Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Těhotná a nezaměstnaná? S mateřskou nepočítejte

Anonym
Anonym (neregistrovaný) ---.math.cas.cz
15. 2. 2010 10:31 Nový

Účast na nemocenském pojištění

celé vlákno

„Stejný problém čeká také na studentky, protože doba studia neznamená účast na nemocenském pojištění,“ upozornila server Jana Buraňová z ČSSZ.

Tato věta je podle mě zavádějící až nepravdivá, viz Zákon č. 187/2006 Sb., paragraf 32, odst. (4).

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/nemocenske-pojisteni/cast3h4.aspx

Konkrétně, do oněch 270 dní účasti na nem. pojištění se započítává mimo jiné doba studia, pokud bylo úspěšně ukončeno před podáním žádosti o PPM, a také rodičovská dovolená.

gabinak aura:97
15. 2. 2010 11:17 Nový

Re: Účast na nemocenském pojištění

celé vlákno

Dobrý den, stav, který popisujete platil do 1.12.2009. Ten den totiž vešla v účinnost novela zákona o nemocenském pojištění, která vylučuje dobu studia z náhradní doby. ČSSZ k tomuto na svých stránkách mj. uvádí: „Do okruhu nemocensky pojištěných osob již nebudou patřit studenti a žáci, osoby zařazené k pravidelnému výkonu prací ve vazbě a společníci a jednatelé společnosti s ručením omezeným a komanditisté komanditních společností, jestliže mimo pracovněprávní vztah vykonávají pro ni práci, za kterou jsou touto společností odměňováni.“

Proto samotné studium neznamená účast na nemocenském pojištění. Jiný případ by byl, pokud by studentka pracovala zároveň jako zaměstnanec, OSVČ (a dobrovolně by pojištění platitla) nebo na dohodu o pracovní činnosti.

S pozdravem Gábina Klimánková

Romca 77
Romca 77 (neregistrovaný) ---.internetbox.cz
12. 10. 2010 19:38 Nový

Re: Účast na nemocenském pojištění

celé vlákno

Dobrý den a rodičovksá dovolená se tedy do těch 270 dnů počítá? Děkuji, Kočařová Romana.

MMN
MMN (neregistrovaný) ---.kolej.mff.cuni.cz
15. 2. 2010 15:52 Nový

Není pro studentky nejlepší alternativou živnosťák?

celé vlákno

Osobně si myslím, že nejlepší způsob, jak získat mateřskou, je pro studentky vyřídit si živnosťák a přihlásit se k nemocenskému pojištění. Živnost mohou mít jako vedlejší výdělečnou činnost a soc. a zdrav. pojištění nemusejí platit; přitom mohou dostávat maximální PPM.

gabinak aura:97
15. 2. 2010 16:45 Nový

Re: Není pro studentky nejlepší alternativou živnosťák?

celé vlákno

Ano, je pravda, že pokud jako student budete vykazovat vedlejší činnost na živnostenský list, nemusíte kromě záloh na nemocenské pojištění platit nic dalšího.

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
23. 2. 2010 16:30 Nový

Re: Není pro studentky nejlepší alternativou živnosťák?

celé vlákno

Jenze to predpoklada aby si studentka okamzite kdyz po soulozi zasla na urad a vyridila zivnostak, protoze jinak tech 270 dni pred nastupem nestihne.

Btw. nejsem si jisty jestli to i tak nahodou nestihne, protoze na materskou se nastupuje 6 az 8 tydnu pred porodem.

H.
H. (neregistrovaný) ---.cec.eu.int
15. 2. 2010 16:09 Nový

Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Poridit si dite v dobe kdy nemam zadny nebo velmi maly prijem (tedy nejsem schopna postarat se ani o sebe) muze opravdu jen blazen.
Opravdu nechapu zeny, ktere treba nikdy nepracovaly a rozhodnou se poridit si dite a ktere si vubec „dovoli“ stezovat si, ze nedostanou materskou.
Dostanou rovnou rodicak a mohou na tom byt paradoxne prvni dva roky temer stejne jako zena, ktera ma odpracovanych treba 10 let.
Podotykam ze nemam na mysli neplanovana tehotenstvi, ale zeny ktere se spolehaji na to ze to nejak dopadne nebo si poridi dite planovane v 18 a potom se strasne divi.

Patrik Chrz aura:93
15. 2. 2010 16:34 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

…nebo si najdou chlapa co vydělá dost pro oba a pak nějakou mateřskou neřeší :). Ideální je taková malá domáíi ZOO. Jaguár v garáži, tygr v posteli a vůl co to všechno platí :D. A pak nemá být tolik rozvodů, on na to ten vůl totiž obvykle dříve nebo později přijde.

Kateřina
Kateřina (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
16. 2. 2010 12:08 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

A kdo nutí toho vašeho tygra dělat děti? Je v-l proto, že není schopen v záchvatu sexu uvažovat. Takoví jaou po zásluze potrestáni.

Patrik Chrz aura:93
16. 2. 2010 17:33 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Omyl! Tygr a vůl jsou dvě rozdílné osoby. Tygr si jen užije. Vůl za to pak platí (kolikrát netuše, že ty děti ani nejsou jeho).

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
23. 2. 2010 16:35 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Dokonce to doslo uz tak daleko, ze se na gynekologii uz vubec neptaji na anamnezu otce. Protoze se stejne pocita s tim ze to bude velmi pravdepodobne nepravdivy udaj. Skoda jen ze se na testy otcovstvi zatim pohlizi skrz prsty. Stejne tak je skoda, ze kdyz se domely otec dozvi o tom ze dite neni jeho vlastni pozdeji nez pul roku od porodu nemuze zazalovat matku o nahradu skody a to jak citove tak financni a dokonce musi dal na takove dite platit.

P.S.: Testy otcovstvi stoji jenom sedum tisic, sou bezbolestne a myslim, ze je to daleko lepsi investice nez do jinych pojistek.

Patrik Chrz aura:93
24. 2. 2010 1:40 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Však je taky vidět, jak feministky vyvádějí, když se mluví o testech otcovství. Jak je to ponižování ženy, vyjádření nedůvěry,… . Ony moc dobře vědí… :)

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 2. 2010 22:58 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

JJ presne tak se na to zenske divaji. Docela mi trvalo presvedcit svoii pritelkyni ze je to proste otazka principu a ne neduvery. Tohle je proste tak dulezita vec, ze to nelze nechat na duveru. A navic jak rikal i odbornici tak zeny jsou schopny zatloukat milence i pred vlastni matkou a v podstate sou schopny lhat i sami pred sebou, to chlapi se milenkama spise chlubi. V takovem prostredi proste nelze dat na duveru, protoze je zcela prirozene, aby zena v takovem pripade nerekla pravdu. Totiz kdyby ji rekla, tak by ohrozila dite a to je tak uz zarizene ze to matky z principu neudelaji.

Patrik Chrz aura:93
25. 2. 2010 4:54 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Někdy se ženské s milenci i pochlubí. Tuhle jsem četl jak se jedna chlubila, že ze dvou dětí které „s manželem“ má, si ani u jednoho není jistá, že je manželovo :)

Myslím, že bychom zažili velké zemětřesení kdyby byly povinné zkoušky otcovství.

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
23. 2. 2010 17:02 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Otazka je k cemu ma slouzit Materska davka. Ma slouzit k tomu, aby sme meli jenom prestarle matky? Nebo ma nutit holky po skole jit do prace zkusit karieru, aby si to s tim ditetem radeji rozmyslely?

Od materske se take odviji doba rodicovske dovolena a jeji vyse. Z tojo je evidentni tlak na to, aby mlade zeny nerodily dokud sou mlade, ale proto aby nejprve vybudovaly karieru, dosahli urciteho platu a pak teprve si poridili jedno dite a to uz budou mit jako rizikove tehotenstvi.

To mi neprijde jako prilis vhodne.

H.
H. (neregistrovaný) ---.cec.eu.int
25. 2. 2010 10:56 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Rizikove tehotenstvi se uvadi jako tehotenstvi po 35. Pokud holka pocka treba do 25 nevidim na tom nic spatneho. Opravdu nevim proc nekomu platit velky prispevek proto, ze se rozhodne mit v 18 dite, ktere nemuze uzivit.

S.
S. (neregistrovaný) 212.80.83.---
12. 5. 2010 20:29 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Ano, ale je třeba si uvědomit, že většina mladých holek jde po střední na vysokou a vystudují standartně v 26 letech. Připočtěte si k tomu dobu hledání slušné práce, udržení se v práci a vypracování se na alespoň lehce slušně placenou pozici. Dítě se taky nenarodí hned a a nedej bože, když chce žena mít víc než jedno dítě. To se pak poměrně lehce dostáváme do rizikového těhotenství… To se pak divíme, že je tu více důchodců, na které mimochodem jde mnohem více peněz než na mladé matky.

zx34
zx34 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 11. 2010 12:35 Nový

Re: Pochopitelne - materska je nahrada usleho platu, ne socialni davka!

celé vlákno

Nektere komentare ne teto strance me fascinuji, je tolik ruznych pripadu a zeny se mohou dostat do tolika ruznych situaci, ze primarni zajem kazde normalni spolecnosti by skutecne melo byt financni zabezpeceni ditete( a tedy i nastavajici maminky) o to vic, ze tehotenstvi neni prochazka ruzovou zahradou hledat pri tom zamestnani je ukol hodny herkula ( zkusta jit na pohovor kdyz vam roste bricho). Ja sama jsem vystudovana vysokoskolacka s kvalitnim zahranicnim diplomem a znalosti nekolika jazyku, takze potencialne pro spolecnost prinosna ( a nikdy jsem prilis velky strach o karieru nemela), nicmene vlivem zivotnich zakrutu jsem se dostala do situace neplanovaneho tehotenstvi ve 30 letech, tedy cas idealni pro materstvi, narok na materskou nemam protoze nesplnuji onu podminku 270 dni ( zila jsem v zahranici). Tak co byste doporucili potrat? nebo zivoreni v prvnich letech zivota toho prcka?

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.miramo.cz
9. 8. 2010 21:28 Nový

Bacha na Karla Vlacha

celé vlákno

Budeli podnikat nebude mít pak třeba nárok na sociální stipendium ( 1600 kč/ měs. Samo to se netýká všech studentů Vš.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem