Barevné linky jsou nesmysl. Je to přežitek z dob pevných linek, kdy volání na barevnou linku bylo nějakým způsobem levnější než meziměsto. Dnes jsou barevné linky výhradně dražší. A kupodivu i ty firmy za to platí víc jak za klasickou pevnou. Nějaký "manažer-markeťák" typicky s IQ=70 totiž rozhodl "uděláme lidem dobře, zavedeme pevnou". Jenže zákazník zaplatí víc, firma zaplatí víc a jediný kdo se napakuje je outů, tam si pro změnu nějaký manažer mne ručičky protože lživě prodal barevnou linku, jako že je to nějaká výhoda pro firmu.
Chce se mi z toho blejt, tohle měl ČTÚ už dávno zaříznout a celý ten mesysl zakázat.
Výborný článek od toho kdo ho napsal a zpracoval. Je to přehledné a hodně lidem ušetří peníze. Jenom si dovolím o doplnění klientského čísla na Hypotéční banku a.s., které je 242419333. Které tam není uvedeno v tabulce.
Ovšem služby této společností nesplňují očekávání a je od ní špatný přístup k potencionálním zákazníkům, proto tuhle společnost nedoporučuji využívat. Jsou lepší společnosti, jako například Equa Bank.
A co takhle obeslat všechny ty slavné firmy s dotazem, proč se podílejí na okrádání svých zákazníků a ještě za to platí?
To je přece nesmyslné chování, jediný kdo se směje je O2!
Zakazník platí víc než za normální hovor na pevnou, firma platí víc než za normální číslo, kde je tedy ten důvod, proč to firmy mají?
Snad chtějí "hezké číslo"? V době internetu a telefonních seznamů v mobilu si stejně nikdo čísla už nepamatuje.
Máme ve firmě také zavedeno. Důvod je jednoduchý. Lidi to spíš pošlou e-mailem, přes FB, web, poštou, hoděj na pobočku, než aby se nám půl hodiny vykecávali s každou blbostí. Možnosti zdarma jsou, jako okrádání zákazníků to tedy nebereme. Bohužel, zkušenost s lidma je taková, že jak je to zdarma, tak to prostě zneužívají. Měnit to nebudeme. Pro nás je to úspora nákladů především na času zaměstnanců, kteří mohou opravdu pracovat.
Mám stejnou zkušenost, lidi jsou schopný se vykecávat 30 minut, 50 minut, hodinu... O ničem. Ptají se pořád dokola na to samé, za chvíli si nepamatují, co jim odpovím a ptají se znova. Přitom to mají napsaný na webu. Když jim pošlu odkaz na web, kde je to napsaný, tak odpoví, že to nechtěj číst, abych jim zavolal. Pak si stejně nic neobjednaj. Nebo objednaj, já vystavím fakturu, ale nezaplatí. A já ještě ztrácím čas upomínáním a stornováním objednávky. Jenom vysíraj. Naštěstí ne každý klient, jenom odhadem 2/10. Zbytek klientů je v pohodě. Ale je pravda, že tahle menšina dokáže sežrat 8/10 pracovního dne. Teď mám obědovou přestávku, ale jdu zase zapnout telefon a makat :-)
Já sem někde narazil na alternativního operátora, který za příchozí hovor na Bílou linku vyplácel volanému drobnou provizi, čili i toto může být motivace, i když u těch velkých molochoidních firem to může být spíše neinformovanost a hloupost těch, co o tom rozhodují. Taky možná motivace je, že u barevných linek je asi snazší možnost vybrat si jakékoliv číslo co se mi líbí.
Každopádně situace kolem barevných linek je díky absenci regulace tohoto segmentu špatná. Příchozí hovor z mobilu na zelenou linku stojí majitele přes 4 Kč, ceny volání na modré a bílé linky jsou rovněž absurdní a směšné je to zejména u těch modrých, které jsou deklarovány jako linky se sdílenými náklady, kdy něco platí i volaný a tedy voljící by to měl mít levnější než běžný hovor, realita je však opačná.
Trochu z jiného soudku, ale také z oblasti okrádaní. Firma RPG byty (Moravskoslezský kraj) a jejich NONSTOP HAVARIJNÍ LINKA. Také pouze barevná. Z vlastní zkušenosti: Sousedům nad námi praskla voda, doma nebyli. Nás vytopili. Kromě škody na zařízení bytu jsem musel platit nemalé peníze za opakované volání na jejich slavnou havarijku...šmejdi. Toto by také stálo za článek, nemyslíte?
Největší zlodějina je i to, že když chcete volat na policii nebo hasiče, tak mimo tísňových linek vše začíná 9!! to je to úplně nejdražší volání.
Úřady bijí do firem, které tato čísla používají/horoskopy, erotika, půjčky../ a samy je mají.
Ať žije demokracie, holt někdo může a někdo ne.
Cože??? Čísla začínající devítkou jsou kromě audiotexových (zjednodušeně linky začínající 90x - konkrétně pak tuším 900, 905, 906, 908, 909 a 976) jinak běžná negeografická čísla (používaných pro IP telefonii), přičemž volání na ně je zpoplatněno úplně stejně jako na běžná geografická čísla - nejde o nic jiného než běžnou pevnou linku... Podrobněji to je popsáno třeba tady: http://finexpert.e15.cz/nespalte-se-poznejte-barevne-a-audiotextove-linky
Zajímalo by mne, jestli náhodou ty firmy co provozují modré linky, nedostávají část terminačního poplatku od telefonního operátora. Protože jinak by neměly mít problém se sdělením obyčejného ekvivalentního geografického čísla. Ale jestli z volání mají provizi, tak je samozřejmě lepší (pro ně:) používat jen modrou linku.
Pozor na novou fintu CK Kovotour plus. Lze se na ni dovolat i záhadným číslem 14001, údajně za cenu místního volání.
Volání je však u mobilního operátora mimo tarif a u Vodafone stojí 1 minuta 6,- Kč. při tom lze Kovotour plus volat i standardní devítičiselnou linkou. Tato novota je prý pro volání v provozu non stop.
Takže i barevné linky "mění barvu" a je třeba si dávat pozor na nová pětimístná telefonní čísla!
Nejhorší na tom je, že když s někým z konkrétní firmy mluvíte, tak vždy použijí větičku - vždyť je to stejný tarif jako na pevnou linku (blbost nebo neschopnost?). Bohužel stejný problém je i s linkami 95+, které dokonce používají státní instituce. Když jsem si na toto stěžovala, tak mi paní odpověděla: "telefonní číslo, na které jste volala, není „placenou informační linkou“ (jak je uvedeno na faktuře Vašeho operátora), ale standardní pevná linka, zpoplatněná běžným tarifem". Což je možná pravda, ale můj operátor to nezahrnuje do balíčku volných minut (které mi jako každý měsíc zbydou.....
Jakeho mate operatora?
Clanek resp. cisla jsou z vetsi casti zkopirovana z http://www.telefonujeme.cz/viewtopic.php?t=7422 jinak nechapu, proc U kasa cz je uvedeno spatne cislo (a na odkazu vyse bylo v dobe uvedeni clanku take:-)
vlastni setreni, tak to jo, zkopirujem a neuvedem zdroje, cisla ani nevyzkousime a skasneme kojunky za clanecek.
Citace z http://www.generali.cz/stranky/kontakty
"Pokud je pro Vás linka 844 188 188 nedostupná ze zahraničí, popřípadě nevyhovuje Vašemu tarifu, můžete použít pevnou linku +420 466 677 966"
Je vidět, že placené linky využívá skoro každá instituce v dnešní době. Ale dle tabulek je vidno i hodně alternativ, takže ne vždycky musím za spojení utrácet což je jedině dobře. Pokud mám k dispozici pobočku, tak si raději zajdu vše vyřídit osobně. Ale třeba když se kouknu, tak u našeho dodavatele Comfort energy zapomněli uvést, že se s nimi dá spojit i přes skype, který mě nic nestojí a je s nimi tak mnohem rychlejší spojení.
On tam nechybí, emaily když se podíváte, tak nejsou uvedeny u žádného z dodavatelů. Ale nechápu, proč u našeho dodavatele neuvedli standardní telefonní číslo přes které do X energie volám zdarma, když potřebuji něco vyřídit a u vedli jen jedno. Skype uvedou, ale kdo ho používá.