Spočítejte si...

Zavřít

Výměna bankovního systému: za jedna

eBanka v průběhu velikonočního víkendu měnila bankovní systém. O předem připravované akci informovala své klienty všemi dostupnými cestami tak, že si vysloužila Zlatý dukát. Dozvěděli jste se o plánovaném výpadku systémů eBanky včas i vy?

Čtenářská zkušenost:

Chtěl bych využít možnosti podělit se s vámi o zkušenost s eBankou. Mám tam veden účet již skoro dva roky a po celou tu dobu jsem víceméně spokojený klient. Systém má skvělý, teď i počet poboček.

Četl jsem, že dostala vaši anticenu za posílání SMS zpráv reklamních. S tím jsem nemohl než souhlasit, protože mi ta SMS málem přivodila infarkt, že jsem někomu poslal peníze a nevěděl jsem komu a proč. Teď se však chci podělit s velmi příjemnou zkušeností.

Minulý týden (o Velikonocích) měnila banka systém. Což je chvályhodné a u této banky přirozené, na rozdíl od jiných, kde jsem měl účet také. Ale bylo super, že jsem byl jako klient o všech krocích informován. Nejen na webu, ale také při přihlášení na účet a e-mailem. Dokonce jsem si i na vašem serveru přečetl, že banka informovala i novináře o plánech, které mají za důsledek dočasnou nefunkčnost systému.

Za ještě lepší však považuji následující: měl jsem zamčenou kartu u eBanky a banka, aby mi umožnila platit i v době, kdy systém nebude fungovat, mi kartu odemkla, informovala mne o tom předem a ještě mi poslala SMS, která mi oznámila, že mám na dobu modernizace systému kartu otevřenou. Po akci se systémem mi ji opět zadarmo zamkli.

V povelikonočním týdnu jsem se ve středu odpoledne snažil na účet přihlásit, ale nešlo to. Ale na webu byla opět hláška, která mne informovalo o tom, co se děje. Jen tak dál, banko.

Myslím si, že je nutné upozorňovat na chyby, ale na druhou stranu i ocenit, když je něco pro klienty dobře připravené a udělané. Za způsob informování klientů eBanky o celé akci navrhuji udělení Zlatého dukátu.

Miroslav Maléř
(text prošel redakční úpravou)

Reakce eBanky:

eBanku velmi těší návrh pana Maléře na udělení ceny Zlatý dukát především z důvodu, že se informace o plánované modernizaci transakčního systému dostaly mezi naše klienty tak, jak jsme zamýšleli, tzn. včas a co největším rozsahu.

Při informování našich klientů jsme se snažili využít všech dostupných komunikačních kanálů – informace na hlavní straně webu banky, zprávu ve vnitřních schránkách účtů a emailovou komunikaci. Dále jsme informovali naše partnery (např. Seznam.cz – Seznam.Banka, obchodníky, kteří využívají platební systém pro platby na Internetu, apod.) o dlouhodobě připravované modernizaci systému.
Média jsme informovali o připravované akci tiskovou zprávou eBanky.

Klienty, kteří měli před zahájením modernizace systému nastavenou službu zamykání platební karty, jsme informovali SMS zprávou o připravovaném odemknutí karet. Karty jsme odemknuli proto, aby klienti mohli kartu o velikonočním víkendu využívat a používat, jak jsou zvyklí.

Samotná modernizace transakčního systému přinese klientům další zvýšení stability systému, zrychlení vnitřního zpracování dat a do budoucna přinese nové možnosti rozšíření poskytovaných produktů a služeb. eBanka tak opět dostála svým zvyklostem a aplikovala nejnovější technologické postupy.

Modernizace se konkrétně týkala změny operačního systému z VMS 7.2 na VMS 7.3 a zároveň byla provedena modernizace Oracle Parallel Serveru 7.3 na Oracle Real Application Cluster 9i R2.

eBanka je univerzální banka, která nabízí ucelené portfolio produktů a služeb pro podnikatele, malé a střední podniky i pro fyzické osoby ve svých 142 obchodních místech. 

eBanka je členem finanční skupiny České pojišťovny (přes 99,9% akcií drží v eBance Česká pojišťovna), nejsilnější tuzemské finanční skupiny. České pojišťovně byl mezinárodní ratingovou agenturou Standard & Poor’s koncem loňského roku zvýšen mezinárodní rating na BBB minus (BBB-), tzn., že se Česká pojišťovna dostala do tzv. investičního stupně. Konsolidovaný zisk finanční skupiny České pojišťovny za posledních šest let (1997–2002) byl více než 14 mld. Kč a počet klientů je vyšší než 5 milionů. 

Celkový počet klientů eBanky přesáhl 316 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i službu GSM Banking. 76 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.

Redakce

Tabulka č. 963
Výměna bankovního systému je nezbytná a velmi náročná operace, kterou nelze provést „za pochodu“. Zejména proto je důležitá komunikace banky s klienty, aby se předešlo nesnázím a možným komplikacím na obou stranách. eBanka výměnu systému zvládla ke spokojenosti klientů, proto na návrh pana Maléře udělujeme eBance Zlatý dukát.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Anketa

Dozvěděl/a jste se o výpadku systémů eBanky včas?

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 7. 2003 10:18