Spočítejte si...

Zavřít

Účty s paušálním poplatkem: Vyplatí se?

Bojíte se měnit banku? Je to moc složité? Klientovi dnes údajně stačí jedna návštěva pobočky - chce-li přejít k GE Money Bank. Banka navíc nově nabízí účty Genius Active s většinou běžných služeb zdarma, pouze za měsíční poplatek. Není ale první. Je lepší? A mají takové účty smysl?

Přidejte se k nám, všechno vyřídíme za vás…

GE Money Bank se vydala novým směrem konkurenčního boje. Aby přilákala nové klienty, v těchto dnech přichází s novou službou, která má přesvědčit stávající klienty jiných bank, že ona je tou správnou volbou.

GE Money Bank přišla se novinkou – službou Pomoc s převodem účtu, která zajistí člověku, který se rozhodne přejít od jiné banky k GE Money Bank, převod účtu a záležitostí s ním spojených bez toho, aby se o ně klient musel starat.

Pomoc s převodem účtu zahrnuje:

  • Vysvětlení postupu při změně účtu,
  • vyřízení formalit spojených se změnou banky,
  • obstarání korespondence mezi bankami a ostatními společnostmi,
  • telefonické informování o provedení změny zasílání výplaty a nastavení trvalých příkazů na účet u GE Money Bank.

Banka slibuje, že ke všemu by měla stačit jedna návštěva pobočky, na kterou by si měl klient přinést mimo jiné doklad totožnosti, poslední 3 výpisy z účtu stávající banky a seznam pravidelných plateb.

Pomoc s převodem účtu je zdarma a určitě usnadní člověku, který se rozhodne opustit svou stávající banku a přejít k GE, práci. Otázkou však je, nakolik bude tato služba efektivní a jak bude fungovat.

Obdobné služby v omezené míře nabízejí i některé ostatní banky – ale individuálně. Vždy je však dobré se s nimi domluvit a celou věc pořádně projednat. Tiskový mluvčí Živnobanky k pomoci s přestupem řekl: V případě přechodu od jiné banky klientovi nabízíme komplexní poradenství včetně administrace všech potřebných žádostí – pokud banka, od které klient odchází, nabízí také korespondenční výpověď smluv, pak i pomůžeme i s vyřízením příslušné korespondence.

Dle tiskové mluvčí Citibank Markéty Dvořáčkové však toto česká legislativa neumožňuje nebo umožňuje pouze v omezené míře. Stejný názor má i Helena Matuszná z tiskového odboru České spořitelny: Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít.

Účty s paušálním poplatkem: Genius Active a Genius Active+

Další konkurenční výhodu se snaží GE Money Bank získat na poli samotných účtů. Tento týden začne banka nabízet nové účty Genius Active a Genius Active+. Jedinou, ale výraznou změnou, kterou se účet Active liší od klasických účtů, je cena služeb spojených s jeho využíváním. Téměř veškeré služby nejsou zpoplatněné a jsou zdarma.

Ovšem radostí plesat nemusíte. Zázrak se nestal. Místo poplatků za jednotlivé služby budete platit měsíční paušální poplatek, a to ve výši 119 Kč (v případě Genius Active+ 169 Kč). K účtu může klient dostat až dvě debetní karty.

Zpoplatněn bohužel zůstává vklad hotovosti na pobočce (první zdarma, každý další 6 Kč), výběr hotovosti na pobočce banky (60 Kč), výběr z cizího (35 Kč) a zahraničního bankomatu (100 Kč + 0,5 %), zadání platebního příkazu (39 Kč) a zrušení či změna trvalého příkazu (na obchodním místě 30 Kč, přes přímé kanály zdarma). Účet Genius Active+ má na rozdíl od svého levnějšího kolegy zdarma navíc zrušení či změnu trvalého platebního příkazu, zadání platebního příkazu a první výběr na pobočce.

Poplatky za účty genius Active(Kč)
Produkt GE – Genius Active GE – Genius Active + Živnobanka – Standard Živnobanka – Forte
Měsíční poplatek 119 169 99 169
Měsíční výpis 0 0 0 0
Přímé bankovnictví 0 0 0 0
Kontokorent 0 0 0 0
Debetní karty 0 (2 karty) 0 (2 karty) 1. zdarma (za druhou se platí) 1. zdarma (2. za poloviční slevu)
Internetová karta 0 0 0 0
Počet elektronických transakcí zdarma neomezeně neomezeně neomezeně neomezeně
Počet výběrů z vlastního bankomatu neomezeně neomezeně neomezeně neomezeně
Cena výběru z vlastního bankomatu 0 0 0 0
Cena výběru z cizího bankomatu 35 35 30 30
Cena výběru v zahraničí 100 + 0,5 % 100 + 0,5 % 105 + 0,5 % 105 + 0,5 %
Příchozí platby 0 0 0 0
Vklad na pobočce 6 (první zdarma) 6 (první zdarma) 20 20
Výběr na pobočce 60 60 (první zdarma) 20 20
Platební příkaz na pobočce 39 39 (první zdarma) 30 30
Platba – přímé bankovnictví 0 0 0 0
Trvalý příkaz – provedení 0 0 0 0
Inkaso 0 0 0 0
SIPO 0 0 0 0
Zrušení trvalého příkazu SIPO, inkaso na OM 30 0 30 30
Změna trvalého příkazu SIPO, inkaso na OM 30 0 30 30
Platba přes ATM 0 0 0 0
Počet informačních SMS v ceně 50 50 0 (1,90 za SMS) 0 (1,90 za SMS)

A co ostatní banky?

Některé banky mají podobnou nabídku ve formě tzv. produktových balíčků. Například Raiffeisenbank nabízí svůj nejlevnější balíček za 54 Kč měsíčně – klient k němu získává účet, platební kartu, internetové bankovnictví, kontokorent, příchozí platby zdarma a dva výběry z bankomatu zdarma.

HVB Bank nabízí konto Pohoda. Za 64 Kč tak dostanete běžný účet, mezinárodní platební kartu, 5 GSM bankovních informací měsíčně zdarma a dva typy přímého bankovnictví ze tří.

Balíčky České spořitelny se nazývá Výhodný a Komplexní program. Jedná se o balíčky produktů, které obsahují správu a vedení sporožirového účtu, vedení přímého bankovnictví, platební kartu, kontokorent. V rámci těchto balíčků získá pak klient 2, resp. 5 elektronických transakcí zdarma a 2, resp. 5 výběrů hotovosti v bankomatu ČS zdarma. Celkem za 45 Kč měsíčně.

Citibank nabízí balíček CitiOne, jehož součástí je bezplatné vedení účtu (zahrnuje libovolný počet běžných účtů, spořící účet, termínované vklady a investice do podílových fondů), vydání a běžná obnova platební karty Maestro, služba CitiPhone (telefonní bankovnictví), služba Citibank Online (internetové bankovnictví), volby a změny PIN (všechny PINy volitelné), výpisy z účtu poštou, zřízení trvalých příkazu k úhradě nebo SIPO, zřízení inkasního způsobu placení, převody mezi vlastními účty klienta u Citibank, příchozí platba v českých korunách i v cizí měně a 2 výběry z bankomatu měsíčně. Vše za 250 Kč/měsíc a zdarma v případě, že je průměrný zůstatek na účtech u Citibank přes 100 tis. Kč.

Zatímco ostatní banky preferují nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatněných zvlášť, nejpodobnější nabídce GE Money Bank je nabídka Živnostenské banky, která nabízí podobná konta již od roku 2003. V podobným cenových relacích jsou balíčky Osobní menu – Standard (99 Kč měsíčně) a Forte (169 Kč), v rámci kterých klient dostane kromě vedení běžného účtu v ceně také vydání a vedení mezinárodní platební karty, všechny kanály přímého bankovnictví, příchozí korunové platby a odchozí platební transakce zadané elektronicky.

Výběr z cizího bankomatu je za 30 Kč a v ceně je pouze jedna platební karta.

<chart id=„1“></chart>

Vyplatí se účty s paušálním poplatkem?

Odpověď na tuto otázku je nesnadná. Hodně záleží na samotném klientovi a tom, jak často a efektivně služby své banky využívá. Klientovi, který si párkrát za měsíc vybere část výplaty v bankomatu a dává si kvůli vysokým poplatkům moc dobrý pozor na to, aby nevybíral z bankomatu cizího, ne. Naopak klientům, kteří často využívají rozmanité služby, může přijít paušální poplatek vhod.

Ať tak či tak, klient se však musí stejně přizpůsobit té či oné bance. I v případě účtu s paušálním poplatkem u GE Money Bank například zůstávají platby za transakce provedené na pobočce a cena za výběr z cizího bankomatu (35 Kč), které se můžou prodražit.

Pomoc s přestupem z jiné banky je rozhodně zajímavá věc, nicméně takové pomoci jsou otevřené i ostatní banky, když je o to klient požádá. Samozřejmě v rámci platné legislativy ČR. Pro vykomunikování stávající banky musí klient stejně zajít na její pobočku nebo napsat plnou moc osobnímu bankéři nové banky.

Anketa

Myslíte si, že paušální poplatky jsou správné?

50 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 2. 2007 22:57