Chyba hned v nadpisu. Regulovat nechce stát, ale pojišťovny.
A osobně si myslím, že by stát regulovat měl, ale v jiných oblastech. Kvalita potravin, ochrana slabých.... ale v žádném případě by se něměl neplést mezi dva silné žraloky, pojišťovny a prodejce.
Ba dokonce by měl stát ze současných pozic ještě ustoupit, a zrušit daňové zvýhodnění 12.000 Kč ze základu daně na IŽP. To bylo zjevně prvotní příčinou, proč se na to sesypali žraloci.
Pořád dokola ta samá písnička...krátká životnost smluv, jejich přepojišťování a opakovaně prázdná peněženka klienta mají příčinu ve dvou věcech:
- za prvé: provize se vyplácí ihned, předplacená v celé výši. Že je astronomická, o tom ví celá Evropa, aspoň v něčem máme světový primát (nikde jinde nejsou tak vysoké jako u nás).
- za druhé: za tuto provizi se ručí směšně krátké dva roky. Jen dva roky.
Jestli tohle není návod na opakované přebouchávání smluv co dva roky, tak už nevím, jak jednodušeji a polopatističtěji to napsat. Nešahejme na výši provizí, nic nestropujme, ať je provize klidně 500%, pokud bude smlouva trvat skutečně celou dobu, po kterou je sjednána, tedy oněch 20, 25 nebo 30 let. Vyplácejme provize průběžně, tedy zaslouženě, stejně jako se to děje u majetkového pojištění. Anebo ok, vyplaťme je dopředu, zálohově, ale na oplátku ať se za takto vyplacenou provizi ručí 5, 7 nebo 10 let. Není mi jasné, co je na tom pořád k nepochopení ? Jedna a jedna přece nejsou tři, ale dva.
Prázdná peněženka klienta má ještě třetí důvod, a to jsou nemravné zisky pojišťoven a podvod na klienty za denního světla.
Už jste někdy někdo viděl pojišťovnu, která má v informačních letácích na iŽP uvedeny a zveřejněny poplatky?
Všechny poplatky?
Tj. rozdíl nákup/prodej, roční poplatek ze zůstatku fondu, případně měsíční poplateček, ony provize prodejců (schované pod alokační cosi...)
Za mne je pro 90% klientů iŽP ztrátové, protože o těchto nákladech netuší a je jim iŽP prezentováno jako spoření. Oni navíc pojištění jako takové nepotřebují. S malými čístkami 500-1500 pak všechny případné zisky sežerou poplatky.
Je 10 let pro iŽP málo nebo dost? Existuje nějaká pojišťovna, která Vám po 10-ti letech vyplatí více, než jste vložili?
A kdo skutečně potřebuje pojistit, zvolí rizikovku před tímto podvodem.
Kapitálové pojitky, které garantovaly alespoň neztrátovost pro klienta jsou zrušené. Proč asi?
Sám se pohybuji v této oblasti a když vidím u klientů co vytváří "finanční poradci" firem O...B, Part . .ers, tak je to k zamyšlení, chudáci lidé, kteří si nechají od nic poradit . . . předělávání IŽP po 2-3 letech, klient nedostane zpět ani korunu, neustálé nabírání "nových" poradců z řad maturantů . . .
Kdyby jenom maturantů,, tzv. finančním poradcem se může stát naprosto každý, i ten kdo má IQ včerejšího datumu. Abyste věděl, proč tomu tak je, doporučuji knihu Güntera Oggera Finanční žraloci. Nejde o nábor nových prodejců, ale o to,, aby nový prodejce vycucnul své známé a okolí. Pak už se nechytá a firma jde zas o dům dál. Největší svinstvo v tomto oboru je totiž systém MLM.
To není jen o poradcích z těch nejmenovaných firem... Stačí se podívat na weby pojišťoven, drtivá většina hledá pojišťovací poradce... Zoufalý nezaměstnaný se přihlásí, dostane základní nalejvárnu, pojistí příbuzné, známé a tím skončil, po 2-3 měsících je kopnut do prdele, nahrazen jiným nezaměstnaným a kolotoč se opakuje...
Takový věčný koloběh života.
Celý obor pojišťovnictví, zejména toho životního, je v hluboké krizi. Pojistné podmínky jsou rok od roku objemnější, klient je nucen podepisovat více a více papírů, které stejně nečte, natož aby je vůbec pochopil. Převládá snaha prodat za jakoukoliv cenu, protože když neprodáte, tak nemáte z čeho příští měsíc žít. Klient je vždy až na posledním místě, ač zprostředkovatelské firmy líbivě deklarují opak ("děláme to jinak" apod). Ani se nedivím, že pojišťováci - životáři mají tak špatnou pověst a lidé se jim (preventivně) vyhýbají velkým obloukem. Zajímavé ale je, že jakmile děláte občanský a průmyslový majetek, tak už jste v mnohem lepším světle, životní pojištění je prostě zprofanované a má velmi špatnou pověst - jak produkt, tak samotní nutiči, nabízeči a sedmilháři. Myslím, že éra bezbřehého bouchání ŽP pomalu končí, byť to bude ještě nějaký ten rok trvat. Problémem jsou extrémně vysoké provize vyplácené ihned po sjednání a směšně krátká doba, po kterou se za ně ručí (jen dva roky). Co jiného to tedy je, když né návod přímo od pojišťoven na pravidelné přebouchávání smlouvy ŽP co dva roky ? Zaveďme zaslouženou výplatu provize jako u majetku (zaplatí klient = z jeho platby dostává provizi poradce, nic dopředu) a máme po problému. Jak jednoduché.
Já tomu nerozumím. Před 10 lety mi banka nabídla životní pojištění. Vzal jsem si podklady sebou a doma je prostudoval. Četl jsem je několikrát, pořád jsem nemohl uvěřit, že si vcelku rozumná banka dovolí nabízet tak otřesný produkt. Až budou všichni lidé umět sečíst 2+2, tenhle vejvar sejde na úbytě. Nebylo by lepší dělat osvětu, než řešit dohadování poslance s Babišským? Nebo jsou Měšci ovčané lhostejní?