Spočítejte si...

Zavřít

Testovali jsme za vás: jak se nakupuje v novém e-shopu řetězce Tesco?

Řetězec Tesco spustil e-shop, přes který si můžete objednat nákup až domů. Vyzkoušeli jsme ho za vás.

Řetězec Tesco nabízí svým zákazníkům od 6. ledna možnost nakoupit si přes e-shop a nechat si zboží dodat až domů. Služba je zatím dostupná pro obyvatele Prahy a blízkého okolí. Vyzkoušeli jsme novinku za vás.

Zatím jen pro Prahu

Služby e-shopu mohou využít zatím jen Pražané a ti, kteří bydlí v dojezdové vzdálenosti 40 minut od Prahy. Celkově se jedná o území o rozloze přibližně 500 km2. Pro představu službu mohou využít i zákazníci z Roztok, Rudné, Dolních Břežan, Jesenice, Úval, Líbezníce, Hostivic a Černošic,  vysvětlila serveru Měšec.cz Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco Stores s tím, že zákazník si může ověřit dostupnost služby na https://prihla­seni.itesco.cz/, a to zadáním PSČ do tabulky, na kterou se dostanete přes odkaz „ověřte si dostupnost dodání“ v modrém poli.

V budoucnu by se měla služba rozšiřovat i pro další města. Která přijdou na řadu jako první, to společnost Tesco Stores neupřesnila.

Lepší ceny nečekejte, akcí využít můžete

Na dotaz, zda budou ceny v e-shopu nižší než v prodejně, jsme obdrželi negativní odpověď. Může to být i tím, že se zboží do domů zákazníků nerozváží ze skladu ale ze třech vybraných pražských hypermarketů na Zličíně, v Letňanech a na Skalce.

Na druhou stranu pokud je nějaké zboží v akci, uvidíte ji i v e-shopu přímo u položky.

Začínáme

Přímo na e-shop se dostanete odkazem z hlavní strany na webu www.itesco.cz přes box „Potraviny online“. Před samotným nákupem je potřeba provést registraci na webu zadáním svého e-mailu. Link s potvrzením registrace či ověřením totožnosti ale ve schránce své elektronické pošty nehledejte, žádný nepřijde.

Pak budete přesměrováni na stránku, kde zadáte údaje o své adrese. Nenechte se zmást, že další pole kromě prvního nelze vyplnit. Po každém zadání totiž musíte údaj potvrdit. Pak je nutné ještě vyplnit „přezdívku“, resp. označení registrovaného účtu, který bude fungovat pro zadanou adresu, a jeden telefonní kontakt.

Na další obrazovce zadáte další osobní údaje, své heslo pro přihlášení, číslo vaší karty Clubcard a dokončíte registraci. Poté budete moci již přímo na „online prodejní plochu“. Je trochu škoda, že neregistrovaným návštěvníkům webu je přehled o jednotlivých položkách, které e-shop nabízí, zapovězen.

Než začnete, všimněte si ještě odkazů vpravo nahoře, přes které se můžete dostat do sekce moje objednávky, změnit jazyk stránek nebo napsat hodnocení e-shopu. Pod touto částí naleznete i hledáček, který se vám bude hodit při nákupu.

Nákup v e-shopu

Nakupování můžete začít přes modrou lištu, kde je zboží tříděno do tematických celků. Vzhledem k celkovému počtu položek by si e-shop zasloužil minimálně možnost filtrace výrobků. Tedy například podle značky nebo ceny.

Například pokud chcete vyhledat svůj oblíbený ochucený jogurt, musíte se probrat 168 produkty. Posloužit může hledáček, ten ale nabídne všechny výrobky zadaného názvu. Pokud tedy zůstaneme u ochucených jogurtů a budeme hledat výrobek určité značky, zobrazí se ve výsledcích i jogurty bílé, ochucené tvarohy nebo třeba mléčný nápoj a i přes filtraci přes název se musíte probírat několika desítkami jednotlivých položek.

U jednotlivých položek pak nejsou ani bližší informace o složení či nutričních hodnotách.

Kromě záložky potraviny je hned vedle k dispozici záložka „Oblíbené“, do které vy sami ale nemůžete přidávat libovolné položky. Zobrazí se všechny ty, které pořídíte při nákupech, další editace není možná.

Přehled o nakupovaných položkách naleznete v boxu na pravé straně, kde si můžete zkontrolovat a případně změnit i místo dodání.

Čas a cena dodání

Na pravý box se zaměřte i v případě, že už máte nakoupeno a chcete určit čas doručení. Ten můžete nastavit od 10 do 22 hodin, s dodávkou počítejte vždy den po nákupu. Budete-li objednávat zboží až večer, může se stát, že některé termíny dodání už nebudou k dispozici.

Čas dodání je stanoven vždy na 2hodinové rozpětí. Při testování byl nákup dodán ve stanovené lhůtě.

Po dokončení objednávky si můžete nákup ještě zkontrolovat ve své e-mailové schránce, kam obdržíte přehled s nakoupenými položkami a čas a místo dodání.

Pokud jste si nákup rozmysleli, máte šanci ho stornovat. Můžete tak ale učinit nejdéle do 23 hodin v ten den, kdy jste objednávku odeslali.

Jak ukazuje obrázek, za dovoz zboží až k vám domů zaplatíte 99 Kč. Zboží je dodáno v igelitkách, které společnost Tesco nedávno zpoplatnila 1 Kč. V tomto případě ale igelitky neplatíte. Úsměvné je, že ve svých prodejnách se společnost odvolává v souvislosti se zpoplatněním na životní prostředí s tím, že máte uvažovat, zda k odnesení nákupu opravdu potřebujete tolik tašek.

Když si necháte dovézt nákup domů, za tašky nic neplatíte, ale ekologická politika zde příliš neplatí. Může se vám totiž stát, že dostanete každé jablko v samostatném igelitovém pytlíku a ještě v samostatné igelitové tašce. Sice za tašky ušetříte, ale s ekologií nemá toto velkorysé balení nic společného.

Při dodání vám řidič umožní, abyste si všechny položky nákupu zkontrolovali s výpisem zboží, který jste na e-shopu zadali. Informuje vás také o tom, zda nějaké zboží nebylo k dispozici a nabídne náhradu v podobě nejbližší možné alternativy. Pokud se vám navíc nějaké zboží nezdá, můžete ho poslat s řidičem zpět na prodejnu a nic za něj neplatíte. Typicky se to může stát u ovoce a zeleniny, která se vám nezdá dost čerstvá (při testovacím nákupu jsme byli s výběrem spokojeni) nebo si například všimnete, že u jogurtů zítra končí trvanlivost (opět se nám při testování nestalo). 

Kromě plýtvání s taškami ale nelze nic vytknout. Zboží bylo dodáno v taškách podle druhu, tedy mražené od chlazeného, pečivo zvlášť a příjemně překvapil i aktivní přístup a příjemné vystupování zaměstnanců, kteří nákup doručují.

Placení jen kartou

Zaplatit za zboží můžete pouze platební kartou. A to buď už při objednávce, nebo při dodání přes platební terminál u řidiče, kdy ale počítejte s dalším poplatkem 20 Kč navíc.

Při platbě hned po objednání ale posíláte údaje o své platební kartě přímo obchodníkovi a ne přes bránu 3D-Secure. Důvod je prostý. Částka za nákup by se v rámci systému 3D-Secure strhla hned. V tomto případě je ale potřeba se stržením peněz počkat na dobu až zboží převezmete, protože pokud by nákup obsahoval nějaké náhradní položky s jinou cenou nebo byste nějaké zboží vrátili, částka za nákup nebude stejná jako při objednávce.

Mluvčí Eva Karasová navíc pro náš sesterský server Podnikatel.cz uvedla, že údaje o platebních kartách jsou enkryptovány způsobem, který odpovídá nejvyšším standardům podle RSA a společnost Tesco nebude ukládat CSC informace, tedy 3místný kód ze zadní strany platební karty.

Zhodnocení

S testovacím nákupem jsme byli spokojeni. Zboží bylo dodáno včas a v dobré kvalitě, dobrý dojem nepokazil ani profesionální přístup pracovníků, kteří nákup dodávají.

Nákup v hodnotě jedné stokoruny asi na tomto e-shopu kvůli ceně dodání zadávat nebudete. Služba se ale může vyplatit při větších nákupech, kdy se zásobíte některými surovinami na celý měsíc (klasicky mouka, mléko, cukr, brambory a další zboží, které výrazně ovlivňuje váhu nákupu)  a stejně byste si pro nákup dojeli autem a utratili za benzin, nebo vůz nevlastníte a nechcete se při velkém nákupu ztrhat.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 6. 2012 21:36