Já toho pána vůbec nechápu - já kdybych měl ve své bance půl hodiny čekat, tak to udělám jen jednou, a to bych ten účet rovnou zrušil. Pokud mu nevadí stát půl hodiny v jedný pobočce, pak půl hodiny ve druhý, tak ať tady pak nepláče. V tom případě má spoustu času a nevidím důvod, proč by nemohl zajet i do Kolína.
Nebojte se, já si ten článek přečetl. Zásadní problém není ale v tom, že úřednice nebyla schopná "vyřídit normální žádost", ale v tom, že ve spořce nikdy nevěděli a nevědí ani dneska, jak má normálně banka fungovat. To co je popsáno, je prostě jen konkrétní drobnost. Bezesporu skoro každý její zákazník by byl schopen si vzpomenout na rekord, jak dlouho čekal u přepážky, nebo jakou jinou lahůdku mu provedli (další lahůdka je třeba popsaná na www.peníze.cz). Mě třeba zase měnili adresu pro zasílání výpisů asi 3/4 roku, ty fronty byly příšerný, však už dávno nejsem jejich zákazník.
Pokud lidi budou jen takhle skuhrat, tak se nic nevyřeší. Kdyby každý po 1 - 2 takových situacích kopnul do vrtule a zakotvil u normálně fungující banky (a taky tady jsou, dokonce mnohem lacinější), tak buď zkrachují nebo se srovnají, bude pokoj. A pokud má někdo k tý bance nostalgický vztah a ty fronty a služby mu nevadí (třeba to má jako zábavu), tak ať tady nepláče.
Já nikomu nic radit nebudu: jednak má každej jiný potřeby, nároky, liší se místní podmínky. Žádná banka není perfektní a to, že má banka dneska funguje opravdu slušně, není důvod, abych ji nějak propagoval, ty fronty ze spořky by se mohli přesunout tam. A pak nikde není záruka, že nenastoupí ambiciózní nový management a služby půjdou zase do pr****, jak jsem to zažil v ČSOB. Takže hledejte sami.
Ani trochu Vás nechápu. Někde píšete "firemní účty", to znamená, že jste asi podnikatel. Co potom ty Vaše fronty na přepážkách? Také jsem podnikatel a mám účty ve třech bankách. Mohu trochu porovnávat. V poslední době ale jednoznačně vede ČS. Pro zprávu běžného účtu používám od roku 1998 HomeBanking a k plné spokojenosti. Pokud to lze, tak platím pomocí karet. Pokud potřebuji nějaké peníze, tak jsou bankomaty. Úvěrové záležitosti řeším na schůzce s osobním bankéřem v čase, který mi vyhovuje. Totéž se týká dalších investičních záležitostí. Nechápu tedy, kdy a proč bych měl stát ve frontě? Samozřejmě jsou lidé, kteří se nechtějí naučit třeba telefonní či internetové bankovnictví a s každou složenkou běží do banky. Je ještě minimum lidí, kteří nepoužívají kreditní karty a pro každou stovku si zajdou na přepážku banky. Těchto lidí bude postupem času méně a méně. Většinou ti starší jsou na to zvyklí a považují to za "svůj" styl života. Zajedou z vesnice do města něco koupit, navštívit kadeřníka, vyzvednout léky v lékárně a přitom skočit do České spořitelny, nebo jiné banky. Mají na to třeba celé dopoledne.
Presne tohle (ze mam jit na pobocku, ktera vede muj ucet) rekli i mne, a to jsem chtel jenom povolit inkaso. Kdybych nebyl neodbytny, tak to nezaridili. Po pulhodinove zive debate s urednici u prepazky sla nakonec za nadrizenym a pry mi to zaridi, ale az od dalsiho mesice. Tak jsem ji rekl, at to nezarizuje, ze si na svoji pobocku zajdu, ale leda tak zrusit ucet. A dnes jsem u eBanky stastny jak blecha ;).
U spořitelny dnes může být už jen masochista, kterému činí přímo potěšení se nechat šikanovat, čekat ve frontách, nechat se poučovat od přepážkových pracovnic, čekat na správné zavedení služby i několik měsíců a přitom mít ještě (v případě sporožira) vlastně 2 čísla účtu, což je opravdu síla. Je překvapující, že se u spořitelny od dob jejího převzetí novým majitelem téměř nic nezměnilo a když, tak ještě k horšímu. A přece má stále tak obrovský počet klientů. To vážně nechápu. Zřejmě jsou to ovečky, které ani netuší, že všude jinde o ně bude postaráno lépe.
Moc se mi líbí titulek, takže jsem neodolal ho ještě jednou použít. K České spořitelně mám hluboký vztah! Vybudoval jsem si ho po užití služeb této ?banky? nevím jestli si toto označení vůbec zaslouží. Bohužel naši klienti jsou snad ještě konzervativnější než přísloveční angličané, jinak se obávám, že pokud by z tohoto ústavu odešli lidé, kteří tam jsou pouze ze setrvačnosti, stala by se Česká spořitelna (mimochodem nevím co je na ní ještě českého?) nejmenší bankou u nás. Podělím se s Vámi o zkušenost - Měl jsem učet u KB a použil platební kartu ve spořitelním bankomatu. Nevydal mi peníze, přestože prostředků na účtě bylo dostatek. Po 14ti měsících mi přišel plusový výpis z platebních karet. Po mém dotazu mi sdělili, že mě spořitelní bankomat okradl. Nebudu tu rozvíjet jak to vyřešila KB. Jsem již dávno klientem eBanky - již od dob Expandia banky a nemohu říct jediné křivé slovo. Spořitelna mi vyvedla i další pikantnosti - mimo jiné zpronevěřila mimořádnou splátku úvěru (to již řeším soudní cestou). Při rušení sporožira jsem raději přišel o 3 stovky. Kdyby se udělovala superzlámaná grešle, tak je spořitelna jasným kandidátem. Že tento útav přešel do zajímavých rukou Vám potvrdí aktualita z webu:12.6. 12:05 Osm rakouských bank bylo přistiženo při tvorbě cenového kartelu o bankovních poplatcích, za což byly odměněny pokutou v celkové výši 124,26 mil. euro. Mezi dopadenými je i ErsteBank, majoritní vlastník České spořitelny. Mimo jiné eBanka Vám sjedná učet včetně doručení platební karty u Vás doma nebo kdekoliv. Vím to, protože to sám dělám, takže jestli by se nespokojený pán rozhodl pro jinou banku, rád mu vše zdarma zabezpečím.(i ostatním - mail je uveden)
Ano, eBanka byla dřív taky mým favoritem. Chtěl jsem tam převést firemní účet, naštěstí jsem to neudělal. Už tenkrát to nebylo moc výhodný, po posledních změnách poplatků je to vysoce luxusní internetová banka. Když si k tomu ještě připočítám, jakým způsobem vykvedlali novými podmínkami se stávajícími zákazníky, tak pěkně děkuji, ani tady se s korektním jednáním počítat nedá. Doporučuji prachatým dobrodruhům, který nebude problém financovat rostoucí zisky ČP a jejích offshorových dobrodinců.
Souhlasím, že každé zvýšení poplatků je nepříjemné. Z druhé strany je dobré si porovnat poplatky za stejné služby u jiných bank. Dá se použít jak měšec, tak finance. Ebanka tak vychází mezi jedněmi z nejlevnějších. Sledoval jsem podobné diskuse a líbil se mi názor, se kterým se ztotožňuji - za kvalitu rád zaplatím. Navíc nikdo nikomu tuto banku nenutí. A propojení s Českou pojišťovnou? Nevidím nic zlého, naopak. Na našem trhu je spousta finančních institucí, které se oháňejí zvučnými jmény zahraničních mateřských společností, ale pozřete-li do obchodního rejstříku, zjistíte, že se jedná o trpasličí dceřiné společnosti. Navíc profituje-li z obchodu tuzemská společnost, je velmi pravděpodobné, že své prostředky (zisk) bude investovat ve prospěch svých tuzemských klientů - u cizích si tím nejsem vůbec jistý. Myslím, že jsme všichni dostali docela solidní lekci od "západního" kapitálu, který nám přišel pomoct. Obávám se, že zde šlo jen a pouze o trh - o nic jiného. A ještě jeden postřeh. Pokud se podíváte směrem k našim vyspělejším sousedům, tak zjistíte, že podporují především vlastní podniky a těch společných tam zas tolik nenajdete - už vůbec ne v rozhodujících odvětvích. Ono totiž je-li společnost tuzemská a zdravá, reinvestuje svůj zisk zde a z toho profituje nejen společnost, ale my všichni. Budete-li hodnotit eBanku objektivně, budete muset uznat, že co se týče kvality, technických možností a klientského servisu nemá konkurenci. Kde já vidím slabost, to je počet bankomatů. Možná ještě jeden postřeh k tomu propojejí s ČP - většina přepážek ČP slouží současně jako pokladny eBanky.
No tak to je otazka. Ja se pripojuji k Petrovi - zpusob jednani eBanky je daleko za hranici unosneho jednani slusne firmy. Jedna se napr. o to, jak stalym zakaznikum zrusili vyhody, vsem zakaznikum provedli zdrazeni, na infolince zatloukali, ze se zdrazovat nebude, jak menili ceniky v pulce dubna zpetne od zacatku dubna, jak se (v mem konkretnim pripade) na mne pi Petroncova vykaslala, kdyz slibila odpoved na me dotazy, po nekolika mesicich se ani neobtezuje napsat "se** na vas", zkratka asi budu cekat jeste dalsi pulrok, jestli se treba neuraci odpovedet. Je to i o tom, ze kdyz si clovek jde pro platebni kartu a jen tak mezi reci se bankeri zmini, ze v posledni dobe dava infolinka zkreslene nebo dokonce lzive udaje a ze to driv nebyvalo, tak se dozvi "muzete jit k jine bance, na nasem trhu je jich hodne" (mam pocit, ze je to citace toho bankere), tak takhle si opravdu nepredstavuju pristup seriozni firmy.
Banka byvala skvela, kdyz byla Expandia. Pak to koupila pojistovna a od te doby to jde od desiti k peti - zdrazovani, mizerna infolinka, tajeni informaci, zneprehlednovani ceniku, arogantni (minimalne arogantnejsi nez drive) personal. To jsou opravdu moresy Ceske pojistovny a proto se nedivim Petrovi, ze upadek eBanky dava dohromady s CP.
Souhlasim vsak z prechozimi pisateli, ze Sporitelna je jeste horsi. Nazyvat tento ustav "bankou" snad nemuze ani ten nejvetsi optimista. Petr to napsal (IMHO zbytecne) tvrde, ale v jadru ma pravdu - pokud se ke mne zacne bankovni ustav chovat jako k debilovi nebo doternemu hmyzu, prvni co udelam, ze se poohlednu, zda mne nekdo neuspokoji lepe (coz jsem treba ja udelal nejprve u Sporky, pote u eBanky). Nechapu lidi, co tam zustanou a stezuji si. Vyjimkou mohou byt pouze firemni ucty, v urcitych pripadech muze prijit zmena firemniho uctu draho, ale to jsou opravdu vyjimku (mnoho predtistenych hlavickovych papiru, faktur apod.)
Ano, právě když si srovnám poplatky (při požadované vysoké úrovni služeb), tak to pro Ebanku nevychází nejlíp, tam bych zaplatil několikanásobně víc (normální soukromý běžný účet, elektronická zahr. karta, homebanking, cca 20 příkazů a inkasních plateb, pár výběrů z bankomatu, platby kartou).
jak platite, takove dostanete sluzby... ale mate pravdu, nejlepsi by byla banka s vynikajicimi sluzbami zadarmo... tak to ale nechodi a pokud pocitate kazdou korunu, pak pro Vas asi opravdu eBanka neni... ja jsem ochoten za kvalitni sluzby platit...
...spokojeny klient eBanky
Dovolím si reagovat na přístup České spořitelny.
Jak vidím, asi takových klientů jako já nebude mnoho, ale nicméně mohu povtdit několikaleté dobré zkušenosti právě s Českou spořitelnou, jejímž jsem klientem již od roku 1992. Uznávám, že v minulosti jsem si zažil několika minutové (ano, až půlhodinové) čekání u přepážky, nicméně, v té době nebylo mnoho kde vybírat.
Vážím si ČS hlavně kvůli přístupu při přidělení úvěru - obešel jsem několik bank a pouze ČS mi nabídla optimálná podmínky s dobrým přístupem ke klientovi, je pravda, že jsem jednal přímo na přepážce, jako ostatní klienti. Dnes je situace trochu jiná, byl mi přidělen osobní bankéř, na kterého mám telefonní i osobní kontakt a tento banéř řeší všechny moje požadavky na ČS. Ať už se jedná o práci se sporožirovém účtu,hypotéky, úvěru, apod. Tímto úkonem jsem byl zaveden mezi významné, tzv. VIP klienty banky - a uznávám, že přístup je pak uplně jiný. Od půlhodinového stání u přepážky jsem se posunul do pozici jednání v klimatizované kanceláří s nápojem přede mnou na stole a příjemnou pracovnici ČS za stolem - žádné čekání, prostě příjemně strávená návštěva.
To je všechno co jsem chtěl říci, možná je to o tom, jak klienti k bance přistupují, pokud každyý rok měné banku, kvůli nějaké hlouposti a měsíčně zam posílájí pár tisíc, tak se nemohou divit, že si banka z nich nic nedělá...
Děkuji za váš čas, venovaný mému příspěvku.
možná toho telefonnního, ale tady je to o tom, že přes tuto osobu řeším absolutně všechny požadavky co na banku mám - nemusím tedy hledat příslušné okénko a tam čekat. A to pokud se nemýlím, není úplně tak běžné. Pokud ano, nechápu, jak tedy mohou být tady fronty a taky to, o čem je vlastně tato diskuse. (Pokud by ten klient co chtěl platit úvěr v jiné pobočce se domluvil s tímto osobním bankéřem, nemusel by chodit po všec čertech).
možná toho telefonnního, ale tady je to o tom, že přes tuto osobu řeším absolutně všechny požadavky co na banku mám - nemusím tedy hledat příslušné okénko a tam čekat. A to pokud se nemýlím, není úplně tak běžné. Pokud ano, nechápu, jak tedy mohou být tady fronty a taky to, o čem je vlastně tato diskuse. (Pokud by ten klient co chtěl platit úvěr v jiné pobočce se domluvil s tímto osobním bankéřem, nemusel by chodit po všec čertech).
možná toho telefonnního, ale tady je to o tom, že přes tuto osobu řeším absolutně všechny požadavky co na banku mám - nemusím tedy hledat příslušné okénko a tam čekat. A to pokud se nemýlím, není úplně tak běžné. Pokud ano, nechápu, jak tedy mohou být tady fronty a taky to, o čem je vlastně tato diskuse. (Pokud by ten klient co chtěl platit úvěr v jiné pobočce se domluvil s tímto osobním bankéřem, nemusel by chodit po všec čertech).
Nemuzu se nepridat do teto diskuze. Jsem sice mladik, ale nejake zkusenosti s touto bankou uz take mam. Jsou mezi nimi jak dobre, tak i ty spatne, ale ty dobre prevazuji.
Vzhledem k memu veku pri koupi prvniho vozidla za "me" penize mi velmi sporitelna pomohla. Od jine banky bych i pres svuj prijem cca 15.000,-Kc cisteho uver nedostal!
Ochota s jakou se toho pracovnice zhostily me primo zaskocila a nebil to zas az tak velky problem. V soucasnosti si budu opet kupovat auto pomoci uveru od CS a mohu rici, ze se na jistou urednici velmi tesim.
A jedna poznamka na konec. Druhy ucet, ktery mam u GE budu rychle rusit!!
Kdyz jsem chtel tusim pred rokem totez, bylo mi predem jasne, ze k halerovym nedoplatkum a tudiz problemum muze dojit. Proto jsem zvolil tuto variatnu:
1) Zjistit aktualni nedoplatek
2) Prevest "aktualni nedoplatek" - ("mesicni splatka2" / 3)
3) Nechat to byt.
V CS jsem si overil, ze je to nejjednodussi zpusob. CS stahne posledni nedoplatek (inkasem) a splacenim uveru zanika smlouva, dalsi inkaso uz CS delat nebude (a nedelala).
Nevim, proc to komplikovat.
Jak je CS po inovativni strance nepruznym molochem, jejich nabidku "klasickych" sluzeb (uveru a pod.) povazuji za bezkonkurencne nejlepsi.