Vždy jsem měl pocit, že Měšec se zaměřuje na čtenáře - občany, nikoliv na firmy. Potom opravdu nechápu, proč je tabulka s cenami za romaing bez DPH. Má snad občan možnost DPH neplatit? Samozřejmě, že nemá, tak proč je ta cena nekompletní?
Finanční server Měšec.cz poskytuje zpravodajství a informační servis jak pro občany, tak pro firmy. Jak se můžete sám přesvědčit, databáze finančních produktů zahrnují nejen nabídku pro retailovou klientelu, ale také pro podnikatele a malé a střední firmy.
Co se týče zápisu cen - vždy existují dvě možnosti a opravdu nevím, jestli existuje obecné pravidlo pro to, která z nich je lepší. Váš argument má samozřejmě váhu a děkujeme za něj, budeme se snažit přihlížet k němu při tvorbě dalších článků.
No on Oskar od počátku uváděl někde ceny vč. DPH a jinde ceny bez DPH, takže jsem se v prvním vyúčtování taky hodně divila. Pro firmu je uvádění cen bez DPH výhodnější, protože při případné změně DPH nemusí vymýšlet, kde všude má co měnit. Ale kvůli lidem je lépe psát obojí - taky se jim klávesnice neošoupá o moc víc. :-)
Je to asi jako s cenami v Makru: velkým písmem bez DPH, malým s DPH. Jsou sice podnikatelé - plátci DPH, ale i oni musí u pokladny zaplatit konečnou cenu vč. DPH. A jelikož se v Makru až na jednu výjimku nedá platit jakýmikoliv platebními kartami, musí si nakupující stejně vždy nákup sčítat s cenami vč. DPH, aby mu stačila hotovost, co má s sebou.
Proto je logické uvádět vždy ceny vč. DPH!!! Vždy a všude. Na prvním místě. Včetně Makra!
Ještě mne napadlo jedno, podobné oblbování lidí v ČR: všude se uvádí průměrná mzda, ale ve hrubém! Spotřebitelské ceny jsou uváděny však jako konečné, vč. všech možných daní. Copak občan může utratit celou hrubou mzdu? Přepočítávání, kolik si za hrubou mzdu mohu koupit TV, housek, aut atd. je proto nesmyslné...
Bednáři, Bednáři ... než zase začneš takhle blábolit, zamysli se nad sebou. Třeba by bylo lepší, kdybys šel vytvořit rukama nějaké nové hodnoty a myšlení nechal na jiných ... co Ty na to?
že občan neměl na počítači kalkulačku, a pokud mu nestačí hrubý odhad "přidat zhruba pětinu", zmáčnkout N*1,19?
zkuste hledat ve start-programy-příslušenství-calc.exe
ostatně CENA volání je skutečně cena bez DPH.
Ne každý občan má "start-programy-příslušenství", navíc ne každého občana baví přepočítávat si ceník, zjišťovat si, do jaké kategorie ten který ceník patří apod.
Chápu, že třeba vám by vyhovovaly ceny ve tvaru kvadratické rovnice, ale myslím, že většina uvítá přesné koncové ceny platné pro zákazníka.
PS: S tou cenou to myslíte obdobně, jako že cena benzínu je 11Kč/litr?
Jen ceny prosím nadále uvádějte bez DPH, je dobré když si naši spolubčané připomenou o kolik je stát okrade. Daně jsou krádeží, neboť za ně není poskytnuta odpovídající protihodnota.
Co je platný, že se dozvím o kolik jsem zapaltil navíc jako DPH? Jako občan si odepíšu pendrek. Proti tomu těžko něco udělám. Jedině tak, že danou službu nebo výrobek si nekoupím, což v řadě případů tedy opravdu nelze.
Myslím, že při dnešních cenách klávesnic a pevných disků by nevadilo uvádět hlavně ceny s DPH (pokud není služba primárně orientovaná na podniky) a zároveň třeba i bez DPH.
Ano. Uvádějte ceny bez DPH.
Výstupní cena výrobku je cena bez DPH. To, že si stát zařídil výběr této daně formou "přirážky" k prodejní ceně je jeho "umění". Procenta i násobilku se každý učí už na základní škole a pro hrubý odhad každému (kdo už chodí na tento server) jeho vědomosti stačí. Nebo by alespo%n měli. A bude-li si chtít něco spočítat přesně má kalkulačku poruce. Argumenty typu:".. v MAKRU si nedokážu spočítat, kolik mne to bude stát.." asi neobstojí. MAKRO není určeno pro maloobchod. A jestli tam někdo jede nakupovat, neměl by žmoulat v ruce upocenou stovku ...
Všem okolo mě už na mobilu svítí "Vodafone",ale já se stále pyšním logem "Oskar".Ani se mi nedaří dostat se do své internetové samoobsluhy.Asi ten přecod dává firmě Vodafone pěkně zabrat.
"Pokud využijete služeb jedné z mnoha partnerských sítí Vodafonu, dostanete navíc 15% slevu."
Tzv. nechci slevu za darmo. Autor článku "zapomněl" na tomto místě zdůraznit, že např. v Německu podražila SMS tzv. sjednocením cen o téměř 400!! % a příchozí hovor, který byl mimochodem také za stejnou sazbu (po celé Evropě 9,50/min) podražil o 26%. O zdražení odchozích hovorů nemohu ze své zkušenosti mluvit, ale je to určitě více než o oněch 15%. Takže pěkně zdražili a jsem rád, že mi letos končí smlouva a už se moc těším ....
"Jelikož reklamní kampaň Vodafonu prý zdaleka nekončí, jistě se můžeme v průběhu roku těšit na další zajímavé akce."