Spočítejte si...

Zavřít

Za jak dlouho vám z banky a záložny odpoví na e-mail? (TEST)

Aktualizováno 9. 8. 2016 11:55

Když se chcete třeba banky na něco zeptat a využijete e-mail či kontaktní formulář, čekáte, že vám někdo odpoví. První reakci jsme dostali do 10 minut, na další čekáme dodnes.

Nějaké formě komunikace s bankou či jinou finanční společností se asi jednou za čas nevyhne nikdo z nás. Pokud už je potřeba s bankou komunikovat, nabízí se několik možností:

  • Zajít osobně na pobočku.
  • Zatelefonovat na zákaznickou linku.
  • Napsat prostřednictvím kontaktního formuláře.
  • Napsat e-mail.

Představme si modelovou situaci, kdy právě potřebujete třeba s vaší bankou něco řešit. Na pobočku ale z nějakého důvodu jít nemůžete. Žijete například na malém městě, kde se pobočka dané společnosti nenachází, a přejezd do nejbližšího města s pobočkou vás stojí určité finance. Nebo jste pracovně vytížení a nemáte možnost se na pobočce zastavit v otevíracích hodinách.

Telefonní kontakt také nepreferujete, a tak zbývá jediné. Napsat. Je to v podstatě nejrychlejší a nejlevnější varianta. Máte navíc možnost si v klidu promyslet otázky, sepsané informace poupravit a ujistit se, že jste na nic nezapomněli.

Udělali jsme proto malý test. Ve středu 27. července 2016 jsme mezi 14. a 15. hodinou obeslali finanční společnosti s jednoduchým dotazem a čekali jsme, jak dlouho bude trvat, než přijde odpověď.

Jde to i za 10 minut

Ještě jsme nerozeslali všechny e-maily a už nám přišlo pár odpovědí. Jako odpověď jsme samozřejmě nepočítali automatické e-maily, které informují o tom, že námi zaslaný dotaz je v pořadí a někdo se jím bude zabývat. Čekali jsme, až nám odpoví někdo, kdo náš dotaz reálně četl. Tabulka ukazuje přehled společností, které nám odpověděly do 60 minut:

Finanční společnost Rychlost odpovědi
Era/Poštovní spořitelna 50 minut
Equa bank 52 minut
ERB Bank 20 minut
Fio banka 10 minut
Komerční banka 20 minut
Wüstenrot stavební spořitelna 35 minut

Do 60 minut od odeslání nám odpovědělo 6 bank. První odpověď nám přišla už po 10 minutách od Fio banky. V odpovědi jsme navíc obdrželi několik odkazů na námi požadovanou službu včetně odkazu na ceník a podrobné podmínky.

Po 20 minutách nám přišla odpověď od Komerční banky a ERB Bank. I Komerční banka nám zaslala několik odkazů, které se vztahovaly k informaci, kterou jsme požadovali.

Ve všech případech jsme dostali odpověď na otázku, kterou jsme položili. Při oslovování Poštovní spořitelny a Equa bank jsme použili kontaktní formuláře, ostatním jsme dotaz zaslali e-mailem.

Do 2 hodin

Může se stát, že e-mailů se sejde více a osoby, které mají vyřizování na starost, nemají možnost řešit váš dotaz ihned. Odpověď vám samozřejmě přijde, ale ne do hodiny. 4 banky nám odpověď na naši otázku poslaly do 2 hodin, a tak stále patří mezi 10 nejrychlejších.

Odpověď do dvou hodin
Citfin
Raiffeisenbank
Sberbank
Záložna CREDITAS

Ve všech případech jsme obdrželi podrobnou odpověď na naši otázku. Raiffeisenbank a Záložna CREDITAS nám zaslali i několik odkazů, které odkazovaly na podrobnější informace o službě, na kterou jsme se dotazovali. Sberbank nám vše vypsala do e-mailu.

Citfinu nám přišla odpověď, že službu, kterou požadujeme, bohužel neposkytují.

Na co jsme se ptali

Bank a družstevních záložen jsme se většinou dotazovali na to, zda je možné si k platební kartě zřídit i cestovní pojištění. A pokud ano, tak zda je toto pojištění v ceně, nebo je nutné si za něj připlatit.

V případě stavebních spořitelen nás zajímalo, zda je možné založit spoření i 90leté babičce.

Českomoravské záruční a rozvojové bance jsme poslali dotaz jako podnikatel, který by měl zájem o úvěr na své podnikání. Zajímalo nás, zda je to možné a za jakých podmínek o něj můžeme požádat.

Pracujeme do půlnoci

Poslali jste dotaz v odpoledních hodinách a nejste si jisti, do kdy očekávat odpověď. Nepřišla do hodiny, do dvou… Naše zkušenost je taková, že pokud nějaké odpovědi přijdou ještě ten samý den, většina jich bude do 18. hodiny. Výjimku ale tvoří Air Bank. Od ní nám přišla odpověď ve 23:57. Dalších pět bank a jedna záložna nám stihly odpovědět ještě ve stejný den:

Odpověď do konce kalendářního dne
Air Bank
Artesa, spořitelní družstvo
Česká spořitelna
Československá obchodní banka
ESSOX
MONETA Money Bank
Poštová banka
UniCredit Bank

Od všech bank jsme opět obdrželi odpovědi na otázku, kterou jsme jim pokládali.

Při oslovování MONETA Money Bank, Poštové banky, Raiffeisenbank a UniCredit Bank jsme použili kontaktní formuláře, ostatním jsme dotaz zaslali e-mailem.

Většina odpoví do 24 hodin

Největší počet odpovědí jsme dostali do 24 hodin. V rámci druhého dne nám přišlo 11 odpovědí. Pokud započítáme odpovědi i z předchozího dne, odpovědělo nám do 24 hodin celkem 29 bank a záložen. To je poměrně příjemné zjištění. Níže uvádíme seznam těch společností, které nám odpověděly druhý den a zároveň stihly odpovědět do 24 hodin od podání dotazu.

Odpovědi do 24 hodin
Akcenta
Českomoravská záruční a rozvojová banka
Expobank
J&T Banka
mBank
Modrá pyramida stavební spořitelna
Moravský peněžní ústav
Peněžní dům
Raiffeisen stavební spořitelna
Waldviertler Sparkasse Bank
ZUNO Bank

První odpověď nám přišla již v 7:38 ráno, a to od Českomoravské záruční a rozvojové banky. V 7:39 nám odpověděla ZUNO Bank. Nečekali bychom, že se někdo bude zákaznickým dotazům věnovat ještě před 8 hodinou ranní.

2 dny a déle

Je příjemné, že od většiny bank a záložen dostanete odpověď do 24 hodin. Není to ale případ všech. Na odpověď jsme čekali i 3 dny.

Odpovědi do tří dnů
Českomoravská stavební spořitelna
Raiffeisenbank im Stiftland
Stavební spořitelna České spořitelny

Od společnosti Diners Club jsme odpověď na naši otázku dostali po 7 dnech. Někde jsme se ale nedočkali vůbec.

A čekáme dodnes

Ačkoli od data našeho testu uplynul již více než týden, od některých finančních společností jsme se odpovědi bohužel nedočkali. Znovu jsme dotaz neposílali. Přece jen, poslali jsme jeden dotaz a očekáváme jednu odpověď. Ne vždy s tím ale můžeme počítat. Společnosti, které nám neodpověděly vůbec, jsou 3. Ukazuje je tabulka níže:

Neodpověděli
Hypoteční banka
ING Bank
Oberbank

Ani tak jsme ale od těchto finančních institucí jsme odpověď na naši otázku nedostali. Zda a v jakém rozsahu tedy službu poskytují, jsme se prostřednictvím e-mailu nedozvěděli. Museli bychom tedy pátrat na webových stránkách, nebo zvolit jiný způsob komunikace s danou institucí.

widgety

Některým společnostem jsme e-mail poslali až o pár dní později, a sice 2. srpna 2016:

  • Cetelem.
  • PPF Banka.
  • Všeobecná úverová banka.

Do doby publikace článku uplynulo již 72 hodin, ale odpověď jsme od daných institucí neobdrželi.

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 8. 2016 3:56