Doplnil bych autorku o to, že jedním z průšvihů nastavené reformy je to, že povoluje roční přechodné období k prokázání příslušné kvalifikace prodejců fondů...Co to znamená v kontextu např. fondů 2.pilíře a jejich funkce "never comeback" není snad nutno blížeji popisovat... Takový legislativní lapsus pro první, nejcitlivější rok reformy, to považuji za neomluvitelné...
Je vlastně úplně jedno jak mi tu reformu přijde nějaký poradce podat - za současných podmínek je šílenství do toho vstoupit, to i když to modelově vychází. Není zastropován poplatek za správu, nemám přístup ke "svým pěnězům a ty se nedědí (tj. 2% navíc, které můžu v klidu dávat do jiného produktu, i kdyby to měl být jen spořící účet). Navíc nemám záruku co příští vláda udělá - jestli platí axiom "never go back", a pak se změní podmínky...... A samozřejmě nikdo nemluví o tom, co se bude dít, když změním práci a výrazně se mi změní mzda a výhodnost penzijní reformy, nebo když budu dlouhodobě nemocný nebo nezaměstnaný.
Je mi 29, model výpočtu mi samozřejmě vychází PRO, ale do TÉHLE penzijní reformy nestrčím ani nos!