Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

Pista
Pista (neregistrovaný) ---.obce.c2net.cz
25. 10. 2010 1:27 Nový

Wuestenrot - 0.5 % poplatek pres internet

celé vlákno

Chtel bych se zeptat, kde se da potvrdit informace (sazebnik platny od 1.3.2010 nic takoveho neobsahuje) ze pri uzavreni smlouvy pres internet je poplatek jenom 0.5%. Vim ze takova akce byla, ale aktualne to nikde nevidim. Diky

gabinak aura:97
25. 10. 2010 8:35 Nový

Re: Wuestenrot - 0.5 % poplatek pres internet

celé vlákno

Dobrý den, informace pochází od mluvčí společnosti Wüstenrot - Heleny Duškové. Cituji: "Stavební spořitelna Wüstenrot zvýšila od 1. října u nově uzavřených smluv úrokovou sazbu z vkladů na 2,5 % ročně. Při uzavření smlouvy přes internet platí klient poloviční úhradu za uzavření smlouvy."

Paní Dušková zároveň také uvedla, že všechna zvýhodnění platí minimálně do konce tohoto roku. (ale máte pravdu, v sazebníku ani tiskové zprávě tato informace není. Ověřím ještě, zda se dá najít jinde na webu a dám sem echo)

Pěkný den, Gábina Klimánková

Pista
Pista (neregistrovaný) ---.obce.c2net.cz
25. 10. 2010 20:40 Nový

Re: Wuestenrot - 0.5 % poplatek pres internet

celé vlákno

Dobry den,

dekuji za informace a upresneni. V sazebniku to sice neni uvedene, ale lze to najit primo na strankach: http://www.wuestenrot.cz/co-vsechno-vam-nabizime/

Priste asi radsi nebudu ponocovat s Mescem:).

Hezky den/vecer

SocPredator
SocPredator (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 8:34 Nový

Zatím nic moc nabídky, čekám dál

celé vlákno

Přes prázdniny Wustenrot nabízel smlouvu zdarma na libovolnou CČ. Zdá se, že Liška a spol. ještě zcela nepochopili, co se od st. spoření bude očekávat. CČ 150000 je směšná, nechápu, proč bych tam na 2% a 6let ty peníze spořil.

Úrok zvedá jen Wustenrot, akci 2+2% alias "past na finanční negramoty" u pyramidy nepočítám. Je zkrátka vidět, že za nimi jsou mlaskavé banky :-)
Na aktualizaci RB si počkám, ale nečekám zázraky...

Petr
Petr (neregistrovaný) 65.197.242.---
25. 10. 2010 9:28 Nový

Re: Zatím nic moc nabídky, čekám dál

celé vlákno

Souhlas. Wustenrot udělal první OPRAVDICKOU akci. Založil jsem si v červenci SS na CC 300 tis. Kč, zaplatil poplatek 3000 Kč, který mi 30. srpna vrátili. Teď čekám, jak se vyvine legislativa a uvidím, jestli si ty 3 litry vyberu a s SS skončím, nebo budu spořit.

michals82
michals82 (neregistrovaný) ---.vtuo.cz
25. 10. 2010 17:29 Nový

Re: Zatím nic moc nabídky, čekám dál

celé vlákno

U Wustenrotu si ty 3000 Kč nevyberete, protože dle sazebníku zaplatíte poplatek za předčasné ukončení smlouvy 0,9% z cílové částky. U ostatních stavebních spořitelen by se dala cílová částka snížit na minimum a pak stavebko vypovědět, ale u Wustenrotu je ta nevýhoda, že mají stejnou sazbou 0,9% zpoplatněno i snížení cílové častky (je to 0,9% z rozdílu těch cílových částek, plus poplatek 0,9% z konečné cílové částky při předčasné výpovědi). Vám by tedy teoreticky zůstalo k vyplacení 300 Kč, ale pravděpodobně Vám budou zaúčtovány i poplatky za vedení účtu od toho července do data výpovědi, plus poplatek za výpis při ukončení smlouvy 30 Kč.

SocPredator
SocPredator (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 12:41 Nový

Re: Zatím nic moc nabídky, čekám dál

celé vlákno

Tak RB -> LOL ... už když to člověk chce, tak je jasne, že slevu nechce zadarmo. Pobavili :-)

PK
PK (neregistrovaný) 213.168.177.---
25. 10. 2010 10:30 Nový

Masovy odchod klientu

celé vlákno

NASTANE!

Neverim tomu, ze nenastane ubytek klientu. Vsichni cekaji, jak se vyvyne legislativa, ale vetsina lidi je pripravena smlouvy ukoncit. Min. vsichni ti, co maji bonusove smlouvy. Pri neukonceni by ztratili 2 roky sporeni ve forme srazkove dane.
Mam 3 smlouvy SS a vsechny jsem se rozhodl, diky zamyslenym upravam rusit. Modrou pyramidu zrusim do konce roku. pozitivum:,penize do 30dnu letos, dostanu stat. prispevek v polovicni vyssi - o zbytek se budu soudit, stat vuci me neuplatni 15 % srazkovou dan-mam bonusovou smlouvu.nevyhoda: prijdu o stat. podporu za rok 2011.
Dale mam CMSS kde podam 3 m. vypoved s min. navysenim CC o 20 000,- za coz zaplatim 200,- : dostanu stat. podporu ra roky 2010 a 2011, urokovy bonus bude pripsan v roce 2010 /cili nebude danen 15% sr. dani/ a celou castku dostanu vyplacenuv unoru 2011.

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.sscs.cz
25. 10. 2010 10:36 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

obavam se, ze nelze mit statni podporu na dvou smlouvach, vzdy je nutno vybrat pouze jednu (nedostanete statni podporu i na modrou pyramidu i na lisku za rok 2010)

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
25. 10. 2010 10:56 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Nejspíš to má na nějaký dítě, další z mnoha podpor rozvětvených rodin.

bob
bob (neregistrovaný) ---.oksystem.cz
25. 10. 2010 11:56 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

ŽÁDOST o staátní podporu lze mít třeba na 5 smlouvách na jednoho člověka. Akorát vám ve výsledku připíšou jen zákonné maximum.

Jinak by mě zajimalo o co se chce PK soudit. S kým? O co? Na základě čeho?

Všude se mele o tom, že ve smlouvách je slíbená státní podpora. Ano? Opravdu je tam ta cifra např. 4500 resp. 3000 Kč?

Copak se lze soudit o nějaké dotace/podpory? Prostě stát něco podporuje ale dle reklamy "vocamcaď pocamcaď". Podpora skončí a hysterické snahy o nějaké žaloby samozřejmě nikam nepovedou.

tom brava
tom brava (neregistrovaný) ---.inet3.cz
26. 10. 2010 9:35 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Pravidlo RETROAKTIVITy u podpor za rok 2010 je evidentně napadnutelné; u podpor za 2011 a dál už budeš vědět (pokud to stihnou panáčci do 31.12.10 uzákonit), že spoříš za takových a makových změněných podmínek...( a nehraje v tom roli, že nemáš smlouvu ze státem ale se spořkou, ta se odvolává na Zákon o SS a ten nemůže být měněn se zpětnou účinností)

U změny zdanění úroků je to právně čisté, neb se uplatní jen na úroky připsané od data platnosti+účinnosti změny v zákoně o dani..

Aknel
Aknel (neregistrovaný) 212.24.158.---
4. 11. 2010 9:54 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Státní podporu na dvou smlouvách lze mít pouze za splnění několika podmínek. Smlouvy musí být uzavřeny po 1.1.2004 a vklad na obou smlouvách dosahuje v součtu max.částku na SP. Př. Na smlouvu z r.2004 spořím 500Kč měs.a na smlouvu z r.2006 1000Kč měs. Potom je součet obou vkladů 1500Kč měs.a mám nárok na poměrnou část SP na každou smlouvu. Tj na každou se mi připíše 15% ročního vkladu. Toto nelze kombinovat u smluv uzavřených do 31.12.2003 a od 1.1.2004

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
4. 11. 2010 10:51 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Pokud se nemýlím, tak plnou státní podporu na dvou smlouvám může mít vdovec/vdova po smrti svého partnera. V tom případě přechází na pozůstalého manžela smlouva automaticky, mimo dědické řízení a se všemi právy včetně nároku na státní příspěk.

Méďa Béďa aura:47
5. 11. 2010 8:30 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Vklad mohu mít samozřejmě libovolně vysoký, ale nedostanu víc, než je max. státní podpora.

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.sscs.cz
25. 10. 2010 10:38 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

a jeste mam pocit, ze urokovy bonus se pripisuje az pry vyplaceni vkladoveho uctu, tzn. po trimesicni vypovedni lhute, takze ke zdaneni 15ti procenty toho bonusu dojde

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2010 18:31 Nový

Pocit je správný

celé vlákno

a proto u starých smluv s úrokovým zvýhodněním více než 1% byl rozumnější dát výpověď tak, aby výpovědní lhůta skončila v roce 2010.

PK
PK (neregistrovaný) 213.168.177.---
27. 10. 2010 15:27 Nový

Re: Masovy odchod klientu

celé vlákno

Omyl. Bonus si necham pripsat v roce 2010 /CMSS prechod na invest/a za rok 2011 jeste dostanu snizenou podporu.

Vinco
Vinco (neregistrovaný) 213.192.30.---
25. 10. 2010 11:16 Nový

Já (neregistrovaný) 109.107.200.--- Dnes 10:56

celé vlákno

Ještě jste asi neslyšel, že smlouvy o stavebním spoření se také běžně dědí. Sám mám také 3smlovy. Ale to nic, ke spoustě poznatků můžete ještě dotápat. Chce to jen chtít a nebýt líný.

pietro
pietro (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 11:41 Nový

marný boj

celé vlákno

Docela by mne zajímalo, kdo vloží peníze někam, kde je efektivní úroková sazba výhledově evidentně záporná. Navíc se ještě odhodlá sponzorovat ze svého formou poplatku za uzavření a následně vedení smlouvy. To vše za nejasných a složitých podmínek. Není jednodušší vložit peníze na 5-ti letý termínovaný účet, z něhož lze kdykoliv peníze vyzvednout, byť za cenu sankce v případě nutné potřeby?

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.sscs.cz
25. 10. 2010 12:07 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

kde by mela byt efektivni urokova sazba zaporna? na SS byla efektivni urokova sazba puvodne nekde u 10 procent, po prvnim omezeni statni podpory to spadlo k 6 procentum a nyni se to snizi ke 4 procentum a vzhledem k tomu, ze clovek ma uz pri uzavirani smlouvy o stavebnim sporeni deklarovany podminky pro uver s pevne danou sazbou dopredu, tak mi to prijde jako idealni ulozeni penez, ktere v budoucnu planuji vyuzit napr. k rekonstrukci

pietro
pietro (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 12:37 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

zahrnu- li předpokládaný postupný růst inflace, poplatek za vedení, poplatek za uzavření a fakt, že nic není pevně dáno, přijde mi to jako pěkně nevýhodné rozhodnutí. Mimochodem efektivní úroková sazba u stav. spoření nikdy nevykazovala hodnoty, které uvádíte. Zřejmě máte na mysli nominální deklarované hodnoty bez započítání inflace, poplatků atd. Je to stejně průhledný trik, jako pásmové úročení u některých bank, spořicí účet s povinností vysolit kupř 200,- Kč za běžný účet, nebo "výhodný" úrok 2% při inflaci 3% a to nejlépe ještě s výpovědní lhůtou!

troma
troma (neregistrovaný) 94.74.229.---
25. 10. 2010 12:51 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Nemá na mysli nominální, ale skutečný úrok. Jenže ono je lepší chytračit a prd vědět, že. Nemluvě o tom, že peníze na stavebko se dají prvně prohnat spořicím účtem, takže úročení je pak zas o něco vyšší. Chce to víc myslet, míň hysterčit.

pietro
pietro (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 13:31 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

tedy teď jste mne rozesmál. Finance jsou pro Vás totéž, co zahrádka nebo vaření pro mne. Vidím, že nechcete přijmout fakt reality a máte propracované vlastní technologie "zhodnocování". Tak hlavně ať Vás v budoucnu nezklamou. A máte pravdu, je lepší prd vědět, člověk je pak asi spokojenější.

troma
troma (neregistrovaný) 94.74.229.---
25. 10. 2010 15:47 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Důležité je, že tobě je jasný vývoj ekonomiky na x let dopředu, jen divím se, že si raději nepředstavíš výherní čísla do sportky.

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.243.broadband6.iol.cz
25. 10. 2010 18:03 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

to, co jsem uvedl vyse, je efektivni urokova sazba vcetne poplatku, schvalne si to spocitejte (pisete velice odborne, tak by to pro vas nemusel byt problem ;) ... jinak poplatek za uzavreni lze sehnat nulovy (napr. internet u burinky)

TVK
TVK (neregistrovaný) ---.ludik.cz
25. 10. 2010 18:25 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Bohužel realita je v průměru s bídou polovině čísel, která uvadíte. Původní SS mělo nominální výnos v 5-ti letém cyklu při optimální úložce 12-14% p.a., ale proti tomu stála průměrná inflace 9% ročně (´94-´98). Po první změně byl výnos 6,97% p.a., alespoň takhle to uváděly spořitelny, proti tomu průměrná inflace 3% (´03-09).Vše ale bez jakýchkoliv (a dříve až na výjimky a mimořádné akce naprosto běžných) poplatků, které výnos sráží až o procento dolů. A dále výnos padá tím, jak člověk přespořuje minimální vázací dobu ...

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
26. 10. 2010 7:15 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

No, ale v 98-02 ten efektivní výnos byl 10%, nebo ne?

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.sscs.cz
26. 10. 2010 10:55 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

inflace je stejna at mate produkt, jaky chcete :) uvedena cisla jsou v poradku

hugo
hugo (neregistrovaný) 89.190.74.---
16. 11. 2010 21:55 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

reálná efektivita po odečtení poplatků za uzavření a vedení tak max. 3,5% a to vše s úvazkem na min. 6 let.

Roman
Roman (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
25. 10. 2010 17:54 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Třeba proto, že hodlá v budoucnu čerpat řádný úvěr. Z toho důvodu mám i já stavební spoření snad celých posledních 10 let, kdy jsem průběžně zvyšoval cílovou částku. Úrok na úvěru 3,7 % mi hypotéka nedá (kdybych chtěl fixaci třeba na 7 let, což je přibližně splatnost řádného úvěru). Z toho důvodu mi bylo vždy jedno, jaký mám úrok (směšné 1 %) nebo jaká je státní podpora. Já mám stavební spoření vyloženě kvůli nízkému úroku boucího řádného úvěru (meziúvěr čerpat nehodlám).

TVK
TVK (neregistrovaný) ---.ludik.cz
25. 10. 2010 18:46 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Tohle bylo racionální před těmy 10 lety, kdy byly úroky z hypoték 2x vyšší než úroky ze SS. Dnes se úroky z hypo a řádných úvěrů prakticky srovnaly, resp. nějaký reálný rozdíl v řádu do jednoho procenta p.a. vztažený na řádný úvěr (předpokládám do výše 0,5M?) je naprosto zanedbatelný.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
26. 10. 2010 7:18 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Ale úvěr ze SS má i jiné výhody, třeba možnost mimořádné splátky kdykoliv a zadarmo. Pro člověka s nepravidelnými příjmy toto může být zcela zásadní výhoda.

TVK
TVK (neregistrovaný) ---.ludik.cz
26. 10. 2010 18:21 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Tyhle výhody už několik let lze mít i u hypo, stejně jako třeba vyřízení bez poplatku, vedení bez poplatku nebo bilancování hypo účtu kreditním účtem (žádné "dvojí" peníze jako u SS). Takže rozdíl mezi hypo a SS je momentálně zanedbatelný a nelze jednoznačně říct, co je obecně lepší ...

PK
PK (neregistrovaný) 213.168.177.---
27. 10. 2010 15:25 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Presne tak.SS mam na tatu, syna, dedu. Takze je r.c. vzdy jine. Soudit se budu u ustavniho soudu. 50% dan je obchazeni zakona o SS. Ten mi garantuje po splneni podminek 4500,- a ne 2250,-

Méďa Béďa aura:47
27. 10. 2010 16:27 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Nebyl by odkázek na tu garanci?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
29. 10. 2010 7:02 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Garance ve smyslu paragrafovaného znění asi nikde není, na druhou stranu je to ovšem obejítí zákona a pokud to ÚS posvětí, tak už si člověk nebude moci být jistý žádnou dávkou od státu - místo zrušení na ni zavedou 100% daň a papírově to bude v pořádku.

Jsem na tio rozhodnutí ÚS zvědavý....

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
1. 11. 2010 15:00 Nový

Re: marný boj

celé vlákno

Navíc, jak jsem si uvědomil dodatečně, pokud to u ÚS projde, tak to otvírá státu zadní vrátka k tomu, jak se vymanit z libovolných závazků - prostě na plnění svého závazku uvalí 100% daň a vezme si vše legálně zpátky. Až to uplatní třeba na výplatu státních dluhopisů, to bude hukot.

jjj
jjj (neregistrovaný) 118.218.181.---
25. 10. 2010 15:30 Nový

Re: Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

celé vlákno

To Pietro:

Proc argumentujete u SS inflaci a u 5leteho terminovaneho vkladu ne ???

troma
troma (neregistrovaný) 94.74.229.---
25. 10. 2010 15:43 Nový

Re: Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

celé vlákno

Protože je jelito, který se snaží a snaží a snaží přesvědčovat o tom, jak je úžasný.

pietro
pietro (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 17:02 Nový

Re: Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

celé vlákno

Inflace snad plati obecně, ne? Ale při jejím růstu mimo předpokládané hranice peníze ze stavebka nevytáhnete, kdežto z termíňáku ano. Nemluvě o faktu, že úrokové sazby se přizpůsobí, byť se zpožděním. Takže na stavebku klidně mohou peníze ležet za 2,5% fix 6 let, zatímco na ročním termíňáku bude třeba 5%. Pošklebky typu to troma o predikci vývoje ekonomiky jsou skutečně konstruktivní. Tak naplno: jen ekonomický ignorant může čekat deflační nebo dlouhodobě stabilizovaný vývoj sazeb ve chvíli, kdy vlády obecně sypou peníze do oběhu ve snaze si zlevnit splácení státního dluhu a ještě daní a zdražují co jde! Doufám, že dvoumístná inflace v dohledné době nebude, ale i inflace 4% je pro fixem 2,5% vázané vklady nepříjemná.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 18:30 Nový

To Pietro

celé vlákno

Je těžké se bavit s voliči ČSSD a klienty České spořitelny. Ostatní tuší, že SS bude mrtvola a podmínky, které se značným zpožděním stavební spořitelny dávají tomu jen nasvědčují. Myslící klient, který má po vázací době a úrokové zvýhodnění 2% dal dávno výpověď. Ti informovaní to stihli i do června. Ti co se těší na řádný úvěr se také nemusí dočkat. Jsem zvědav jestli je mateřské banky založí, když si tím konkurují u dražších hypoték.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
26. 10. 2010 7:26 Nový

Re: Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

celé vlákno

Hm, a vy znáte nějaký termínovaný vklad s proměnnou úrokovou sazbou? Ta sazba je fixní po celou dobu trvání vkladu, stejně jako u SS (namátkou se koukněte třeba na terminovaná vklady KB a RB, kde to je naprosto jasně uvedeno). Ale možná si to pletete s jiným typem depozitních produktů.

pietro
pietro (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2010 11:21 Nový

Re: Stavební spořitelny bojují o klienty. Zvyšují úroky, odpouštějí poplatky

celé vlákno

Znám, ale je to pro vyšší objem prostředků, ne pro běžného klienta. To ale není pro náš případ podstatné. Jde snad o to, otevřít si kupř. termíňák na rok za slušnou fixní sazbu a mít poté volný prostor pro další postup dle vývoje na trhu. U mne je KB, RB a ČSOB na černé listině (mé interní). A to z důvodu nulové flexibility směrem k privátní klientele a jejich přístupu. ČSOB navíc za pokus mne podvést modifikovanými kurzy při devizových operacích. Ostatně tyto banky se profilují spíše pro korporace, takže bych koukal jinde.
Pokud jde u SS klientovi o úvěr, sazby se v současné době na trhu poměrně srovnaly ( bylo již uvedeno v jiném příspěvku ), takže půvab výhodného úvěru z dob minulých už vyprchal. Navíc může vstoupit do hry fakt, z jakých zdrojů budou tyto úvěry financovány, pokud řada současných klientů přehodnotí dosavadní "výhodnost" a nové se nepodaří v patřičném množství přesvědčit. Jistě tyto zdroje nebudou dotovat mateřské banky, jak trefně napsal Pavel.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2010 18:48 Nový

Alternativa SS

celé vlákno

Každý má jiné potřeby. Nicméně klient, který měl SS pouze jako spořící produkt a dík státní podpoře 4500 a úroku 2+2 nebo 2+1 si jej držel i přes klesající výnosnost 7 let může zvážit diverzifikaci prostředků do záložen typu Unibox, Artesa, Metropolitní družstvo nebo AXA, ING apod. a to formou spořících účtů nebo krátkodobějších termínovaných účtů (1 max. 2 roky) s výnosem velmi podobným současným SS ale daleko vyšší disponibilitou. Rizikovost se dík současné změně v pojištění významně snížila. Úrokovou sazbu pak mám fixovánu na poměrně kratší období, což v současné finanční situaci považuji za výhodné.

Milan
Milan (neregistrovaný) 93.99.193.---
25. 10. 2010 16:42 Nový

Zvýhodnění starých smluv

celé vlákno

Jestli dobře koukám, tak nově nabízené "výhody" se týkají zejména nově uzavíraných smluv. Nějak tam nevidím nic moc pro nás, kteří budeme přemýšlet, jestli své několikaleté úspory ve SS nechávat či nikoliv. Což asi pro schopnost st. spořitelen poskytovat úvěry (a tím i přežít) bude podstatnější, než těch pár nově vložených korun.
Očekával bych tedy lepší úrok z vkladů i u existujích smluv - aspoň o pár desetinek.
Uvidíme ....

hmm
hmm (neregistrovaný) ---.243.broadband6.iol.cz
25. 10. 2010 18:00 Nový

Re: Zvýhodnění starých smluv

celé vlákno

ono neni kam moc zvysovat ... uz 2 procenta jsou v tuto chvili dosti ambiciozni projekt, kdyz vezmeme v uvahu, ze CNB udava 0.75 %
pokud nejaka stavebka zvysuje urokovou sazbu u vkladu, tak bych u ni videl spis problem v nedostatku likvidity a nebo velkemu uprku stavajicich klientu se svymi vklady

Host
Host (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
25. 10. 2010 20:05 Nový

Re: Zvýhodnění starých smluv

celé vlákno

Těch vašich 0,75% je denní repo sazba a st. spoření je na 6 let. Jablko vedle hrušky

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.sscs.cz
26. 10. 2010 11:03 Nový

Re: Zvýhodnění starých smluv

celé vlákno

vzhledem k tomu, ze pri pripadnem nedostatku zdroju si banky pujcuji na mezibankovnim trhu za sazby, ktere se celkem priblizuji sazbe CNB, tak az tak mimo neni

Milan
Milan (neregistrovaný) 93.99.193.---
1. 11. 2010 12:07 Nový

Re: Zvýhodnění starých smluv

celé vlákno

No a právě z výše uvedených důvodů může k nedostatku zdrojů na straně SS v dohledné době docházet. Tím se bude zvyšovat podíl zdrojů získávaných na mezibankovním trhu, což pro SS moc ziskové nebude. A jsme zase u původní myšlenky - SS by se měly snažit udržet i stávající střadatele - tedy hledat nějaký rovnovážný stav. A ten bude za nových legislativích podmínek patrně o kousek jinde, než doposud.

TVK
TVK (neregistrovaný) ---.ludik.cz
25. 10. 2010 17:53 Nový

Výpovědi teprve přijdou

celé vlákno

To, že počet výpovědí není velký, bych přisuzoval i tomu, že ten, kdo by chtěl SS vybrat a neudělal tak v létě, si už prostě pár měsíců počká a protáhne si to přes Nový rok. Protože proč dostat peníze v říjnu/listopadu, když při výběru po Novém roce je možnost získat ještě při "celoročních" vkladech na pár týdnů nebo dokonce jen dní příspěvek za 2010 a 2011,sic snížené? Takže ti, co takhle postupují, dávají teprve teď v říjnu výpovědi, a komentující spořitelny tohle ve statistikách ještě nemají ....

miki
miki (neregistrovaný) ---.246.broadband11.iol.cz
26. 10. 2010 15:56 Nový

Re: Výpovědi teprve přijdou

celé vlákno

Já si to taky myslím. Taky mi chybí dospořit do cílové částky cca 1 rok, tak to doplatím po novém roce a vypovím... získám další podporu, jak píšete....úrokové zvýhodnění sice bude zdaněné 15%, ale to se v mém případě bude jednat o stakoruny.

PK
PK (neregistrovaný) 213.168.177.---
27. 10. 2010 15:40 Nový

Re: Výpovědi teprve přijdou

celé vlákno

Naopak hluboce se mylite. Spocitekte si to. V mem pripade, kdybych vypovedel smlouvu a v roce 2011, tak bych dostal ss 2250,- , ale zaplatil bych srazkovou dan z uroku 3700,- Takze pro me je to jasne, vypovezeni jeste letos.

miki
miki (neregistrovaný) ---.246.broadband11.iol.cz
28. 10. 2010 17:04 Nový

Re: Výpovědi teprve přijdou

celé vlákno

To se právě nemýlím, za letošek úroky nezdaní (připsané budou 31.12.2010), zdaní se st. podpora za 2010. Já mám málé úrokové zvýhodnění, takže mi strhnou v případě výpovědi příští rok cca 300Kč (15% daň), ale oproti tomu dostanu za 2011 další cca 2000Kč na státní podpoře.(pokud tedy bude platit, že při vkladu za celý rok např. v lednu) dostanete statní podporu. Nehledě na to, že u RB mají 3 měs. výpověĎ, takže by se mi to úrokové zvýhodnění stejně zdanilo.Takže vyčkám do ledna, vložím a pak vypovím. Situace je jiná u Modré pyramidy, kde mi dali výpovědní lhůtu u Bonusové smlouvy cca 5 týdnů, takže by v prosinci mělo být vše (krom st. podpory za 2010) na účtě. Každá st.spoř. má trochu jiné podmínky a každá smlouva je jiná.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2010 18:57 Nový

Re: Výpovědi teprve přijdou

celé vlákno

Nevěřte všemu co SS do éteru pustí. V okruhu mých známých jsme v červenci diskutovali ekonomickou stránku i stabilitu SS a všichni dali do konce srpna výpověď aby se vyhnuli zdanění úrokového zvýhodnění. Staré smlouvy se totiž moc nevyplatí a nad vodou je držela státní podpora 4500. Kdo to nestihl nemá kam spěchat. Ovšem je otázka jaká bude likvidita pokud se pohne další masa klientů. Spořitelny mohly učinit několik vstřícných kroků, ale neudělaly to. Asi si myslí, že se klienti na nic nezmůžou kromě obvyklého nadávání.

Jacinda
Jacinda (neregistrovaný) 193.84.36.---
26. 10. 2010 16:15 Nový

Modrá pyramida

celé vlákno

Až na to, že poplatek je 1% z cílové částky, tzn 10 000...to ten trapný úrok 2% nepřekročí...do­myslete si to sami,jeslti se to vyplatí

Faust
Faust (neregistrovaný) ---.onyx.cz
27. 10. 2010 22:11 Nový

Rušení starých SS bonus 2+2% je ted nevýhodné, propočítáno opakovaně.

celé vlákno

Mám velmi starou smlovu SS o úročení 2+2% bonus + 1% bonus z CC.Propočítal jsem min. novou 15% dan a vychází mě zaplacení i s úroky za příští rok min. 2500 dan.(vč.eventuálně zdaněných všech bonusů)
Avšak díky 2% bonusu jen za příští rok získám 3000 bonus + navíc 750kč z staré zdaněné SP(50% z 4500 a rozdíl oproti letošním 3000)
Dále čistý úrok 3,4% (po zdanění) mě nenabídne nikdo.(z pojištěných u FPV)
Navíc vážně uvažuji že od příštího roku na smlově zruším státní podporu úplně a budu spořit jen minimálními vklady 0,3% a tím mohu spořit o rok déle než dospořím CC a tímto získám na luxusním úroku maximum. )))
Státní podporu můžu převést na novou vybranou nejvýhodnější smlouvu.
Jinak stále není na 100% jistý výsledek platnosti všch změn a ted už je na 3měsíční výpověd pozdě, spořitelny jen nabízí vyplacení do měsíce,ale jen při uzavření následné smlouvy= pro klienta nevýhodné.

PK
PK (neregistrovaný) 213.168.177.---
28. 10. 2010 9:53 Nový

Re: Rušení starých SS bonus 2+2% je ted nevýhodné, propočítáno opakovaně.

celé vlákno

pokud mas bonusovou smlouvu tak modra pyramyda mi pripise penize do 3 tydnu bez uzavreni nasledne smlouvy a CMSS do 1 mesice. Predevcirem jsem dal vypoved.

Faust
Faust (neregistrovaný) ---.onyx.cz
28. 10. 2010 10:04 Nový

Re: Rušení starých SS bonus 2+2% je ted nevýhodné, propočítáno opakovaně.

celé vlákno

Jenže standartní výpovědní doba dle smlouvy je 3 měsíce!
Pokud ti vyplácí peníze ze SS do měsíce,(a dokoce bez uzavření následné smlouvy) tak je to jen jejich dobrá vůle a možná kalkulace toho, že alespon už nebudou must následující rok vyplácet celkem extrémí úroky clekem 4% z vysoké naspořené částky klidně i 8-10 000....
Já mám starou smlouvu Hypo ss -dnes RB a ti jsou pěkně vyčůraní a zkoušejí to na mě různě.V srpnu dopis od ředitele o "výhodné" nabídce vypacení dosaženého bonusu(bez letoška) a navýšení CC(tím zrušení dosavadního zvýhodnění)
Ted však nastala smršt "výhodných" nabídek od zvýšení CC až po okamžité vyplacení všeho i komplet bonusů, ale jen při uzavření "výhodné" následné smlouvy s uhrazením poplatku 1% z CC a následném bonusu 1000-1500, což je tak výhodné jen pro SS.Některé SS již totiž standartně nabízí nové SS bez jakéhokoliv poplatku s uzavřením přes net(bez ulísného provizního prodejce)

JJ
JJ (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 11. 2010 0:13 Nový

Pozor na Modrou pyramidu! Nevyplácí státní podpory

celé vlákno

Měl jsem u Modré pyramidy stavební spoření uzavřené dne 19.12.2002, celý vklad 18.300 Kč na letošní rok jsem poukázal na své stavební spoření 7.1.2010 a 29.3.2010 jsem podal žádost o ukončení stavebního spoření,které mi písemně potvrdili z centrály 31.3.2010. Mají zvláštní výpočty délky výpovědní lhůty,výpovědní lhůtu 3 měsíce prodloužili o 1 den a místo ukončení smlouvy k 30.6.2010 ukončili k 1.7.2010 a částka ze stavebního spoření mi byla připsána na mém bankovním účtě 2.7.2010. Podle zákona č. 96/1993 Sb.ze dne 25. února 1993 o stavebním spoření a státní podpoře ze stavebního spoření, § 11
Poskytování státní podpory odst. 3. Stavební spořitelna požádá vždy k 30. červnu kalendářního roku o zálohu státní podpory pro ty účastníky, kteří v prvním pololetí téhož roku ukončili stavební spoření. Já peníze od Modré pyramidy neobdržel, na dotaz proč, mi odpověděli, že je dostanu až v dubnu 2011. Má příbuzná letos také vložila celý vklad na stavební spoření začátkem ledna 2010 a také v první polovině roku ukončila své stavební spoření u Stavební spořitelny Raiffesen a dne 3.10.2010 obdržela na svém bankovním účtě celou státní podporu na r. 2010ve výši 4.500 Kč. Jak je možné, že jiná spořitelna státní poporu za letošní rok u ukončených smluv v první polovině t.r. vyplácí a druhá ne ? Zadržuje snad Modrá pyramida výplaty státních podpor svých klientů? Nebo je přiznává neoprávněně jiným?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
3. 11. 2010 7:02 Nový

Re: Pozor na Modrou pyramidu! Nevyplácí státní podpory

celé vlákno

Tam jde o to, že smlouva skončila 1.7, tedy až v druhém pololetí. SS nic nikomu nezadržuje, ale měl jste se už předtím zajímat, proč je smlouva ukončena až k 1.7. a ne k 30.6., jak říká zákon, Teď už je pozdě bycha honit.

Jsou i serióznější SS. Já když jsem u Wuestenrotu končil smlouvu k 30.6. tak jsem toho 30.6. měl už peníze na účtu.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem