15 minut každý den při 25minutové jízdě vlakem se stalo standardem. Jednou nebyla volná kolej (v protisměru jel také vlak a vlaky se neměly vzhledem k redukci pracovních sil na nádražích, kde za socialismu křížení vlaků bylo možné, kde křížit) jindy zase musel "můj" spoj čekat na jiný opožděný spoj, aby cestující mohli přesednout , jindy byla technická závada na muzejním vlaku... Jelikož řada cestujících brblala a úsměvy pracovníků ČD: ono se to stejně nezmění, bude-li si stěžovat, napsali jsme na kraj a na GŘ. Anonymně, pod přezdívkou, pochopitelně, protože pravda se tady moc mluvit nesmí. Nejprve neodpověděli, po urgenci se ozvali s tím, že nějakými anonymy se přece zabývat nebudou. Škoda, nezáleží přece na tom, jestli se stěžovatel podepíše nebo ne, ale jestli je kritika oprávněná. Pak sice přišla reakce, že za celý měsíc došlo dle výkazů snad k pouhým 3 zpožděním (což nebyla pravda) a pak nám poskytli tabulku v excelu, kde skutečně byly časy upraveny tak, že většinou byly v souladu s platným jízdním řádem.
Následovalo však překopání celých jízdních řádů (nevím jestli na základě naší kritiky), a spoj ráno jezdí jakžtak na čas. Ale jak dlouho - než opět dojde ke změnám jídních řádů a jejich následné neprovázanosti?
Dojíždím do zaměstnání s ČD. Mnoho let. SItuace se zpožděními hlavně ráno byla stále horší a horší. Došlo to tak daleko, že 10 - 15 minut každý den při 25minutové jízdě vlakem se stalo standardem. Jednou nebyla volná kolej (v protisměru jel také vlak a vlaky se neměly vzhledem k redukci pracovních sil na nádražích, kde za socialismu křížení vlaků bylo možné, kde křížit) jindy zase musel "můj" spoj čekat na jiný opožděný spoj, aby cestující mohli přesednout , jindy byla technická závada na muzejním vlaku... Jelikož řada cestujících brblala a úsměvy pracovníků ČD: ono se to stejně nezmění, bude-li si stěžovat, napsali jsme na kraj a na GŘ. Anonymně, pod přezdívkou, pochopitelně, protože pravda se tady moc mluvit nesmí. Nejprve neodpověděli, po urgenci se ozvali s tím, že nějakými anonymy se přece zabývat nebudou. Škoda, nezáleží přece na tom, jestli se stěžovatel podepíše nebo ne, ale jestli je kritika oprávněná. Pak sice přišla reakce, že za celý měsíc došlo dle výkazů snad k pouhým 3 zpožděním (což nebyla pravda) a pak nám poskytli tabulku v excelu, kde skutečně byly časy upraveny tak, že většinou byly v souladu s platným jízdním řádem.
Následovalo však překopání celých jízdních řádů (nevím jestli na základě naší kritiky), a spoj ráno jezdí jakžtak na čas. Ale jak dlouho - než opět dojde ke změnám jídních řádů a jejich následné neprovázanosti?
čtenář, který souhlasí (neregistrovaný)
5. 3. 2007 8:18
Nový
Re: Zpoždění by mělo být klasifkováno jako nekvalitní výrobek či služba
celé vlákno
Naprosto souhlasím!!!
Jenže donutit takový kolos, kterým jsou slavné České dráhy, aby plně odpovídaly za svou lajdárnu, to bude oříšek!!!
Už slyším Duška, jak omlouvá své modré bojovníky!
Jenže donutit takový kolos, kterým jsou slavné České dráhy, aby plně odpovídaly za svou lajdárnu, to bude oříšek!!!
Už slyším Duška, jak omlouvá své modré bojovníky!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 3. 2007 10:09
Nový
Re: Zpoždění by mělo být klasifkováno jako nekvalitní výrobek či služba
celé vlákno
ČD jsem použil jako odstrašující příklad. Mělo by se to týkat jakékoliv dopravy, i letecké či autobusové.
Pokud mi díky zpožděnému vlaku odjede autobusový spoj nebo dokonce frnkne letadlo nebo naopak (mám zaplaceny místenky na navazující spoje, které mi tím pádem jsou k prdu), co mám dělat? zaplatit si nové jízdné? pokud je zpoždění vyvoláno terorismem či bombou, mohou přepravní společnosti požadovat náhrady po viníkovi, pokud se jej podaří vypátrat. Pokud je to nepřízní počasí, mohlo by se na to vztahovat nějaké pojištění či kompenzace od vlády - jako nyní chtějí hoteliéři a vlekaři na horách. Pokud je to technickou poruchou, pak odpovědnost ponese provozovatel dopravního prostředku a pokud je nehodou na silnici, tak viník dopravní nehody z povinného ručení.
Jsem občanem tohoto státu, protože mu nejen něco dávám, ale i něco od něj očekávám.
Pokud mi díky zpožděnému vlaku odjede autobusový spoj nebo dokonce frnkne letadlo nebo naopak (mám zaplaceny místenky na navazující spoje, které mi tím pádem jsou k prdu), co mám dělat? zaplatit si nové jízdné? pokud je zpoždění vyvoláno terorismem či bombou, mohou přepravní společnosti požadovat náhrady po viníkovi, pokud se jej podaří vypátrat. Pokud je to nepřízní počasí, mohlo by se na to vztahovat nějaké pojištění či kompenzace od vlády - jako nyní chtějí hoteliéři a vlekaři na horách. Pokud je to technickou poruchou, pak odpovědnost ponese provozovatel dopravního prostředku a pokud je nehodou na silnici, tak viník dopravní nehody z povinného ručení.
Jsem občanem tohoto státu, protože mu nejen něco dávám, ale i něco od něj očekávám.
čtenář, který souhlasí (neregistrovaný)
5. 3. 2007 14:12
Nový
Re: Zpoždění by mělo být klasifkováno jako nekvalitní výrobek či služba
celé vlákno
Taky souhlas!!!
X.Y. (neregistrovaný)
5. 3. 2007 15:59
Nový
Re: Zpoždění by mělo být klasifkováno jako nekvalitní výrobek či služba
celé vlákno
jen ať pan Dušek hájí lidská práva v této zemi. Pokud železničáři budou správně pracovat, ať za to i dostanou dobrou mzdu. Ono být každý den na jiném konci republiky nebude žádná slast. Ráno vyjede za léta, v noci se vracíte za zimy (nebo naopak).
Ale aby managment nešetřil stylem ať to stojí co to stojí. Tuhle jsem slyšel pracovníky ČD, jak se bavili o šetření. Dřív měli na motorovém voze náhradní klínové řemeny a v případě jejich přetržení je byli schopni vyměnit. Nyní je mít nesmí (co kdyby si je odnesli domů na cirkulárku, kam stejně nepasují). V případě poruchy pak vlak samozřejmě nejede, musí vyrazit z druhého konce republiky náhradní souprava. ČD nemají ani sklad pohotovostních ND, sebemenší oprava se řeší u externích firem, pomalu formou výběrového řízení.
A takto podobně turecky se hospodaří ve velké části republiky, nejedná se jen o státní podniky, ale i o úspěšně kapitalistické podmínky. Chce to jen se víc v práci nervovat, a "vynikající" výsledky se dostaví. Ale za jakou cenu? nedivme se pak, že je u nás tak draho ...
Ale aby managment nešetřil stylem ať to stojí co to stojí. Tuhle jsem slyšel pracovníky ČD, jak se bavili o šetření. Dřív měli na motorovém voze náhradní klínové řemeny a v případě jejich přetržení je byli schopni vyměnit. Nyní je mít nesmí (co kdyby si je odnesli domů na cirkulárku, kam stejně nepasují). V případě poruchy pak vlak samozřejmě nejede, musí vyrazit z druhého konce republiky náhradní souprava. ČD nemají ani sklad pohotovostních ND, sebemenší oprava se řeší u externích firem, pomalu formou výběrového řízení.
A takto podobně turecky se hospodaří ve velké části republiky, nejedná se jen o státní podniky, ale i o úspěšně kapitalistické podmínky. Chce to jen se víc v práci nervovat, a "vynikající" výsledky se dostaví. Ale za jakou cenu? nedivme se pak, že je u nás tak draho ...
Alexandra (neregistrovaný)
---.nwt.cz
3. 2. 2010 11:26
Nový
Jak postupovat při sněhové kalamitě a nemožnosti dostat se do zaměstnání?
celé vláknoDobrý den, měla bych dotaz, zda jsou povětrnostní podmínky považovány za překážku na straně zaměstnance? A jakým způsobem může zaměstnavatel postupovat? Své nadřízené jsem oznámila, že silnice 3. třídy vedoucí do zaměstnání jsou neprůjezdné, nejezdí autobusy a ona mi oznámila, že mi udělí dovolenou, se kterou já nesouhlasím. Může mi ji i přesto nařídit nebo můžu mít pracovní volno (s tím, že si to během měsíce nahradím) či mi dokonce náleží nějaká náhrada mzdy?
Předem děkuji za odpověď. Alexandra