Spočítejte si...

Zavřít

Šťastný konec?

Česká spořitelna již před drahným časem vyhlásila, že její klienti jsou klienty celé banky, nikoli jediné pobočky. Bohužel tuto skutečnost si ještě všichni pracovníci spořitelny nepřipouštějí. Pan Bašta by o tom mohl vyprávět!

Čtenářská zkušenost:


V roce 1999 jsem uzavřel s ČS smlouvu o spotřebitelském úvěru. Vše proběhlo k mé plné spokojenosti, a to až do chvíle, kdy jsem chtěl jednorázově doplatit zbylé čtyři splátky úvěru.

Sebral jsem všechny dostupné dokumenty a navštívil nejbližší pobočku ČS, tedy pro Prahu 8. Zde mi po půlhodinovém čekání v pořadí opravili mou mylnou představu, že mám úvěr u České spořitelny, a.s. – smlouvu máte s pobočkou ČS pro Prahu 1, tak musíte jít tam.

Dobrá tedy, čekám v pořadí na pobočce ČS v Rytířské a po další půlhodině odcházím také s nevyřízenou. Problém je prý v tom, že chci doplatit převodem ze sporožirového účtu, z kterého platím pravidelné splátky úvěru. Ten je ale veden u pobočky ČS v Kolíně a to nejde.

Vysvětlení: Převod se uskuteční až následující den po zadání příkazu a to už bude na mém úvěrovém účtu jiná suma než je dnes. Může jít o rozdíl třeba jen dvě koruny, ale vy o něm nebudete vědět a předvolání k soudu po půl roce by vás mohlo nemile překvapit.

Dobrá rada – zajděte si na pobočku, kde máte veden sporožirový účet (Kolín), vyberte si (za poplatek výběru u přepážky) odpovídající hotovost, zrušte trvalý příkaz na zbylé splátky a přijďte k nám (Praha 1) doplatit úvěr cash. Tato praxe mě dost překvapila, zvláště když jsem se při sjednání úvěru nemusel o systém pravidelného splácení z mého sporožirového účtu osobně starat a všechny náležitosti příslušného trvalého příkazu proběhly mezi jednotlivými pobočkami ČS.

Pavel Bašta
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření České spořitelny:

S politováním sdělujeme, že v případě pana Bašty došlo k pochybení naší pracovnice na pobočce, která nebyla schopna vyhovět standardnímu požadavku klienta na úhradu zbylé části úvěru, jež byl sjednán na jiné pobočce.

Vzhledem k tomu, že klient České spořitelny není klientem pouze určité pobočky, ale celé banky, zaměstnanci našich poboček běžně vyřizují i požadavky, jež mají komplexní charakter. Pracovnice pobočky by tedy měla vyjít vstříc klientům při vyřizování jejich finančních záležitostí i mimo působnost své pobočky a šetřit tak jejich čas.

Tímto se panu Baštovi velmi omlouváme a zdvořile jej žádáme, aby nás v uvedené záležitosti kontaktoval (odbor externí komunikace – paní Helena Matuszná, tel. 02/6107 3079). Po sdělení potřebných identifikačních údajů bychom rádi situaci vyřešili k jeho plné spokojenosti.

Helena Matuszná
externí komunikace
Česká spořitelna, a.s.

Redakce

Tabulka č. 425
Česká spořitelna vyhlásila, že vůči klientům bude ve všech záležitostech vystupovat jako jedna banka. Bohužel jsou stále pobočky, které tuto skutečnost zcela nepřijaly. Z vyjádření České spořitelny je viditelná snaha o nápravu, přesto na návrh čtenáře udělujeme České spořitelně zlámanou grešli.

Věříme, že se celá záležitost obrátí ke šťastnému konci a že se záležitost pana Bašty vyřeší k jeho plné spokojenosti i díky přispění Měšce.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 7. 2002 12:33